Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO On Page review and help

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften folkens.

Jeg har siddet og læst SEO og kigget nogle ting igennem på min side. Som udgangspunkt er det kun 1 side som det drejer sig om, og den vil jeg gerne have SEO feedback på.
Jeg har lavet nogle ændringer og jeg skal se hvor langt jeg kan få den side op på google.dk

Siden det drejer sig om er: Værelse til leje på www.findroommate.dk
Det primære keyword for denne side er "Værelse til leje" 


Jeg har nogle punkter som jeg selv regner med skal laves om. I skal være velkomne til på et hvert tidspunkt at sige, det er forkert. lav det om. En begrundelse ville være lækker.

  • Friendly URL. Noget i stil med /Værelse_til_leje
  • Viewstate i source fylder rigtig meget i starten. Jeg vil prøve at flytte den længere ned på siden hvis det har nogen betydning.
  • Det samme gælder for topmenu og login. HVIS det har nogen betydning for SEO.

 

Derudover har jeg nogle spørgsmål til det eksisterende.

  • Hver profil har 1 billede i listen, og 1 ikon som viser om det er en mand eller kvinde. På begge disse billeder har jeg lavet alt="Værelse til leje". Er det farligt? eller er det ok?
  • Pt. er der rigtig mange søgeresultater. Har de nogen betydning? Er der nogen positiv/negativ betydning på at skære resultaterne ned til f.eks 20-30 stykker?
  • Hvor langt ned i kildekoden kigger søgerobotten? Er der nogen ide i at lave noget logik på siden som favoriserer brugere med en keywordbaseret fritekst?

 


Jeg tror at jeg havde mere, men det er blevet væk i min iver. Anyways, i må meget gerne kigge det igennem og give jeres mening. Det er indtil videre kun denne ene side som jeg arbejder på.
I skal have mange tak for jeres tid, også selvom det kun har været læsningen af indlægget. Tak og god aften :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte at fortælle at siden i dag ligger på side 24 af google.dk Big Smile

Den skulle meget gerne liiiiiidt længere op.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se i min tracking at der har været amino referrals, men hvorfor svarer ingen?
I plejer at være meget gode til at komme med svar til denne slags tråde. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er en gang to-minutters feedback:

Ca. 25 billeder, der alle har alt-teksten "værelse til leje" er for meget. Det må du droppe. Især når du i forvejen har teksten stående ved hver eneste profil.

En seo-venlig url lyder som en fornuftig ændring.

Antallet af profiler ser jeg ikke den store grund til at ændre på. I hvert fald ikke af SEO-mæssige årsager. Profilteksterne er jo netop indholdet på siden.

Flytning af koden ville jeg vente med. Hvis det overhovedet har nogen effekt, er betydningen af dette minimal sammenlignet med: Flere links til din side. Her bør du bruge noget energi. Både til hele domænet, men også direkte til denne side.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu fjernet de 2 alt tags. Tak for det.

Er der andre ting man kan lave on page før jeg går i gang med linkbuilding.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Greyzone:

Er der andre ting man kan lave on page før jeg går i gang med linkbuilding.


Du nævner den selv, men sørg for at få URL'en på plads, før du starter linkbuilding. Ellers skal du bare til at rode med 301-redirects og/eller ændringer af links bagefter.

Og så kan du overveje, om der enten i venstre sidebar under navigeringen eller i toppen af siden skal være lidt plain tekst, der forklarer, hvordan man bedst søger. Både for brugere, men også for at give søgemaskinerne lidt stabil tekst med passende nøgleord først på siden.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine titles er underlige - når man går ind på en profil, er titlen: "Andres profil"?

Jeg har ikke særligt godt styr på SEO, men en kommentar til selve siden er, at jeg synes, når man går ind under værelser til leje fx, hvor man får hele listen, at I skal sortere det ikke blot efter tid (eller hvad I nu sorterer efter), men også efter, hvor mange informationer folk har udfyldt. Jeg synes kun det er fair, at dem der ligger i toppen, er dem der har brugt tid på deres profil, på at ligge billeder ind, skrive profiltekst m.m. får en belønning for deres arbejde. Det kan også motivere brugeren til at være mere grundig med deres profil.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

chrholck:

Dine titles er underlige - når man går ind på en profil, er titlen: "Andres profil"?

Jeg har ikke særligt godt styr på SEO, men en kommentar til selve siden er, at jeg synes, når man går ind under værelser til leje fx, hvor man får hele listen, at I skal sortere det ikke blot efter tid (eller hvad I nu sorterer efter), men også efter, hvor mange informationer folk har udfyldt. Jeg synes kun det er fair, at dem der ligger i toppen, er dem der har brugt tid på deres profil, på at ligge billeder ind, skrive profiltekst m.m. får en belønning for deres arbejde. Det kan også motivere brugeren til at være mere grundig med deres profil.

Tak for dit indlæg. Helt enig. Der skal laves en bedre form for resultatvisning. Vi har bare endnu ikke fundet ud af hvordan det skal være. Indtil vi finder ud af det, må det desværre blive sådan her.

Titlen er stort set "dårlig" overalt på siden. Undtagen den side som jeg arbejder på for øjeblikket. Resten skal nok blive rettet på et tidspunkt. Det handler vel i bund og grund om prioriteringer, for der er sku nok at lave Smile 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)