Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om moms ang. website

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med opbygningen af et site hvor brugerne, har mulighed for at tjene og købe points/Epenge/sidens valuta.

Med de points/valuta kan de så købe ting og adgang til andre ting.

Hvordan gør jeg med moms er det bare moms jeg skal ligge på, når de køber points eller hvordan?

Kan det gøres på nogle måde, så der ikke kommer moms på. For hvis de køber 10epenge af mig for 10kr og jeg så skal betale 25% så har jeg fået 7.5kr og så hænger det jo ikke sammen. Hvis de f.eks vil hæve beløbet igen?

Håber i forstår spørgsmålet :)

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:32

mig bekendt (ret mig hvis jeg tager fejl), så skal du angive prisen med moms og når du fakturerer skal det fremgå hvor meget momsen er.

Så 10 Epenge for 10 kr lige over betyder at du sælger 10 Epenge for 8 kr ex moms.

Hvis du vil tjene 10 kr for 10 Epenge, så skal du sælge 10 Epenge for 12,50 inkl. moms.

Hæver de noget, så vil jeg mene at de ligesom med alle andre former for køb, skal have deres oprindelige udgift retur.

Personligt ville jeg køre i nogle pakkeordninger og så sætte en form for minimumsgrænse for hævninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48

Hej!

Du behøver ikke at være momsregistreret for de første 50k per løbende 12 måneder!

Herefter mener jeg også, at du skal momse dine salg af Epenge!

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 00:07

ovis:

mig bekendt (ret mig hvis jeg tager fejl), så skal du angive prisen med moms og når du fakturerer skal det fremgå hvor meget momsen er.

Så 10 Epenge for 10 kr lige over betyder at du sælger 10 Epenge for 8 kr ex moms.

Hvis du vil tjene 10 kr for 10 Epenge, så skal du sælge 10 Epenge for 12,50 inkl. moms.

Hæver de noget, så vil jeg mene at de ligesom med alle andre former for køb, skal have deres oprindelige udgift retur.

Personligt ville jeg køre i nogle pakkeordninger og så sætte en form for minimumsgrænse for hævninger.

Ja jeg tænkte det nok :) den mest "besværlige" måde. Vil du forklare lidt mere om din pakkeordnings løsning :)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 00:08

Peter - Revisor:

Hej!

Du behøver ikke at være momsregistreret for de første 50k per løbende 12 måneder!

Herefter mener jeg også, at du skal momse dine salg af Epenge!

Yes den er jeg med på :) men kan bare godt lide at kende reglerne så vis nu det bliver aktuelt så er det tænkt med ind så det hele ikke skal laves om til den tid

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 00:11

Må jeg lade folk sætte penge ind på en konto så de f.eks sætter 10kr ind på deres profil og så trække moms på det som de køber for de 10kr istedet for at trække dem for de penge de sætter ind?

for man ville nok føle sig lidt snydt hvis man køber 10kr for 12.5kr :P og køber de 10 for 10kr  og vil have dem ud igen ja så mister jeg jo og det kunne blive en hel del i sidste ende

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 12:27

Xaque:

Må jeg lade folk sætte penge ind på en konto så de f.eks sætter 10kr ind på deres profil og så trække moms på det som de køber for de 10kr istedet for at trække dem for de penge de sætter ind?

for man ville nok føle sig lidt snydt hvis man køber 10kr for 12.5kr :P og køber de 10 for 10kr  og vil have dem ud igen ja så mister jeg jo og det kunne blive en hel del i sidste ende

Ikke nogle der ved noget om det :(

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52

Hej Xaque

Du skal lige være opmærksom på, at det ikke er pr. definition, at du skal afregne moms ved optjeningen/købet af points - pligten til at afregne salgsmoms udløses, når der foretages en leverance - eller forudbetales for en konkret/bestemt/defineret leverance. Umiddelbart lyder det til, at du ladre brugerne optjene en værdi, de kan anvende senere - eller måske undlade at anvende.

Se bl.a. SKM2007.294.SR, om taletidskort. Der afregnes ikke moms af taletidskort, når man køber det - men først i takt med, at værdien af det bruges. Se samme tema om gavekort: SKM2006.505.SR.

Nu kender jeg ikke dit konkrete setup - og begiver mig heller ikke af med rådgivning - men jeg tror du skal få afdækket den helt korrekte momsmæssige behandling af dine ydelser hos nogen der begiver sig af med moms til dagligt. Ikke for at undervurdere de mange gode svar, der kommer her på Amino - men du bevæger dig i en af momsens lidt kringlede kroge.

Et vil jo være, at du afregner momsen "for tidligt" - det er træls som vi siger herovre i "Det Mørke" - værre vil det jo være, hvis du afregner moms af noget, du ikke behøver at afregne moms af (ubrugte Epenge).

Venlig hilsen
Lars

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)