Hej - mit råd til dig ville være at finde ud af hvad for en slags værdi du vil give til folk der vælger at involvere sig i din virksomhed på de social medier. Og husk på at det er mentaliteten og ikke værktøjerne der skal trække folk til involvering=). Jeg har en bog der kommer ud om selvsamme emne i midten af maj. Du kan også se mere på henrietteweber.com hvor jeg har skrevet en hel del om dette (dog på engelsk).
held og lykke med det
venligst
Henriette Weber |
Som Henriette er indepå, skal du gøre dig klart hvad du har at give til dit publikum. Social media marketing er IKKE push marketing og du skal tænke mere i social end i media og marketing.
Start med ét medie, f.eks. har du nu oprettet en Twitter konto. Hvem vil du så gerne have fat i? Ud fra din sig. vil jeg gætte på unge mennesker som enten søger en partner eller et job. Hvad kan du give dem? Tips om mode med links til modesider, lær at skrive et CV med link til en sådan guide, o.s.v. Det er bedst hvis det ikke er dit eget site du linker til, i hvert fald bør det kun være en gang i mellem.
Markedsføring i sociale medier er en løbende proces hvor du skal involvere dig selv over lang tid.