Jeg ønsker at oprette et privat firma. Jeg har et produkt jeg ønsker at sælge. Derfor vil jeg vide, hvilken fremgangsmåde jeg skal benytte for at stifte et firma, og hvor meget det koster?
Det ville desuden hjælpe lidt med rådgivningen, hvis du skriver lidt om hvad det er for et firma du vil oprette og hvilket produkt du vil sælge. Skal det være i en butik eller en webshop osv..
Jeg har i øjeblikket tænkt mig at være leverandør til mellemstore virksomheder. Vil til at starte med holde produktet for mig selv :P Men det er i forbindelse med mad. Skal det da godkendes af nogen ?
Ja, så mener jeg bestemt det skal godkendes af fødevarestyrelsen eller andet.
Jeg vil klart råde dig til at gribe knoglen og ringe til et vækstcenter i nærheden af dig og aftale et møde. Der er mange ting der skal være på plads i forbindelse med opstart af virksomhed der har med fødevarer at gøre. Så gør dig selv den tjeneste at få noget rådgivning og ikke kun tips her..
Jeg er helt nybegynder, så forretninsplan er ikke noget jeg i øjeblikket har styr på. Jeg har et produkt der kan fjerne dårlig lugt i køleskabe. Jeg har tænkt mig at kontakte fødevarestyrelsen, og derved få videre information. Herefter har jeg tænkt mig at kontakte virksomheder, som måske kunne være interesseret i at købe mit produkt i forbindelse med videre salg.