Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor søges til Dansk Casual mærke

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg søger en investor til et danskt casual tøjmærke. Jeg har navnet klar, det har jeg haft længe.
Har ideer til designs, ligenu har jeg ideer til adskellige t-shirts, sweatshirts, poloshirts, trackjakker og så videre. Banken har ikke ville låne mig pengene, så derfor prøver jeg lykken herinde.

Som sagt så har jeg et navn, samt ideer til hvordan jeg vil sælge det, og til hvordan det skal markedsføres. Det er casual i stil med de store mærker som Stone island, Henri Lloyd, Fred Perry, Burberry, Paul Smith. Tøj som jeg selv går rundt i til dagligt og har stor, stor interesse i/for.
Det drejer sig om en investering på en 50-75.000 kr, så man kan komme ordentligt igang, få en portion tøj bestilt hjem og gøre reklame for det, hjemmeside og så videre.
Skulle det have vakt Jeres interesse, er i velkommen til at sende mig en privat besked herinde.

God weekend og med venlig hilsen Holger

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 23:44

Hvis i bare vil vide mere om projektet, salg, markedsføring og så videre er i mere end velkomne til at svare

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 00:18

Hvad forventer du af afkast og hvor stor ejerandel opnår man med det investerede beløb.

Der må gerne komme nogle fakta og tal på, som man som investor kigger efter.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 18:45

Hej!

Ved salget af poloerne, håber jeg da at kunne tjene en 100 krone seddel pr polo hvis de sælges til butikker der vil sælge dem videre, ellers mere når de sælges igennem egen hjemmeside.
Min ide var ikke at give en evt.  kommende investor ejerandel af forretningen.
Min ide var, at vi laver en låne kontrakt som når man låner penge i banken, smider man en 75.000 kroner i projektet, var min ide at man får 100.000 kr tilbage så man tjener på at låne sine penge ud, plus at investoren får 5-10% af overskuddet oveni det der betales tilbage, indtil man har betalt investoreren alle sine penge tilbage.
Det var det jeg havde forestillet mig på nuværende tidspunkt...

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 03:10
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 11:01

Ja, men der skulle også gerne være noget i det, til den person der smider penge i projektet Cool

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:42

Hej Holger.

Jeg er bange for at jeg er "nød til" at stikke en kniv i dit projekt. - Det holder ikke en meter! Jeg synes det er rigtig rigtig godt at du har nogle ideer og visioner. Men inden du begynder så meget som at tænke på at føre dem ud i livet, - så start med at finde ud af hvad der egentligt skal til for at lykkes... Fordi man selv går i en eller anden form for tøj som MAN SELV synes er rigtig fedt, og kunne have nogle ideer til kunne være anderledes, - så er der altså langt til at kunne tage springet...

At banken overhovedet har villet mødes med dig, - synes jeg er helt utroligt. For ud fra det du har fortalt her, - så kan jeg allerede se at det er aldeles urealistisk. Det er de "tunge drenge" du vil danse med - og vil du danse med dem, - kan du roligt gange dit projekt med min 10 i kroner og ører - alstå vi snakker flere millioner hvis det er det her du vil.

Er du klar over hvor mange styks der skal til, for at din opgave overhovedet bliver interessant for en systue? Hvis jeg stiger 1.000 stk pr. style pr. farve, - hvad siger du så? - Jeg kan berolige dig med at det er ikke mange - og for mange systuer så vil de kun se 1.000 stk som en prøveordre. - D.v.s. at skulle du nu finde på at ville have flere eller en anden t-shirt måske, - så vil de forlange et endnu højere antal 2. gang du kommer og vil have lavet poloer.

Det jeg synes du skal - hold fast i ideen, men begynd at undersøge hvordan "hulen bygger man egentligt en t-shirt". - Start med at besøge TEKO centerets hjemmeside. Der vil du se, at der uddannelser for Designere - det er dem der laver de første stregtegninger, Konstuktører  - det er dem der bl.a. bestemmer hvilke materialer designet skal udføres i og hvordan det skal syes, og hvordan gradureringen skal være (hvor stor en str. Large skal være i forhold til en str. M - ved du det?) Og der er sørme også en uddannelse for Indkøbere - det er dem som bestiller metervarerne - og finder de systuer som kan levere den ønskede kvalitet, og et langt stykke hen bestemmer logistikken i det, - altså sørger for at skidtet også kommer hjem til den ønskede tid.

Hver i sær er det uddannelser for sig selv, - som tager år at lære. Men du kunne jo starte med en af dem.. - Og ellers læs denne tråd som også handler om en ung fyr som havde / har en tilsvarende drøm..

http://www.amino.dk/forums/t/49771.aspx?PageIndex=1

Held og lykke med projektet... Men du skal have noget mere ballast - og så skal der lidt flere penge på kontoen før dit projekt nærmer sig noget der er realistisk.

Ulrik

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 13:26

Designnørd, jeg takker for dit input, men jeg giver ikke så let op!
Jeg har heldigvis fundet et sted i udlandet, hvor jeg kan starte med at få trykt en 3-500 poloer, kan ikke se fidusen i at starte op med flere styles, hvis man ikke kan komme af med det, så ender man med at brænde nallerne, kan man komme af med sagerne er det kun godt, og overskuddet skydes så i for at få flere designs hjem.
Har en kammerat, tidligere tøjmand, der har lovet godt at ville hjælpe mig, med størrelser/mål på tøj og så videre, samt kontakt til butikker.
Som jeg selv ser det, er det eneste jeg står og mangler bare kontanter.
Ellers må man betale lidt mere, bestille en lille portion hjem, kan set sælge, så ryger overskuddet i til at udbygge, det var sådan Bullrot startede, og se bare hvordan det går dem idag,

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 16:35

Bare kald mit Ulrik...

Ja TRYK - det er jo nok den mindste del af det.. Det kan enhver finde ud af, - men hvad med resten? 3-500 tiltryk på en polo, det er der såmænd ingen verdens grund til at fare til udlandet for at få gjort.

Jeg er overbevist om, at der ligger et lokalt tekstiltrykkeri i din hjemby, - gå ned til ham og få ham til at trykke på dine poloer.. I forbindelse med tryk på tekstiler, er der er forfærdelig masse regler når det er med videresalg for øje, - dels hvad det er for nogle farver der bliver brugt - om de er allergi-testede - dels krav til hvordan trykkeriet omgåes farverne og deres spildevandsudledning.. - Alt sådan noget skal du have styr på! Men går du ned til din lokale trykker ved han det, - DK er faktisk et af de lande som er mest på forkant med udviklingen m.h.t. tekstiltryk.

Men jeg kan jo ligesom udlede af det hele, - at du interesserer dig mere for applikationerne end selve det som det skal sidde på... - Og så har du jo pludsligt en anden situation,

Jeg har ingen som helst anelse om hvem Bullrot er, og et eller andet sted er det sagen uvedkommende. Men jeg er helt overbevist om at fyren har fundet til præcis det "nåleøje" - den niche - som gav ham succes - han har ikke "plagieret" andre...:-))

Ulrik

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 17:08

Designnørd.
Bullrot er et streetwear/hiphopper mærke, grunden til jeg nævnte det, var fordi du nævnte en masse penge, derfor syntes jeg det var relevant, hvis de kan starte fra scratch så kan jeg også.
Desuden har jeg også nogle designe klar, som jeg er sikker på, ikke er set før i Casual verdenen, som sagt har jeg en masse ideer.
Med hensyn til de regler som du nævner, har jeg en til at hjælpe mig der.
Som sagt har jeg ideer, kontakt til fabrikker hvor tøjet skal laves, og alle de ting som er nødvendige.
Det det hele står og falder med, er om jeg kan finde en mulig investor/pengemand der kan/vil smide penge i så jeg kan købe noget hjem.
Hvis ikke, må jeg starte med at købe en lille portion hjem, og se om de kan sælges og komme i gang på den måde.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)