Hvad kan en forhandler som jeg ikke kan? |
En forhandler kan modregne EU-erhvervelsesmomsen(25 % dansk moms).
Det kan du ikke!
Hvad kan en forhandler som jeg ikke har bemyndigelse til? |
Det kan ikke passe....! eller jo det kan det sikkert.......men så kan vi også. Der er vel ikke specielle regler fordi man har et bilforhandlernavn... http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=221985&vId=200881 Jamen jeg sælg den jo til mit leasingselskab. Men uden fortjeneste! Der står man kun betaler moms af fortjenesten..Jeg har ingen fortjeneste. Det er ingen fidus i at sælge til leasingselskabet mit fortjeneste. Så bliver leasingydelsen bare højere:-) og det jo dumt! |
Tja...du kan jo prøve.....men der er vandtætte skodder! Det vil blive en dyr fornøjelse at sælge bilen til et leasingselskab! Først 25% moms uden fradrag og så yderligere moms via leasingselskab med delvis fradrag. Jeg ville ikke bruge tid på det.
|
Nej, fordi man leaser jo beløbet ekskl. moms. Det samme gælder produktionsmaskiner, kopimaskiner o.lign. |
Nej Thrane...du leaser på din pris+dansk moms+reg.afgift=nettopris+leasingselskabets moms! Så du er helt forkert på den! Spørgsmålet er, om leasingselskabet overhovedet vil være med til det...i det det jo faktisk er en form for overfinansiering.
|
Peter, Så er det lige jeg spørger dumt? Hvorfor er det en taxivognmand kan bruge reglerne om brugtvaremoms ved køb af bil i Tyskland? Henrik |
Fordi bilen i DK bliver indregistreret som et køretøj til hyrevognskørsel! |
nej jeg leaser altså ikke momsen med + moms på leasingydelsen...:-) Enig?
|