Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gavekort rent skattemæssigt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har tænkt på at holde nogle konkurrencer hvor man kan vinde et gavekort a 500 kr, til diverse forretninger..

Men hvordan er det rent skattemæssigt, og hvis man f.eks, køber et gave kort til en butik på 500 kr, hvordan bogfører man det rent skattemæssigt og kan man bare levere det videre til kunden uden noget?

 

 

Shape the future, or die trying 8-)

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Jeg har lige modtaget dette svar fra skat om på gavekort, hvordan modtageren er stillet.

Tak for din mail

Du skal ikke tilbageholde skat i disse gavekort, idet modtageren ikke vil være ansat i et personligt ansættelsesforhold ved dig.

Modtagerne er derimod skattepligtig af værdien af de modtagne gavekort, og de skal selv selvangive værdien heraf.

Jeg håber dette besvarer dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at vende retur.
 

Med venlig hilsen
Michael Erichsen

SKAT
Kundecentret
Tlf. 7222 1818

For at du kan ungå problemer kan du jo oplyse dette, når dine kunder deltager i dine konkurrencer.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

OK det er jo meget godt, men hvordan skal jeg bogfører disse gavekort?

Et gavekort vil typisk ikke indeholde navn på den der modtager gavekortet, og ej heller hvilke varer modtageren skal udveksle mod gavekortet.

Så skal jeg oplyse skattevæsenet om modtagerens navn, CPR nr. adresse osv?

Kan jeg trække det fulde beløb jeg har købt gavekortet for, fra i mit driftregnskab, så  firmaet ikke bliver beskattet?

Og hvad gør jeg med den moms gavekortet indeholder? Kan jeg fratrække den moms fra min salgsmoms?

Mvh

Kristian

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Så skal jeg oplyse skattevæsenet om modtagerens navn, CPR nr. adresse osv?

Nej det skal du ikke, modtagerne af gavekort har eget ansvar for, at overholde loven omkring skat af gaver.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Og hvad gør jeg med den moms gavekortet indeholder? Kan jeg fratrække den moms fra min salgsmoms?

Gavekort skal  først momses på det tidspunkt, hvor gavekortindehaveren indløser det til varer, og der foreligger en konkret levering. En momsning på dette tidspunkt vil følge regleerme i momslovens 23, stk. 1.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Så skal jeg oplyse skattevæsenet om modtagerens navn, CPR nr. adresse osv?

Mvh

Kristian

Det er der jo sådan set svaret på i den mail du får fra skattemedarbejderen. Jeg mener iøvrigtg man bør være påpasselig med at lægge sådanne mails ud på nettet. En ting er at du ikke har tavshedspligt på samme måde som Skat har det men en mailformulering er ofte mere direkte formuleret, og møntet direkte på dig. Formålet hermed er at svare på et spørgsmål som du har stillet (og vi ikke har set)   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Naturligvis har du ret i det, jeg tænkte bare det ville give mere troværdighed at lægge den mail op.

Spørgsmålet ser sådan her ud:

 Jeg er på vej med en webside hvor mine bruger kan købe gavekort. Disse gavekort har en værdi fra 100 kr og op. Skal jeg tilbaholde skat af disse, eller skal brugerne selv indberette gavekorteværdien. Hvis jeg skal tilbageholde skat, hvad for en procent sats skal jeg så benytte, så jeg får dette med i mine beregninger inden opstarten. Websiden er under udarbejdelse.

Venligst

René Buch

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke uenig her og du har også "refereret sagen loyalt" og det er en generel forespørgsel. Jeg tænker mere på andre lignende forespørgsler af mere personlig/konkret karakter.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Var det mere personligt, så ville jeg kun have omtalt svaret i korte vendinger, men nu var det et åben spørgsmål, som der ikke er så meget skjul omkring.

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)