Tilsvarende vil jeg gerne vide om nogen er bekendt med, at vi som privatpersoner skulle have et andet nr end cpr.nr, der skal oplyses til udlandet? Har nemlig købt hest i Portugal, og sælgeren bliver ved med at kime mig ned og sige, at mit cpr.nr. afvises, og at jeg må have et andet nummer de kan bruge - hvad de så end skal bruge det til. Håber da ikke, at han nu pludselig prøver at lægge en moms på, som ikke er aftalt - har aldrig set en faktura
sælgeren bliver ved med at kime mig ned og sige, at mit cpr.nr. afvises
Susanne er du ikke opmærksom på at du skal huske at skrive DK foran dit cpr.nummer når du handler med udlandet???
Spøg tilside - lyder som han forsøger at validere dit cpr-nummer som et momsnummer!! Hvis jeg tog fejl Susanne så lad mig det vide - så vil jeg straffe migselv i weekenden med en gammel flaske Barolo!
Tilsvarende vil jeg gerne vide om nogen er bekendt med, at vi som privatpersoner skulle have et andet nr end cpr.nr, der skal oplyses til udlandet? Har nemlig købt hest i Portugal, og sælgeren bliver ved med at kime mig ned og sige, at mit cpr.nr. afvises, og at jeg må have et andet nummer de kan bruge - hvad de så end skal bruge det til. Håber da ikke, at han nu pludselig prøver at lægge en moms på, som ikke er aftalt - har aldrig set en faktura
Vi har ikke andet et cpr. nr. her i DK.
Det nr. sælger formodenlig efterlyser er dit moms nr. = CVR.nr. Får sælger ikke det skal han opkræve sit hjemlands moms.
Tak Ravn - jeg er også bange for, at det er det han mener, selvom han godt ved, at jeg er privat-handlende. Gad vide hvad jeg stiller op, hvis han kommer og siger han skal have moms af købet af hesten .. han må vel på det nærmeste rende og hoppe, 4 måneder efter betaling og kvittering (ikke faktura) foreligger. Har flere gange bedt om en købskontrakt, men det bruger de åbenbart ikke dernede i Portugal. Nå, men jeg må vel bare vente og se :)
Tja - teoretisk så kan han komme til at hænge på momsen idet han skulle have haft tjekket det i forbindelse med udstedelse af faktura..... dette selcfølgelig under forudsætning om erhvervssalg.....
Men jeg ville ikke sove uroligt i dit tilfælde, hvor det er et privatsalg....