Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

14 dages fortrydelsesret

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en jobportal, hvor virksomheder kan oprette sig, og derved lægge annoncer op.

Når de oprettes sig skal de acceptere betingelserne, som henviser til de til en hvertid gældende priser.

Hvis en virksomhed opretter sig, og acceptere betingelserne uden at have læst dem, og opretter annoncer, men ikke vil betale under påskud at de ikke trode det kostede noget, kan de så bruge at de har 14 dages fortrydelsesret?

Det må være deres fejl at de ikke har læst betingelserne.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:44

Hej Kenneth

Jeg vil umiddelbart mene at de har 14 dages fortrydelsesret selv om de ikke gider læse betingelserne.

Samtidig Skal du gøre opmærksom på fortrydelsesret - tydeligt overfor kunderne.

Der er dog undtagelser på fortrydelsesretten, f.eks fødevarer, men den gælder jo næppe for dig.

Mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:45

Umiddelbart vil jeg sige, at når de accepterer betingelserne må de være indforstået med hvad der står i dem. Når de får en ydelse, der kan benyttes med det samme, kan de ikke benytte sig af deres 14 dages fortrydelsesret. Hvis de derimod har købt noget, uden at bruge det, eller at det på nogen måde har påvirket dem, kan de godt benytte deres fortrydelsesret.

Men altså, hvis de accepterer betingelserne, accepterer de dem. Om de har læst dem eller ej er deres problem.

Dbh. Yngvi

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Så snart der er tale om virksomheder er der ikke noget  der hedder fortrydelsesret, det er lavet for forbrugerne.  

På den anden side bør du skrive at det koster noget og ikke kun i dine betingelser, det er dårlig skik, ikke at oplyse priser, hvor folk rent faktisk kan se det, uden at skulle læse 5 A4 sider med betingelser

Tilmeldt 8. Mar 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil mene at de har 11 dages fortrydelsesret

Tilmeldt 8. Mar 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mente selvfølgelig "14"

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det er KUN forbrugere der har 14 dages fortrydelsesret, det vil jeg gerne slå fast en gang for alle.

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 21:32

Ja det fik jeg ikke sagt. Men i min menu på siden er der et punkt der hedder "annoncering" og den menu er tilgængelig uanset hvor på siden eller dæmænet man er.  Jeg ser ikke nogen undskyldning...

Kan du henvise til et sted hvor man kan læse at fortrydelsesretten ikke gælder virksomheder? Har fundet noget om emnet, dog ikke lige om det. Men det var virkelig ikke til at fatte noget af. de hevniser jo til § og stk alle steder....

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 21:37
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 21:37
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)