Nu er det jo en gammel tråd, så jeg ved ikke hvad svaret blev på dette problem, fandt du ud af noget?
Men nu hvor den er blevet oplivet igen, så vil jeg da lige gøre opmærksom på at Magento Commerce rent teknisk supporterer dette out of the box. Se evt. en demo af det samme system der understøtter flere forskellige shops (på forskellige domæner) her: http://www.magento-mall.com/
Hvis du iøvrigt ønsker en køreklar Magento webshop til en fast lav pris, er du meget velkommen til at kontakte mig
Men nu hvor den er blevet oplivet igen, så vil jeg da lige gøre opmærksom på at Magento Commerce rent teknisk supporterer dette out of the box. Se evt. en demo af det samme system der understøtter flere forskellige shops (på forskellige domæner) her: http://www.magento-mall.com/
Vil man med denne så kunne køre små niche butikker?
Hvis man eksempelvis har en stor butik med en masse kategorier, og så på andre domæner køre mindre butikker som eksempelvis kun har produkter inden for en enkelt kategori af den store butik? Mere sådan at det er det samme ordre og lagersystem.
Vil man med denne så kunne køre små niche butikker?
Hvis man eksempelvis har en stor butik med en masse kategorier, og så på andre domæner køre mindre butikker som eksempelvis kun har produkter inden for en enkelt kategori af den store butik? Mere sådan at det er det samme ordre og lagersystem.
Ja det er idéen. Det er netop her hvor Magento viser sin fuldstændige overlegenhed ift andre shop løsninger.
Nu kender jeg slet ikke osCommerce nok til at gå ind dette system features, men hvis du ser på linket oven over, så beskrives der forskellige lag. Global, website, store og store view. Sidstnævnte plejer at blive anvendt til sprog lag.
Når man administrerer sin shop kan man utrolig mange steder angive "scopet" for en given funktion. Altså i hvilket website eller shop det skal funke.
Hvor du kan se at betalingsmetoderne sættes op for et given scope (oppe i venstre hjørne). Det er denne hierarkiske konfiguration som er super fed og som jeg ikke rigtig kan se er muligt med mange andre shops, men jeg kender som sagt heller ikke osCommerce nok i dybden til at kunne afgøre dette 100%.
Du kommer til at betale for 1 indløsningsaftale per subshop.
De er meget strikse med den slags og det gælder at den indløsningsaftale som man har til ens hoveddomæne hvor man f.eks. sælger gummistøvler ikke kan bruges på et andet domæne til at sælge fisk.
Nu kender jeg slet ikke osCommerce nok til at gå ind dette system features
Hvorfor var det så lige at magento var overlegen?
I mit system kan hver enkelt shop køre fuldstændig for sig selv .. Man kan altså oprette "franchice" butikker, som så kører på dit lager, og hver shop vil så også have sin egen admin. Det gør at shopsne kan køre 100% uafhængigt af hinanden, og man er altså på ingen måde afhængig af begræsninger med at nogle features enten er on eller off i samtlige shops. Uden at være 100% sikker, så lyder det somom der kunne opstå sådanne konfikter i Magento.
Ja, det er mere end ufedt at betale til mange indløsningsaftaler :/.
Ronnikc:
gummistøvler ikke kan bruges på et andet domæne til at sælge fisk.
En indløsningsaftale pr. domæne, hvad du sælger på domænet er underordnet. Selv om jeg sælger nøjagtigt det samme på fx kalendergaver.dk og pakkekalender.com må jeg altså betale for hver sin indløsningsaftale :(
Jeg tror det er fordi Visa / Mastercards regler ikke tillader det. De vil have, at man i indløsningsaftalen specifikt skriver fra hvilken URL selve købet foregår - og kører man flere butikker, så er der forskellige URL's - hvilket gør at der skal være flere indløsningsaftaler.