Jeg har en virksomhed hvor jeg sælger tøj og undertøj. Meget af det tøj jeg sælger, laves kun i en "one-size"-størrelse som oftest modsvarer en small/medium. Noget af tøjet laves også i størrelser op til xl eller 44, men det er ikke ret meget af mit sortiment, der fås i disse størrelser.
Det problem som jeg gerne vil høre jeres synspunkter omkring, er hvordan jeg skal takle dette problem på min hjemmeside? De piger som bruger strl. 40 eller større bliver nok hurtig skuffede da deres størrelse kun findes i enkle modeller. Men jeg vil gerne sælge det tøj jeg sælger, da jeg synes det er fedt tøj. Ville det virke forkert, at lave en webshop med tøj til piger i størrelsen small/medium? Ville det virke diskriminerende?
Eller kunne det være en idé at lave en menupunkt som hedder noget i stil med "Tøj i størrelsen 40-44", så at de lidt "større" kunder ikke skal hele siden igennem for at finde noget der passer dem?
Vil rigtig gerne høre jeres ærlige mening omkring dette!
Det er vel ikke mere diskriminerende end shops der kun sælger tøj til store piger.
Det lyder rigtig fornuftig at dele tøjet op efter størrelse, der er intet værre end at finde et produkt man kan lide, for derefter at finde ud af at det enten er udsoglt eller ikke findes i sin egen størrelse..
Min første tanke er at det kunen være smart med en alm. kategori opdeling, og så have nogle flueben i toppen eller venstre side, hvor man kan krydse af hvilke størrelser man vil have vist tøjj fra.
Vi står med det samme problem, og har også overvejet at lave et katagoripunkt der hedder 40+ , da vi også gerne vil have noget for de lidt større piger.
Meget af vores tøj er nemlig også "One size" - lidt irreterende, men det er altså de størrelser vi kan skaffe.
Så jeg syntes du skal lave en katagori der hedder 40+ eller noget i den retning, og som Jimmy siger er det surt at finde tøj man kan lide - for så at finde ud af at man ikke kan passe det.....
Tak for dit svar! Det kunne måske være en måde at gøre det på, men har stadig det problem, at de lidt større piger nok hurtig skynder videre alligevel, da det ikke er meget at hente...
Har kigget forbi jeres hjemmeside, det ser rigtig godt ud! Jeg synes, det er noget rigtig flot tøj, I har fundet!
Jeg tænker godt nok meget over hvordan jeg skal løse "problemet" med de lidt større størrelser... På en eller anden måde, synes jeg det er bedre, at kun koncentrere sig om de lidt mindre størrelser, hvor udbudet er meget større. Kan det ikke virke lidt useriøst, hvis man har en katergori der hedder 40+ og der kun er måske 10-15 blandede artikler at vælge imellem? Tror du ikke, de kunder hurtig går videre så alligevel? Min tanke er så, at det måske er bedre at putte de penge i noget dybere sortiment til én målgruppe... Jeg vil meget gerne høre fra dig igen, sjovt at "tale" med nogen der sidder i samme båd!