Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt hjælp søger - programmering

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har www.studieogelevjob.dk og vil høre om der er en der vil være så venlig at hjælpe mig med at få lavet så annoncerne automatisk bliver slettet når de udløber. Idag skal jeg gøre det manuelt, og det er altså lidt træls.

Håber der er en venlig sjæl herinde.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Jeg tænker ikke på banner, men på jobannoncerne...

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Hvad er din side baseret på? Er det et CMS eller lignende eller er det noget du har fået lavet fra bunden af?

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Det er et cms lavet fra bunden. Var det det du mente?

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ja, det var det jeg mente. Det nemmeste og billigste for vil så nok være, at tage kontakt til den/dem der har lavet systemet for dig til at starte med og få dem til at rette det til. Hvis du sender det videre til et nyt sted, skal folkene der først bruge tid på at sætte sig ind i koden.

Hvis det har interesse, vil jeg gerne tage et hurtigt kig på koden og give mit besyv med om kodens tilstand, samt hvor meget jeg forventer det vil kræve at udvide med den ønskede funktionalitet. I så fald kan du sende kode + en lidt mere detaljeret kravspec til mig på jacob snabela jacobatzen.dk.

Umiddelbart lyder det jo som en lille ændring, men hvis kodens kvalitet er lav kan det vise sig at blive en større omgang.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt det er en stor ændring, men du kunne med fordel lave hele dit website om til en Wordpress blog og køre dette theme : http://www.dailywp.com/jobpress-wordpress-theme/

Med WP kan vi også lave en masse andre rigtig sjove ting.. Og så er sitet allerede forberedt til at virksomhederne skal betale lidt penge for at få et job listet på dit website.. så en indtjeningskanal mere end bare bannerannoncer, som jo for tiden er umulige at sælge... :-)

Fra Århus
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Nu kender jeg ikke din data model, men opgaven lyder meget ligetil. Der er flere løsninger på problemet som jeg ser, men ligegyldigt hvad skal hver annonce have en udløbsdato i databasen. (Det har de sikkert allerede, går jeg ud fra). 

Løsningsmodel 1 kræver et rewrite af sql'en til udtræk af data til visningen af annoncerne, så kun de annoncer med en udløbsdato i fremtiden bliver vist.

Løsningsmodel 2 kræver et cronjob (eller lignende) der periodisk kører et oprydningsscript der sletter (eller deaktiverer) de annoncer der er udløbet.

Hvis du har lidt mod på det kan du sikkert selv klare det (men prøv dig nu frem på en kopi ikke). Hvis ikke, er der sikkert en masse herinde der kan hjælpe dig. 

 

Med venlig hilsen

Claus Witt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)