Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er Martin Thorborgs skyld at jeg....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Da Martin Thorborg startede med at lave podcast, lavede han bl.a. "Martin Thorborg sparker dig i Røven" og du kan høre den her http://www.amino.dk/media/p/279201.aspx .

Dette podcast handler om at få fingeren ud af en vis legemensdel og så komme i gang med de projekter, som man har liggende i skuffen. Hans budskab er at komme i gang og få lettet røven, og jeg må indrømme at det virkede.

Jeg er én af dem der er flyttet over broen til Sverige og har nu boet her i snart 7 år. I de senere år har jeg gået med en ide om at lave en webside, som skulle være en guide til at købe billigt ind i Sverige. Efter at have hørt Martin´s podcast og have tænkt i et par uger, så besluttede jeg mig for at gå i gang.

www.billigtisverige.se er min nye webside, som er en guide til billig indkøb i Sverige. Da mine evner til at programmere websider i Wordpress ikke er noget at råbe højt om, så besluttede jeg at købe den ydelse. Det gjorde jeg hos Anders Saugstrup, som er en anden iværksætter herinde (som også havde hørt Martin´s podcast) og som tilbyder en K2 webside i Wordpress for under 1.000 kr.

www.billigtisverige.dk er nu efterhånden oppe på 32 sider og hver dag og aften kommer der mere og mere materiale på siden, men allerede nu er den ret omfangsrig.

Hvis I vil spare en masse penge ved at køb ind i Sverige, så gå ind på www.billigtisverige.dk og se alle de steder, hvor I kan spare penge ved at tage til Sverige. Tilmeld jer mit nyhedsbrev og vær blandt de første der får informationer om de steder, hvor der kan spares flest penge.

Husk at den Svenske krone er historisk lave og i dag koster 100 SEK kun 65 DKK.

Herudover har jeg også lavet en Facebook gruppe for min webside (også på Martin´s opfordring). Den finder I på  http://www.facebook.com/group.php?gid=52733064567&ref=mf og nu er det jeg har brug for hjælp fra alle Aminoer.

Gå ind på ovenstående Facebook profil og tilmeld dig, så vil jeg hver eneste uge resten af året holde dig orienteret om nyheder om indkøb i Sverige. Min kone har også en Facebook profil for sin virksomhed og vi konkurerer om hvem der har flest medlemmer og da min kone sælger ting til børn, så fører hun stort i øjeblikket, men her er det at I nu skal hjælpe mig.

Mit mål er at nå 1.000 medlemmer før min kone. Så gå ind og tilmeld jer gruppen på http://www.facebook.com/group.php?gid=52733064567&ref=mf 

Martin, tak for dine indspark til alle iværksættere i Danmark. Du har været til stor inspiration både i min kones firma (www.mammashop.se) med din E-pusher og selvfølgelig som inspiration til min websiden.

De bedste hilsner

Kim Rasmussen

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 21:51

Ups, jeg glemte at skrive at jeg gerne ville have jeres input på både konceptet og siden.

Tror I at konceptet med at fortælle om hvor billigt der er i Sverige holder og at jeg kan generere trafik nok til at kunne tjene lidt penge på adsense annoncer?

Hvornår tror I det er realistisk at prøve at begynde at sælge banner annoncer til de forskellige virksomheder, som jeg skriver om? Hvor mange besøgende skal jeg op på?

Hvad synes DU der skal med på siden, for at den bliver så attraktiv som muligt?

DBH Kim

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:34

Hej Kim

Fin idé, men du bør måske være lidt mere specifik i indlæggene.

Eksempel: "Em.com er en møbelbutik, som også har en stor afdeling med senge og tilbehør af senge. Kender ikke kvaliteten, men hører gerne fra personer som har."

Det bliver slet ikke fremhævet, hvorfor butikken skulle være interessant med henblik på at handle billigt. Du skriver, at du ikke kender kvaliteten, så der kan jo være stor risiko for, at det er billigt, fordi det er noget skrammel. Det kan i hvert fald hurtigt blive ens mistanke, så du fik ikke rigtig solgt noget med indlægget.

Nogle af aviserne har nogle gange nogle artikler, hvor de har handlet almindelige madvarer i Sverige og Danmark, og så viser de helt specifikt, hvad man kan spare på. Det var måske en idé - f.eks. at sammenligne prisniveauet for tilsvarende varer under Bauhaus osv.

Vi handler selv en gang i mellem i Sverige, men det er mest dagligvarer/fødevarer og tøj. Som mælkeallergiker har jeg fundet ud af, at udvalget af fødevarer, der ikke er proppet med landbrugets affaldsstoffer, er langt større i Sverige. Det gør samtidig, at der ofte er færre tilsætningsstoffer i madvarerne også. Og desuden er prisen som regel omkring det halve på f.eks. soyabaseret is og ost. Så der er mange ting, man kan spille på for at fremhæve pris i forhold til kvalitet.

Vi handler f.eks. ofte i Center Syd, som jeg kan se, du ikke har med, men der er det hele samlet med almindeligt indkøbscenter, stort supermarked, Harald Nyborg osv. osv. I centeret er der f.eks. ofte udsalg på udsalgsvarerne, så man får tøj til halv pris af udsalgsprisen, og så begynder det at blive rasende billigt i forhold til danske priser. Så du bør måske også have et afsnit om steder med gode tilbud på forskellige tidspunkter af året.

God fornøjelse med siden,

Johnny

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 12:16

Hej Johnny

Tak for din fine og konstruktive feedback, fedt.

Jeg har noteret din feedback og vil have det med i de kommende opdateringer. Jeg var slet ikke klar over det med at det var næsten halv pris på soyabaseret is og ost. Hvor køber du det henne? Kan du anbefale steder hvor allergier kan købe ind med fordel, så vil jeg gerne lave et område med det.

Center Syd kommer meget snart med, for rigtigt, alt findes i det område.

DBH Kim

Fra Vejle
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 42
Fra  Fancey Skrevet kl. 13:30

Hej Kim

Jeg må nok desværre sige at jeg ikke er voldsomt imponeret over din side. Jeg ville nok smide noget mere arbejde i før jeg bad folk om at komme med respons. Du får lige nogle af de punkter som jeg faldt over, selv om jeg ikke brugte meget tid på siden (opfat det som konstruktiv kritik og ikke ris!):

1. Stavefejl på forsiden og især i overskriften er ikke den bedste start! 2 ud af 3 har allerede sparret penge ved at handle i Sverige - sparet er med et r som du også har skrevet længere nede på siden. Der er andre stavefejl rundt omkring, så kør lige en stavekontrol på tekster inden du gemmer.

2. Hvad er formålet med både at have en navigation og en sideoversigt? Og hvorfor har du både link til "hjem" og "forside"? Jeg ville fjerne det link der hedder hjem og så ville jeg flytte link som "Om", "Valuta" og "Lukkeloven" op i navigationen. Det giver et bedre overblik hvis du kun har butikkerne listet i den nederste menu, da det jo er dem man er interesseret i. Og det er stadig ret mangelfulde områder du har, jeg ville lige google mig frem til nogle gode tilbud i Sverige, så jeg kunne smække noget ind under hver kategori.

3. Lav evt. menu og afstemning smallere, så der er mere plads til teksten i midten. Det virker klemt og rodet nu.

4. hvis du vil have tilmeldinger til nyhedsbrev skal dine tekster være bedre, da man pt. ikke forventer sig det store af de mails.

Ellers er det en rigtig god ide med den side, især nu pga. valutakursen. Jeg tror du ville få mange flere besøgende til dit site hvis du fandt nogle gode links til f.eks. make-up, modetøj, sundhed, smykker osv., da vi hunkønsvæsener jo bare ikke kan lade være med at shoppe, og når nu det er så billigt er der ingen undskyldning for at lade være ;)

Jeg skal i hvert fald nok kigge forbi senere hvis du får den banket ordentligt op. Held og lykke med det.

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 13:55

Hej Michelle

Tak for din feedback, både med stavefejlene (beklager) og med pkt. 2, 3 og 4.

Det er lidt hønen og ægget, for det er en dynamisk side, som udvikler sig hele tiden og hvornår er siden 100%?. Hvis jeg skulle vente med at slippe den løs indtil jeg er 100% tilfreds, så ville der nok gå endnu en måned inden jeg ville kunne lægge den op.:-)

Jeg ønsker at skabe trafik på siden fra starten af, så jeg kan komme rimeligt højt op på google og at jeg kan starte med at se payback på min investering og få penge den anden vej. Derfor har jeg valgt at lægge den ud nu, med de fejl og mangler der er, men også for at teste selve konceptet, før end jeg har brugt 200 timer på noget jeg kan skrotte

Det har været en god start og den har fået mere end 300 klik de sidste 2 dage (som jeg kan se på Google analytic), og tilsammen har de besøgende kigget mere end 1400 sider igennem.  Jeg var slet ikke klar over at der var så mange der søgte på billigt indkøb i Sverige, men det er et hot tema.

Du må meget gerne kigge forbi senere, for så vil du se at der er sket ændringer.

Tak for hjælpen.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:07

Hej Kim

Tusind tak for rosen, den er jeg glad for :-)

Dbh Martin

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 19:28

Hej Johnny

Center syd er nu oplagt på siden og der er sket en del ændringer siden jeg fik din feedback.

Lige nu arbejder jeg på et indlæg om mad til allergier og jeg har fundet en del oplysninger om det, men jeg kunne godt tænke mig at få feedback på hvad du køber, hvor du køber det og hvor meget du eventuelt ca. sparer, for så vil jeg dele det med de øvrige brugere af mit forum.

Jeg er i kontakt med en Svensk pige som også køber allergimad og hun har givet mig en hel del tips, men jeg vil gerne høre din feedback.

Der findes forøvrigt et glutenfrit bageri i Malmø, som har mange danske kunder der kommer til hende for at købe lækre nybagte kager og brød, som er 100% glutenfrit.

Lad mig høre dit feedback eventuelt som PM.

På forhånd tak for hjælpen.

De bedste hilsen

Kim Rasmussen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)