Jeg har fornylig erhvervet mig mamut office pro og finder det lidt rodet, men ok. Der dog en del som man skal være opmærksom på med mamut, f.eks. bliver åresresultat ikke automatisk overført til balancen. Man skal derfor selv ind i kontoplanen og oprette de forskellige poster (skydes at forskellige opgørelser af egenkapitalen). Jeg oplever at deres support ved spørgsmål specifik om bogføring henviser til revisior, hvilket ikke er særlig fyldelsesgørende. Jeg finder det derfor lidt svært at gennemskue om de forskellige moduller nu også gennemføre hele bogføringen (fra lager til regnskab). Mit problem er pt. at jeg har en del vareprøver, som jeg sendt ud til grosisster mv. og skal bogføre dem. Jeg ville normalt bogføre dem, som følgende: 1. Debitere under en salgsfremende post (resultat) og kreditere under varebeholdningen i balacen. Forslag til mit eget problem: Opret post mellem 4000 og 5000 f.eks. vareprøver (salgsfremende poster) debitere og opretter en ny post mellem 6500 og 6600 i kreditere. Jeg formoder at jeg også skal ind og nedbringe varelageret manuelt? |
Bogføring af vareprøver i Mamut
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)