Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac eller PC??

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Risskov
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Since my danish isnt quite there yet, I want to respond in English, hopefully that´s ok.

There are pros and cons with both, and as most here above have pointed to its all about your usage.

If you´re looking for office computer/laptop where you can do the standard things such as mailing, writing, surfing and so on I would highly suggest PC since its usually 20-30% cheaper then the Apple machine.

Apple have always been focusing on artists (audio and video), and just in recent years we´ve seen expansion in the software industry since more and more users use the Mac. Then again, games and some applications that you might use in your work for instance might not be Mac friendly, causing you to do some "nerd" stuff on your computer such as installing Windows partition on your Mac.

I am total Mac addict, but its only because of my work (Video productions and multimedia), but as I said before this is all related to what work you´re doing on your computer.

Lastly, the systems are very similar so to speak, Mac has some advantages witch I fell in love with such as the simplicity, no overloaded viruses like on the Windows and etc. But Mac is expansive, and has limits hardware wise if you want to expand your computer in the future.

Hope this helps..

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Thanks for the help. 

I think mac is the best for me. So i will buy a mac.

Smile

BALDSEN

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spørger, om der er forskel på mac og PC. Jeg betragter mig selv som ret nørded i forhold til PC, har undervist i mange år i Microsoft's office  produkter, og kan snildt skifte hardwaren selv i min pc, og lærer ret hurtigt nye programmer at kende. Jeg gik over til Mac for 1,5 år siden, og jeg har endnu ikke fundet ud af alle genvejene. Jeg synes Mac er ekstremt forskellig fra windows, men bestemt ikke ubetinget på den ufede måde. Jeg elsker min Mac til kreative ting, som at lave videoer, billeder og musik, men det er yderst sjældent jeg bruger min mac til breve, regneark og arbejde generelt, der er det stadig pc der rykker.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Var selv igennem processen forleden.

Søgte nettet tomt for alternativer, brugte nok tre dage på diverse søgemaskiner inden jeg fandt noget, der holdt til prisen. Havde både mac og pc med i overvejelserne.

Endte med at købe en Dell XPS 15'' og installere windows XP på den. Det tog mig godt en time og den har kørt ubeklageligt siden.

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var en ret garvet PC nørd indtil for 5 år siden, hvor jeg ligesom Susanne kunne finde ud af alt med software og hardware. Kunne skille og samle en pc og alle ringede altid til mig for at få hjælp til at fixe deres computer, hvis der var det mindste eller der skulle installeres noget.

Men for 5 år siden købte jeg en Mac og det ændrede mit liv Big Smile Jeg er blevet et bedre og mere åbent menneske... ej spøg til side. Mac er fantastisk og hvis man ikke kan finde ud af at bruge en Mac efter en uge, er det fordi man har problemer med indlæringsevnen. Det er virkelig en simpel computer og det elsker jeg.

Når du har en Mac er der så mange færre bekymringer end med PC. Thank god, skal du ikke installere alverdens virus programmer. Jeg elsker at man ikke skal bekymre sig om virus på samme måde som med PC, man kan ta det mere roligt.

Og det der med at computeren bare lige pludselig går i blackout pga. et program og du ik ka vække den igen, har jeg aldrig prøvet med en Mac.

Når du skal installere et program på en Mac, er det stort set altid bare at smide installations-cd'en i eller åbne den fil du har downloadet og uden den mindste hovedpine, er programmet installeret. Det er så simpelt at det er helt til grin.

For nogle år siden blev jeg også lige i en kort periode opslugt af WOW (World of Warcraft) et online spil og tænkte bare nedtur, for havde jo hørt man ikke kunne bruge en Mac til at spille på. Det galdt så åbenbart ikke alle spil og jeg fik hurtigt installeret spillet og det kørte som smurt på Mac'en. Og så skal den ekstra bonus med grafikken også lige nævnes. Grafikken på en Mac er altid supersprød og så er computeren jo heller ikke værst at have stående mht. designet. (Nej, jeg spiller ikke WOW mere, det var meget kortvarigt, da jeg kom ud af det inden den psykologiske effekt fik overtaget.. puhaa)

Anyway.. Jeg kunne nok blive ved med at rose Mac til jeg faldt død om, men vil slutte med at sige at siden jeg gik over til Mac har jeg fået "solgt" alle mine venner og familiemedlemmer idéen om at gå over til Mac Big Smile De kalder mig skjult spion for Mac og det passer mig fint :) Der er ikke en der fortryder skiftet.

Nå ja, lige en sidste ting. Det folk siger med, at hvis man bar skal bruge computeren til ting som at gå på nettet, skrive og bruge office pakken osv, at så kan det ikke betale sig at købe en Mac. Det er Bull****!!! Den eneste grund til du ikke skal købe en Mac, er hvis din økonomi går nedenom og hjem pga. af det eller fordi din indlæringsevne er så svag, at du ikke kan finde ud af at startknappen sidder et andet sted på en Mac. For Mac har også Microsoft Office og man kan også gå på nettet på en Mac og i sidste ende har du bare langt færre hovedpiner med Mac Yes

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

De er opbygget en del forskelligt, men det er ikke noget andre kan svare på.

Det handler om hvad du har lyst til.
Der findes Mac, linux og PC mennekser der sværger til det de har.

De har alle hver især fordele og ulemper...

Man kommer dog ikke uden om at man kan få alt software til en PC, og ikke alt til de andre.
Den dag man kan købe alle spil til linux eller mac, så er jeg også åben for at prøve noget nyt :-)

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

macodox:
Det handler om hvad du har lyst til.
Der findes Mac, linux og PC mennekser der sværger til det de har.

 

Præcis. Af en eller anden grund bliver folk med Mac altid Mac-sælgere! Det har længe undret mig, at det er sådan. Men sådan er det vel med dyre produkter.

Designmæssigt er mac klart i toppen - jeg har ikke arbejdet med styresystemet, men featuremæssigt er det i min verden bagud i forhold til både linux og alm. computere.

Hvis ikke du skal bruge din maskine til andet end en smule tekst behandling, browsing, måske lidt hjemmeside opbygning og lidt billede redigering kan alle systemerne fint levere det du skal bruge.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Joel H:
... ej spøg til side. Mac er fantastisk og hvis man ikke kan finde ud af at bruge en Mac efter en uge, er det fordi man har problemer med indlæringsevnen. Det er virkelig en simpel computer og det elsker jeg.

Nå ja, lige en sidste ting. Det folk siger med, at hvis man bar skal bruge computeren til ting som at gå på nettet, skrive og bruge office pakken osv, at så kan det ikke betale sig at købe en Mac. Det er Bull****!!! Den eneste grund til du ikke skal købe en Mac, er hvis din økonomi går nedenom og hjem pga. af det eller fordi din indlæringsevne er så svag, at du ikke kan finde ud af at startknappen sidder et andet sted på en Mac. For Mac har også Microsoft Office og man kan også gå på nettet på en Mac og i sidste ende har du bare langt færre hovedpiner med Mac Yes

Tak for kaffe, du lægger ikke fingeren imellem. Måske du skal moderere dine udtalelser en lille smule - man behøver ikke have problemer med indlæringsevnen, for at have problemer med navigationen i Mac. Det er og bliver bare en helt anden verden end pc-verdenen. Og jeg har absolut ingen indlæringsproblemer.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

SusanneK.nu:

Tak for kaffe, du lægger ikke fingeren imellem. Måske du skal moderere dine udtalelser en lille smule - man behøver ikke have problemer med indlæringsevnen, for at have problemer med navigationen i Mac. Det er og bliver bare en helt anden verden end pc-verdenen. Og jeg har absolut ingen indlæringsproblemer.

Beklager hvis tonen i mit indlæg var stødende, det ka jeg godt se nu, det var ik meningen Smile undskyld..

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt er jeg stor tilhænger af Pc'er med Windows - bemærk... Windows XP på... Ikke Vista-crap'et hehe..
Da vi købte nye pc'ere til firmaet, så var de alle pre-installerede med Vista, men der fulgte downgrading cd'er med, så vi
kunne få XP på i stedet.. fantastisk :-)

Jeg ville gerne have en MAC selv, bare for finde ud af hvad der lå i styresystemet, og den helt anden opbygning end der er tilfældet ved Windows..

Kan du ikke låne en MAC et par dage af en ven, og se om det er noget? Vores kommentarer er jo farvede af hvad vi sidder og bruger til dagligt...
Det er lidt ligesom at skulle vælge imellem den røde eller blå fløj i amerikansk politik... det er et spørgsmål om hvad man kan lide, og føler sig bekvem med  :-)!  

Mvh Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)