Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er radiospots vejen frem for mit firma??

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er.

Jeg har startet min blomstervirksomhed op for ca et halvt år siden. Jeg har ikke et butiks lokale, men et værksted jeg har åbent efter aftale. Min forretning idé er at tilbyde virksomheder blomstrende løsninger af alle slags. Jeg syns selv det går frem af, men et lille skub ville ikke være tosset.

Jeg er blevet kontaktet af radio NRJ, og har fået et tilbud. Jeg synes selv det lyder godt.

Nu er spørgsmålet bare... Ville andre erhvervsdrivende blive fristet til at købe min service, hvis de hørte det om det i radioen??

Min hjemmeside adresse er www.goraldesign.dk. Jeg forestiller mig radiospottet skal henvise til hjemmesiden. Hvad siger I??

Jeg skal give svar i morgen, og er selv meget i tvivl om det skal være et ja eller et nej.. Så jeg håber på hjælp fra jer:)

Hilsen Jannie Gøral 

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jannie,

Hvem hører radio NRJ? mit indtryk af NRJ, er at det nok ikke henvender sig til folk som er interesserede i at have blomster i deres butik og kontor lokaler :)
Det er måske for meget "DR Bogie" og "The Voice" over det...

Hvem henvender du dig til hvem er dine kerne kunder? tror du vil komme væsentlig længere med en kreativ direct mail kampagne til virksomheder i dit område...

Du skal være velkommen til at kontakte mig hvis du har brug for lidt input eller en færdiglavet løsning... tlf.: 60 226 441 / mail: dp@256c.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville hellere bruge pengene på at, f. eks køre personligt rundt til virksomhederne med en flot blomst og en folder / brochure. Så får de lov at nyde produktet en periode og husker dig meget bedre, evt. et klistermærke på potten med "Er jeg gået ud - bestil den næste på www.goraldesign.dk"

Radio reklame tror jeg ikke du vil få så meget ud af, folk skal huske webadressen og den har de typisk glemt, når musikken igen spiller.

 

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Tror det er en mulighed.

Men det kommer jo an på: Hvis folk kender dig, så vil det nok ikke være den smarteste mulighed, dog hvis du ikke er så specielt kendt, vil det være bedre.

Så hvis du ikke er så specielt kendt, og vil gerne ud og vise dig, så er det en mulighed.

Men hvis der er mange der kender dig, så synes jeg ikke det lyder som en god ide.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har endnu ikke hørt om nogle der har fået det store ud af radio NRJ endnu.

og hvis du skal have fat i erhvervslivet er det nok heller ikke den rigtige vej at gå.

 jeg tror heller ikke at din hjemmeside er noget folk umidelbart ville hæfte sig ved og uske hvis de hørte den i radioen.

brug hellere din hårdt jente penge et andet sted.

 

 

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jannie,

Alle medier har en oversigt over deres lyttergrupper, herunder alder, typisk også uddannelsesniveau m.m.
Fandt en lightudgave på NRJ's site: http://www.nrjbusiness.dk/?id=283 - passer det på din egen opfattelse af din målgruppe?
Hvordan er deres dækning i dit område? http://www.nrjbusiness.dk/?id=332 
Lidt om alderssegmenterne:

Alder:

12-19 år: 31,1%

20-29 år: 30,1%

30-39 år: 18,7%

  >40 år: 20,1%

 

Køn:

Mænd:   57,9

Kvinder: 42,1

60% af lytterne er altså under 30 år.. og dermed højst sandsynligvis ikke erhvervsdrivende.
Hvis du skal køre en kampagne hos dem, så gør det i det tidsrum hvor de kører på arbejde.. mellem 6-30 og 9 & 15-17:30. Evt. en lille blok omkring kl. 13, hvor folk alligevel ikke laver særligt meget på arbejdspladsen (statistisk bevist!)

Hvad koster en reklame på Radio100FM kontra NRJ? Se på hvor mange lyttere de hver især har. Radio100FM har klart flest.

Hvor meget skal du betale for det, og hvor mange spots af hvor mange sekunder får du?

Mvh Christian :)

 

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle de svar der allerede er kommet.. dejligt..

Den måde jeg kontakter firma'er på nu er meget personlig, og det er også det mit firma ligger vægt på. Jeg tager ud og siger hej, har lidt papire og en lille blomst med. Det er en god måde for mig at kontakte kunder på, men den er tidskrævende:).... Havde tanken at det kunne være en god og hurtig løsning med radioen.

Er der andre forslag til hvordan jeg kan få mit navn ud??

Hilsen Jannie Gøral

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Radio er en hurtig løsning ja... men holder heller ikke særligt længe i købernes hoved.

Lav en DM-kampagne - send en brochure ud vedlagt måske en lille blomst.
Få et makeover af dit site... få det søgemaskineoptimeret. Plus få rettet stavefejlene..

Hvorfor hedder en blomsterhandler noget med design? Misvisende i mine øjne...
Få dine hovedprodukter frem på forsiden.. jeg har svært ved at finde dit egentlig produkt, og klikke BESTIL :)

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 Hej Christian Anders Jørgensen

Tak for dit svar...

Kan godt se hvad du mener.. Jeg vil prøve at få det rettet.

Mit firma hedder noget med Design, da jeg er blomster designer:) 

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ahhh :)! Lidt logik var der i det hehe...

Jeg tænker at du kan have en indgangsside, hvor man kan klikke sig ind på 'blomster til erhverv', 'blomster til private' og 'kurser'.
Derefter noget galleri af hvad man kan få... blomster er jo noget visuelt :)

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)