Hej Holger.
Jeg er bange for at jeg er "nød til" at stikke en kniv i dit projekt. - Det holder ikke en meter! Jeg synes det er rigtig rigtig godt at du har nogle ideer og visioner. Men inden du begynder så meget som at tænke på at føre dem ud i livet, - så start med at finde ud af hvad der egentligt skal til for at lykkes... Fordi man selv går i en eller anden form for tøj som MAN SELV synes er rigtig fedt, og kunne have nogle ideer til kunne være anderledes, - så er der altså langt til at kunne tage springet...
At banken overhovedet har villet mødes med dig, - synes jeg er helt utroligt. For ud fra det du har fortalt her, - så kan jeg allerede se at det er aldeles urealistisk. Det er de "tunge drenge" du vil danse med - og vil du danse med dem, - kan du roligt gange dit projekt med min 10 i kroner og ører - alstå vi snakker flere millioner hvis det er det her du vil.
Er du klar over hvor mange styks der skal til, for at din opgave overhovedet bliver interessant for en systue? Hvis jeg stiger 1.000 stk pr. style pr. farve, - hvad siger du så? - Jeg kan berolige dig med at det er ikke mange - og for mange systuer så vil de kun se 1.000 stk som en prøveordre. - D.v.s. at skulle du nu finde på at ville have flere eller en anden t-shirt måske, - så vil de forlange et endnu højere antal 2. gang du kommer og vil have lavet poloer.
Det jeg synes du skal - hold fast i ideen, men begynd at undersøge hvordan "hulen bygger man egentligt en t-shirt". - Start med at besøge TEKO centerets hjemmeside. Der vil du se, at der uddannelser for Designere - det er dem der laver de første stregtegninger, Konstuktører - det er dem der bl.a. bestemmer hvilke materialer designet skal udføres i og hvordan det skal syes, og hvordan gradureringen skal være (hvor stor en str. Large skal være i forhold til en str. M - ved du det?) Og der er sørme også en uddannelse for Indkøbere - det er dem som bestiller metervarerne - og finder de systuer som kan levere den ønskede kvalitet, og et langt stykke hen bestemmer logistikken i det, - altså sørger for at skidtet også kommer hjem til den ønskede tid.
Hver i sær er det uddannelser for sig selv, - som tager år at lære. Men du kunne jo starte med en af dem.. - Og ellers læs denne tråd som også handler om en ung fyr som havde / har en tilsvarende drøm..
http://www.amino.dk/forums/t/49771.aspx?PageIndex=1
Held og lykke med projektet... Men du skal have noget mere ballast - og så skal der lidt flere penge på kontoen før dit projekt nærmer sig noget der er realistisk.
Ulrik