Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RIGTIGT Server...?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg vil også gerne lige backe op om hetzner.de - jeg har brugt dem til flere projekter og det fungerer bare. Supporten er også  lynende hurtig, hvis der skulel opstå problemer af nogen art.

En interessant ting til udviklings-servere er at du kan få 6 extra ip adresser til maskinen og virtualisere den selv. (Det samme kan dog ikke anbefales til servere i produktion, i min erfaring)

Med venlig hilsen

Claus WItt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:59

Claus Witt:

Jeg vil også gerne lige backe op om hetzner.de

Noget der undre mig ved Hertzner er, at selv deres mindste Root Server har RAID mens det kun er den største af de managed? Mener de ikke, at der er risiko for harddisk-svigt ved de servere som de står for driften af?

Men kanon med nogle anbefalinger, jeg overvejer dem til min næste. Hvordan med pingtiderne / loading?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:15

Det er de i det hele taget overvejer at undlade RAID på nogen af deres servere er et klar signal om at man bør holde sig fra dem.

"Root server" er tyskernes måde at sige "virtuel server" på ... min erfaring med folk der bruger det udtryk er heller ikke det bedste.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tommy:

Tjek i den forbindelse denne tråd, servere fra 500 kroner lige til at smække i skabet hos ActiveWebs.

Tak for anbefalingen :)

Mikkel Mikjær Christensen:

Det er de i det hele taget overvejer at undlade RAID på nogen af deres servere er et klar signal om at man bør holde sig fra dem.

"Root server" er tyskernes måde at sige "virtuel server" på ... min erfaring med folk der bruger det udtryk er heller ikke det bedste.

Hvad angår raid generelt synes jeg nu ikke der er noget useriøst ved at en udbyder tilbyder servere uden raid, hvis blot kunden har mulighed for at tilvælge det. Vi har flere kunder der bevidst fravælger det fordi de ikke har behov for det, så er der jo ingen grund til at tvinge dem til at betale for det.

Mig bekendt dækker begrebet root server ikke generelt over virtuelle servere i Tyskland, tvært i mod er det vist de fleste steder en dedikeret server (i hvert fald ved de store som 1&1, Hetzner, Server4You etc.), mens det andre steder dækker over både virtuelle og dedikerede men blot indikerer at der ofte er tale om self-managed løsning.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:00

Sune Christesen:

Hvad angår raid generelt synes jeg nu ikke der er noget useriøst ved at en udbyder tilbyder servere uden raid, hvis blot kunden har mulighed for at tilvælge det.

Og så mener jeg netop vi har fat i et dybt useriøst markede ... det er holdninger og de kan heldigvis ikke diskuteres.

Desuden er RAID idag standard i alle seriøse servermærker, så det der koster mere er reelt bare prisen på harddisken, og idag er harddiske så billige at det ikke er værd at snakke om :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sune har ret.. begrebet Root server dækker i det tyske sprogbrug faktisk over "en server med root access" det bliver ofte brugt sammen med DS eller eller  VS (dedizierter server og virtueller server)

At det betyder noget andet hos os I danmark (eller andre lande) er jo ret underordnet da man vist ikke kan bestemme over om hvordan et andet land bruger sit sprog og sine låneord Big Smile  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:51

Mikkel Mikjær Christensen:
"Root server" er tyskernes måde at sige "virtuel server" på

Jeg tolker det bare som, at man selv har root adgang. De tilbyder nedenstående for 308 kroner i måneden:

AMD Athlon 64 X2 5600+ Dual Core
2 GB DDR2
2 x 400 GB SATA II (Software RAID 1)
Netværkskort 1 GBit OnBoard
Backup Space 50 GB
Traffic 1000 GB

Det er da vel ikke en virtuel server... så er den "rigtige" server i hvert fald et monster :)

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 15:33

En ven har anbefaldet denne:

http://www.server.lu/

Erfaringer??

Hvad med www.server4you.com - nogle erfaringer?

Jeg er devære nødsaget til at holder udgifter nede, derfor denne "jagt" :-)

Ha en SUPER weekend

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 13:26

slet ingen??

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:34

SIranee:

slet ingen??

Jeg tror det der skal siges er sagt.

Hvis ikke du er tilfreds med de forslag du har fået her må du uddybe.

Er problemet at du ikke har råd til det og skal have fundet en discount løsning?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)