Hej Amino´er Mit første indlæg og måske postet det forkerte sted, men kunne ikke lige finde bedre egnet. Jeg har en idé, jeg efterhånden har fået beskrevet. Jeg har netop nu en forespørgsel hos Teknologisk Institut, om der evt. er noget patenterbart i idé´en/den tekniske løsning. Hvis jeg (hvilket jeg forventer) arbejder videre med den, skal jeg begynde at se på økonomien i det, så jeg kan lave en ordentlig forretningsplan. Og til det formål vil jeg høre jer, om I har input til følgende: - Jeg skal lave en web-side med "bagvedliggende" større database, hvor der registreres oplysninger af brugere. Afhængig af, hvad brugerne indtaster (der skal programmeres en "logik") sendes oplysninger "tilbage" (vises) for brugerne efter opslag i databasen. - Ligeledes kan der sendes sms til "programmet"/databasen og efter samme "logik" sendes der sms tilbage. Der skal alså laves en forrholdsvis avanceret registrering/holde styr på indgående sms´ - hvilket nummer sender, hvad er indholdet i sms - opslag i database og returnere sms (uanset mobilselskab). Og nu til spørgsmålene: - Har i nogle forslag til, hvem man kan kontakte om en sådan udvikling? Hvem er dygtige, både til designdelen af hjemmesiden og til den bagvedliggende "logik" og database? Jeg er med på, at det er svært at give et prisestimat, når der ikke er mere udførlige oplysninger. - Hvad koster det at sende sms retur pr. sms. Kan man lave en "fastpris" aftale da mængderne (forhåbentlig) godt kan blive ret store?
Jeg ved, det er lidt uklart, hvad det skal bruges til, men jeg kan for nuværende ikke sige mere om det. Jeg håber, der er nogle, der har input alligevel.
Med venlig hilsen Jacob (Iværksætter in Spe) |
Hej Jacob, velkommen til Amino.
Det du benævner som "logik" er det der koster :-). Få lavet dig kravspecifikation, jeg har svaret på en anden tråd hvorfor det er sådan en god ide: http://www.amino.dk/forums/t/51856.aspx
Jeg er godt klar over det svært at røbe for mange detaljer men forretningslogikken er det der koster at få udviklet og for at give dig et realistisk estimat bliver man nødt til at se hvilke krav der er til systemet.
Jeg har selv leget med sms afsending/modtagelse i forbindelse med et projekt på datalogisk institut i Århus, vi brugte godt nok en mobil telefon som gsm modem. Vi var 2 mand der fik en Ruby On Rails applikation op og stå på en uge der var istand til at holde styr på mobiltelefoner(vedligeholde session), analysering af sms indhold, sende svar tilbage osv, alt via en database.
Jacob68:- Hvad koster det at sende sms retur pr. sms. Kan man lave en "fastpris" aftale da mængderne (forhåbentlig) godt kan blive ret store?
Jeg har en kunde som har det samme spørgsmål, så jeg skal til og grave rapporten frem igen fra det førnævnte projekt hvis andre aminoer ikke kan besvare spørgsmålet.
Mvh
Brian J at itnord.net