Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på www.elviraogsixten.dk

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg oprettede for nogle dage siden en tråd om feedback på min side, www.elviraogsixten.dk - den tråd har imidlertid udviklet sig til en andet debat, så nu prøver jeg igen.

Jeg fik en del konstruktiv feedback og har prøvet at rette lidt på siden - få lidt flere farver ind, mv.
Hvad siger I til det nu?
Jeg synes måske selv at det ser lidt rodet ud, men jeg kan ikke finde ud af hvorfor?

Alle idéer, inputs m.m. er mere end velkomne!

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:36

HejElviraogsixteen.

Jeg kender ikke din baggrund for hjemmesiden. Er det noget du selv har lavet? Eller har en designvirksomhed gjort det for dig?

Uanset hvad, så er er min professionelle mening, at det er en amatørside. Hvis du selv har lavet designet (som almenmand formoder jeg), er det dog stadigvæk en ganske udemærket præstation. 

Farvekombinationerne synes jeg ikke er velovervejede. Specielt ikke i top-banneret. Forsøg om du kan introducere et lysere aspekt i sidens helhed, og hvad angår brødtekst, så er lilla skrift på sort baggrund ikke så godt et valg. Hvis du gerne vil bruge den lille farve til teksten, så kunne en idé være at bruge en mørkere tone på en lysere baggrund. Dette kan du evt. gøre uden at ændre hele sidens baggrundsfarve (selvom jeg dog også synes at den er al for mørk), ved at lave en indholdsboks i midten af siden. Tilsvarende til dem, hvor dine menuer er i.

Jeg håber du kan bruge det.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 15:47

Hej Jonas,

1000 tak for din respons! Jeg suger alt til mig ;-)

Ja - det er en side jeg selv har lavet, og det er første gang jeg nogensinde laver noget der minder om en hjemmeside ;-)

Jeg vil meget gerne beholde det lilla og sorte farvevalg, men forstår godt hvad du skriver. Hvilken farve (skrift) vil ellers kunne fungere på sort baggrund? Vil meget gerne beholde den sorte baggrund...

Hvilke forslag har du til topbanneret? det er jeg heller ikke selv tilfreds med, men er meget i tvivl om, hvordan det skal se ud, for at det er "lige i øjet" :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:30

Velbekomme.

Der er flere forskellige ting du skal forsøge at fokusere på, som basale ting. For det første, hele siden helhedsindtryk. På sider hvor brugeren typisk sidder længe og surfer rundt på, viser det sig, at det er mest fordelagtig at bruge sort skrift på en lys baggrund. Hele siden behøver ikke være lys. Men meget mørke og dystre sider kan godt være anstrengende at sidde og kigge på længe. 

Jeg har forsøgt at lave et meget primitivt eksempel på, hvordan en lysere baggrund giver et typisk mere opmundrende indtryk, men samtidig gør siden reelle indhold mere behageligt at kigge på. På eksemplet er tekstfarven ikke ændret, men jeg vil tro, at med en mørkere brødtekst, vil indholdet træde naturligt frem.

Eksemplet er som sagt primitivt, men det giver et udemærket indtryk. Effekten bliver naturligvis meget mere ekstrem, når det ikke bare er små billedeksempler man kigger på.

Hvis du vil bruge den sorte baggrund, på trods af det, syne jeg du skal eksperimentere med meget hvide nuancer. 

Problematikken med topbanneret er på sin vis den samme. Den sorte farve og baggrunden falder sammen nogle steder, og skriften er derfor ikke tydelig. Hvis du ved hvordan, så forsøg evt. med en hvid kant på teksten. Dette vil åbenlyst illustrere for dig selv, hvilken effekt det har.

Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:54

Hej elviraogsixten

Jeg har taget et hurtigt kig på din side, og ting som jeg ville overveje at lave om ville være:

• Man kan ikke lægge flere varer af samme model i din kurv fx. er det umuligt at købe 2 sorte kjoler på én gang. 
  • Din kurv bliver let uoverskuelig, hvis man lægger flere varer i den, varetitlerne overlapper hinanden.
  • Din site-søgemaskine tager ikke højde for eventuelle stavefejl - her kan du miste mange kunder, hvis de søger efter et produkt men ikke kan finde det selvom du har det. Tag evt. et kig på www.ankiro.com, her kan du få en søgemaskine, der lige præcis tager højde for den slags og meget mere.
  • En MEGET stor fejl du begår er at kunderne skal oprette en profil for at kunne købe en vare - her mister du mange % af dine kunder da de ikke gider bruge tid på at oprette en bruger, men i stedet går til en anden side og køber varen. (du har faktisk 6 punkter kunden skal igennem for at få lov at købe din vare)
  • Noget andet jeg lagde mærke til var dit logo - jeg går ud fra du henvender dig til unge modebevidste piger. Men dit logo, undskyld mig, skriger altså "gammel-kone-stil" og ikke "det-her-er-den-stil-unge-vil-ha" - jeg kan sagtens forstå du synes skriften er flot, men som sagt skal du ikke lave siden ud fra hvad du synes er flot, men hvad din målgruppe vil synes er indbydende. Og en gammeldags skråskrift giver efter min mening ikke indtryk af, at den her side "er bare med på den nyeste mode" - tvært imod. Flere, og friskere farver på siden vil måske også være med til at pifte den lidt op :)
  • Derudover har du en masse links nederst på siden til bl.a. topsælgere, tilbud, kontakt osv. - jeg synes du burde lægge dem ud i din menu i venstre side, hvor kunderne lettere vil kunne få øje på dem.

Jeg håber det giver lidt tanke til overvejelse. Men skal alle de små detaljer på plads, ville jeg foreslå at du fik én til at lave en side til dig. Det er ikke så dyrt igen, men hvis dit mål er at tjene på siden tror jeg det vil være en god investering for dig - da der er så mange små ting at skulle holde styr på hvis man ikke har forstand på det, og hvis du kigger lidt herinde på Amino kan du helt sikkert få en billigt tilbud fra en der har lidt forstand på det.

Men fuldt ud respekt til at du springer ud i det :) Held og lykke med det hele.

MVH Benedicte

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 18:59

10000 tak for jeres respons! Det er fedt, at der er nogen der gider tage sig tid til at hjælpe lidt :-)

Jeg har desværre ikke råd til, at få nogen til at lave siden i første omgang. Jeg bliver nødt til selv, at prøve mig frem. Så må det tage den tid det tager...

Mht. logoet - jeg kan egentlig sagtens se hvad du siger, Benedicte, og ved du hvad? Jeg er bare gået ud fra, at jeg selv synes det var flot - ups :-)
Har du nogle forslag til, hvad jeg ellers kunne lave? Jeg er rimelig ferm til photoshop, så har masser af mod på at prøve lidt af hvert.

Jeg laver siden i prestashop, og tror desværre ikke at jeg kan undgå det der med at kunderne skal oprette sig - jeg ville virkelig også selv helst være fri for det.

Endnu engang tak! :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 19:47

Jeg har nu prøvet at ændre logoet - er det bedre?

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 22:44

Hejsa!

Min umiddelbare feedback:
1) Jeg klikkede til højre på den der rulle-menu funktion der er med produkter i midten.. og efter jeg gjorde det, så kører de her piger bare rundt fra højre til venstre hele tiden.. det virker som om der en fejl i koden på den produktmenu.

2) Det med at oprette en profil er virkelig noget ged.. skift webshop system, hvis du ikke kan få den del væk.

3) Gode modeller du har valgt til tøjet.

4) Når jeg klikker ind på et produkt, og klikker ind på en stor udgave af produktet, så få rykket linket til at lukke det ned igen flyttet op i højre hjørne ligesom i windows :) Jeg sad og ledte efter det.. ahhh.. i nederste højre hjørne.. 2 sekunder spildt - og det længere væk fra at købe noget.

5) Nu er det ikke ofte jeg køber kjoler ;-)... men jeg ved da fra andet tøj at størrelser varierer gevaldigt.. så en definition på størrelserne.. se et eksempel her: http://shop.hm.com/dk/customerservice?display=measuretable_woman .. helt principielt fordi de gør det godt, synes jeg du burde tage et grundigt kik på H&M's site og se hvordan de har lavet den.. Ikke at du skal lave en klon, men de sælger meget tøj online.

6) Ude under nye produkter står produktnavnet to gange..hvorfor? Jeg bliver forvirret.. er det to forskellige produkter eller? :)

7) Hvis jeg kigger på et produkt, så står der hvor mange du har på lager... hmm.. burde der ikke bare stå på lager, så du ikke afslører at det er en lille butik? :) Plus der står en advarsel om at det er den sidste vare... hvorfor skal jeg vide det som kunde? :)

8) Hvorfor bruger du fed skrift over det hele? Det virker ikke professionelt på mig.

Generelt set tror jeg nok bare du burde finde en anden e-shop løsning, som er sat pænere op.. Se fx. http://www.smartguy.dk/?utm_source=td 
Den slags opsætning synes jeg rykker!

Mvh Christian :)

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 22:47

Faldt lige over dette site - værd at checke dine konkurrenter ud på:

http://www.scoreland.dk/ - en guide til online tøjbutikker..

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 23:02

Hej Christian!

Også 1000 tak for din feedback - og for linket - det vil jeg kigge nærmere på.

Ja - det med at oprette en profil er træls. Men jeg skifter ikke system. Jeg arbejder i PrestaShop, og er meget glad for det. De arbejder på en ny version, og i den vil det være muligt at undgå det med profiloprettelse - så lige nu bliver det ved det.

Der er en fejl i koden - det har du ret i. Jeg arbejder kraftigt på, at få den rettet... Og har sat en på sagen, for det er virkelig frustrerende at se på.

Størrelsesskema og/eller mål er bestemt også på min to-do-liste.

Det med lagerbeholdningen havde jeg slet ikke tænkt på, men mange tak! selvfølgelig skal det ikke stå der...

Men det er lidt sjovt - det er virkelig smag og behag. Jeg er enig i, at H&M gør det godt, og yderst proffesionelt. Men Smartguy bryder jeg mig virkelig ikke om. Jeg har brugt den flere gange i forbindelse med køb, og ja, jeg vender tilbage fordi de har gode produkter mv., men jeg synes siden er forvirrende.

1000 tak for feedback'en endnu engang! Det er virkelig skønt at nogen gider at bruge tid på at hjælpe andre ;-)

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)