Ja nu har jeg så oplevet det med. Men en kunde har købt X antal røgalarm og da den så kommer via "læs ind" bliver den afvist af kommunen.
Problemet er at jeg altid har lavt mine faktura på denne måde, og de er alle blevet godkendt.
Kunden ringer dagen efter og fortæller at der mangler lokationsnummer og leverandørnummer. Hmm, tænker jeg.....det er vel intern information i kommunen som de ikke skal bruge fra mig. I hvilken lokation de sidder i og hvilken leverandørnummer de har givet mig.....kan jeg da ikke svare på. Det kunne kunden heller ikke :)
Men jeg er ikke blevet klogere og har nu bedt kunden om at kontakte mig igen.
Lokationsnummeret skulle jo gerne være det EAN nummer du har fået opgivet ved bestillingen. I vedlagte copy/paste kan du se hvordan Albertslund kommune har forskellige EAN numre.
Leverandørnummeret må menes som rekvisitionsnummer eller lign.
Prøv at ringe igen i morgen, og se om ikke du er heldig at få fat i nogen der kender svaret.
Jeg plejer at bruge EAN, kontaktperson og referencenummer når jeg sender elektroniske fakturaer og har endnu ikke oplevet en faktura blive afvist.
Til gengæld betaler de offentlige kunder ofte for sent..
Bruger også Ean, kontakt, reference nummer eller Telefon nummer.
Det er meget godt at det offentlige har indført elektronisk fakturering, men over halvdelen af dem der bestiller ved mig er overhovedet ikke klar over de skal bruge det ! før de bliver spurgt.
Og ja de betaler (meget) ofte forsent. Jeg ringer efter 5 dage efter betalingsdatoen til den der har bestilt og spørger om jeg har lavet en fejl for jeg kan ikke se de har betalt. Så kómmer betalingen som regel få dage efter.
Kenneth prøve at gå ind på www.truelink.dk så kan du taste en faktura direkte og slipper for at have et læs ind firma til det og det koster ikke mere end et frimærke at benytte det. Der findes også andre udbydere, med samme service.