Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan nogen forklare det med moms og adwords?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen og mange tak for jeres idéer.

 

Mit primære formål er adwords campagner, som løber internationalt.

Men hvilken konto snakker I om?

Jeg regner med at prøve mig som affiliate med div affiliate udbydere verden over. Så jeg kan vel både ende med at få betaling i Euro, Dollars... Kroner?

Men når jeg nu kun betaler i en adword campagne, hvordan skulle min indtægtsvaluta så kunne komme i vejen?

Er det pga regnskabet hvor man så skal til at omregne til/fra diverse valuta kurser?

Indtil videre regner jeg da med kun at haveen bankkonto med danske kroner indsat... I tilfælde af det var det i mente...

Jeg vill faktisk blive glad hvis nogen har tid til at uddybe dette en smule, da jeg er fuldstændig newbie hvad sådan noget angår Smile

 

~*Louise*~

creatastica

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Nej...som skrevet, så skal du beregne og angive EU-erhvervelsesmoms.

25% Dansk moms   angvives under Rubrik:   Moms af varekøb i udlandet mv.

som så kan fratrækkes igen under Rubrik:  Indgående moms,

 

Peter, tak for dit svar.

 

Desværre forstår jeg ikke helt hvad du mener. Er det muligt at overtale dig til at uddybe?

~*Louise*~

 

creatastica

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise!

Dit køb af adwords bliver betragtet som et EU-varekøb, altså momsfrit!

Som reglerne er, skal du dog beregne 25% dansk EU-erhvervelsmoms, og tillægge din salgsmoms.

Denne moms kan du så igen fratrække din købsmoms.

Ovennævnte er rent teknisk, og effekten er 0.

Dog er det indenfor EU vedtaget, at alle medlemslande skal følge disse regler. 

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise.

Som udgangspunkt er det fuldstændig ligegyldigt hvilken valuta du vælger at betale for dine klik. Det er en myte at det er billigere at benytte sig af dollars, dinarer eller dadler for den sags skyld (3 d'er, det synes jeg selv var vildt sjovt) og det er det fordi -

Googles tager specifikt hensyn til valutaspekulation ved at konvertere dine kroner eller dollars om man vil til "Google penge".
Dvs. at hvis  5,75 danske kroner svarer til 10 "Google penge", så svarer 1 US dollar ligeledes til 10 "Google penge". På den måde har Google fjernet incitamentet til at spekulere i valuta.

Der hvor du tilgengæld skal holde et vågent øje er omkring de generelle klikpriser, som er meget varierende fra land til land alt afhængigt af konkurrencen på markedet. I USA er klikpriserne generelt højere fordi der er væsentlig større konkurrence. Ergo du kan ikke forvente at betale det samme for kliks på identiske søgeord i henholdsvis Danmark og USA...

Omkring de regnskabsmæssige fordele og ulemper - der må jeg være dig svar skyldig. Det er ikke min stærke side ;o)

Søren J ;o)

Søren J ;o)

Partner hos www.nosuchagency.dk 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)