Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

..ret til domæne?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ønsker at købe et domæne til mit nye firma - webdesign (for at gøre det kort). MEN! Domænet er ejet af et andet firma, der har købt domænet på baggrund af et produkt de fører med næsten samme navn..

Jeg ønsker at købe domænet simpleweb.dk - de har et produkt de kalder Simpel Web, og vil derfor ikke opgive domænet... Går man ind på simbleweb.dk linker de imidlertid ikke direkte til deres side, men en baggrund viser at det pågældende firma ejer sitet..

Mener at have læst i en tidligere post, om et e-firma, der måtte opgive et domæne de havde opkøbt uden nogen anden grund end at bremse konkurrencen..

Er der mulighed for at domænet kan overføres, til trods for at firmaet nægter? Eller skal jeg kigge mig om efter et andet navn?

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 15:46

Hvis de har købt det først, er det vel fair nok?

Og hvis det er købt før dit selskab er stiftet?, tja så vender fingeren vel den anden vej, hvor de kan sige at du har lavet dit navn, udfra deres navn - hvor du faktisk snylter på det som de har bygget op.

Du er ikke berretiget til det domæne på nogen måde. :O)

Og du er nok ikke den eneste i verden der har tænkt navnet simple web Stick out tongue

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:47

Du kan prøve med en klagesag ved DK-Hostmaster, men når de andre har et produktnavn, der matcher domænet, og dit firma er nyt, vil jeg tro og håbe, at du har en dårlig sag.

Du må nok hellere kigge dig om efter et andet navn.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:48

Domænet simbleweb.dk er ifølge DK-Hostmaster ledigt.

Det andet domænenavn har du ikke noget retmæssigt krav på at overtage, så hvis de ikke vil sælge det, så er det bare sådan det er.

Undtaget er dog hvis du har et registreret varemærke/firmanavn de krænker ved at have købt domænet, og det tvivler jeg på er tilfældet i denne sag.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:48

Det er en lidt ØV situation at stå i..

MEN! jeg vil desværre mene, at de har "ret" til navnet - eftersom de har et produkt der hedder så godt som det samme..

Du kan ikke "bare" få overført domainet fra dem til dig - sådan fungerer det desværre ikke...

Hvis du har haft kontakt til dem, og de ikke ønsker at sælge domainet til dig.. så er der vidst ingen anden udvej, end at finde på noegt andet..
Desværre!

Hilsen Annette
Kids-world.dk - En af Danmarks største forhandlere af børnetøj og babytøj

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:50

Ja, det er uretfærdigt.

Jeg kunne egentligt godt tænke mig at købe domænerne Microsoft og Google; men de vil ikke give mig dem  Angry

Så jeg må også hellere kigge mig om efter nogle andre domæner Sad

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 15:52

Christian iMARKETING:

Ja, det er uretfærdigt.

Jeg kunne egentligt godt tænke mig at købe domænerne Microsoft og Google; men de vil ikke give mig dem  Angry

Big Smile

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 15:52

bum bum. Ja så er der vel ingen anden udvej end at ændre lidt på det.. Når nej, navnet er ikk originalt, men det skulle afspejle produktet: simple sites! Måske man skulle købe "iPone" og se om ikke det kunne blive en investering Wink?

Tak for hurtige besvarelser!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 15:53

Christian iMARKETING:

Ja, det er uretfærdigt.

Æv, havde lige satset på at sælge dig et par domæner Cool

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 15:56

Christian Ez:

Måske man skulle købe "iPone" og se om ikke det kunne blive en investering Wink?

Jeg er ganske overbevist om at det vil blive et dyrt bekendtskab hvis du skulle vælge det navn, apple slår ret hårdt ned på "platugler" Wink

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)