Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbudonline.dk - hvorfra får de data?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Det her er mit første indlæg, så undskyld mig hvis jeg gør noget forkert Embarrassed

Jeg vil gerne prøve at lave noget lidt ala tilbudonline.dk bare meget mindre, til min mor osv. :) Mit kæmpe spørgsmål er bare, hvor hulen får de deres informationer fra?

Prøv fx at søge på mælk her: http://www.tilbudonline.dk/tilbudsaviser.asp

Så kommer der resultater med alle mulige informationer som fx pris, mængde, 'gyldig til' og endda et screenshot fra avisen.

Jeg kan simpelthen ikke tro, at det er manuelt arbejde. Har de købt adgang hos nogen, kan man trække dataerne ud af supermarkedernes pdf-filer, eller ligger deres priser offentligt i et praktisk format (eksempelvis xml)

Mvh Martin

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fed side, den kendte jeg slet ikke. Mon ikke de har en eller anden slags robot til at crawle de sider som de henter oplysninger fra?

Det er vel det samme som kelkoo og andre sider som den også gør Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martind

Kan være jeg tager fejl, men har en ide om at supermarkedskæderne betaler tilbudonline.dk for at få deres aviser bragt på siden - hvorfor de også sørger for at stille info og billeder til rådighed for siden.

 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:
Kan være jeg tager fejl, men har en ide om at supermarkedskæderne betaler tilbudonline.dk for at få deres aviser bragt på siden

 

Hej Allan og andre.

Jeg hr godt nok hørt det modsatte!
At kæderne ikke ønsker deres tilbudsaviser på andre end deres egne sider. Fik det fra kilder i DS og andre detailkæder.
Man kunne jo have forståelse for at eks. Bilka ikke ønsker tilbudsaviser andre steder end på bilka.dk. Ene og alene fordi Bilka ønsker at forbrugerne skal gå ind på netop bilka.dk.

Det er bare hvad jeg har hørt (endda fra ledelsen af en detailkæde)

Men skal man tro på det? Måske betaler de? who knows

Men til spørgsmålet: Jeg tror også det er en form for crawler der henter aviserne rundt omkring.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)