Det er naturligvis rigtigt nok, men bladene vil jo ikke gøre det "bare" for at gøre det hvis det endelig er - de vil gøre det fordi de ved at der er penge at hente i det, og hvis de ved der er penge at hente i det hvorfor så ikke maksimere det mest muligt?
Et forlag som Bonnier Publications har over 10 forskellige udgivelser og der i blandt nogle af landets mest solgte, hvis jeg sad og skulle lægge strategi hos dem ville jeg da helt klart foretrække at tage den direkte vej og maksimere salget mest muligt. - Aviserne udvikler jo heller ikke systemerne selv (okay, nogen gør måske), det er som regel færdige systemer lavet til formålet som de køber.
Men nu er der ingen der siger at de har samme tankegang som mig, og der er naturligvis mange andre perspektiver af sagen som er værd at tage i betragtning og måske opvejer at bruge en ekstern partner som du er inde på. Du har helt ret i at konceptet er genialt :), det kræver bare at man kan få nogle gode aftaler med de populære blade.
Jeg tror ikke at det kan komme på tale at det bliver populært før de elektroniske papir bliver en rigtig realitet. hvor hvem vil ikke stadig have sit blad med over alt. selv i toget, sengen.. tilmed toilettet.
Og ved en normal download/buy af et pdf blad vil ikke trække kunder til som man ønsker.
Det har jo intet med det at gøre... det er bare for usmart/uhandy at udbyde dem til pdf, så man er bundet til sin computer.
Men så snart det elektroniske papir bliver en ordentlig én.. så er der store muligheder i digi-bladudgivelse... og ikke før (min personlige opfattelse, og kendskab til branchen)
Faktisk mange af de elektroniske bøger eller magasiner der allerede bliver lavet som "e-books" der vil hovedparten af slutbrugeren have det printet ud... såå så kommer man jo ikke videre
Det dejlige er bare at der altid er nogle som gerne vil læse det på computeren, faktisk er der nogle som hellere vil læse det på computeren istedet for i fysisk form. Selvom det ikke er mange % som gerne vil læse det på denne måde vil man stadig gøre en god forretning hvis man tager udgangspunkt i hele verden som potentielle kunder.
Det gode er også at man kan tilbyde magasiner fra udlandet, hvor man via digitalt format slipper for bog/magasin afgifter, distribution fra udlandet, tryk samt mange andre ting. Tag eksempel gode gamle playboy det koster 90 kr. i DK og 40 kr i USA. I digitalt format kan man pludselig sælge det for 30 kr. i DK. For mig ville det gøre udslaget til at jeg hellere ville læse det digitalt end på tryk. Derudover er der mange blade/magasiner som slet ikke kan købes i DK fordi markedet er for småt. Dette bliver muligt med digitalt format.
Vi kommer med en løsning inden længe: her er et eksempel på online versionen - www.faceonmedia.dk/BoConcept (tag jer ikke af load tiden) Vores kommende løsning kan selvfølgelig ikke videre distribueres.
Check www.player-import.com - de er importør af PLAYBOY, PLAYMATE & NASA i Skandinavien (Danmark, Sverige, Norge, Finland, Færøerne & Grønland). Altid største & nyeste udvalg - gratis levering!
Check www.player-import.com - de er importør af PLAYBOY, PLAYMATE & NASA i Skandinavien (Danmark, Sverige, Norge, Finland, Færøerne & Grønland). Altid største & nyeste udvalg - gratis levering!
det kan da godt være at de er importør men nu var det playboy blade som der blev talt om. Og det er jo ikke lige det som de sælger.