Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris for sms´er fra webside + udvikling

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Mit første indlæg og måske postet det forkerte sted, men kunne ikke lige finde bedre egnet.

Jeg har en idé, jeg efterhånden har fået beskrevet. Jeg har netop nu en forespørgsel hos Teknologisk Institut, om der evt. er noget patenterbart i idé´en/den tekniske løsning.

Hvis jeg (hvilket jeg forventer) arbejder videre med den, skal jeg begynde at se på økonomien i det, så jeg kan lave en ordentlig forretningsplan. Og til det formål vil jeg høre jer, om I har input til følgende:

- Jeg skal lave en web-side med "bagvedliggende" større database, hvor der registreres oplysninger af brugere. Afhængig af, hvad brugerne indtaster (der skal programmeres en "logik") sendes oplysninger "tilbage" (vises) for brugerne efter opslag i databasen.

- Ligeledes kan der sendes sms til "programmet"/databasen og efter samme "logik" sendes der sms tilbage. Der skal alså laves en forrholdsvis avanceret registrering/holde styr på indgående sms´ - hvilket nummer sender, hvad er indholdet i sms - opslag i database og returnere sms (uanset mobilselskab).

Og nu til spørgsmålene:

- Har i nogle forslag til, hvem man kan kontakte om en sådan udvikling? Hvem er dygtige, både til designdelen af hjemmesiden og til den bagvedliggende "logik" og database? Jeg er med på, at det er svært at give et prisestimat, når der ikke er mere udførlige oplysninger.

- Hvad koster det at sende sms retur pr. sms. Kan man lave en "fastpris" aftale da mængderne (forhåbentlig) godt kan blive ret store?

Jeg ved, det er lidt uklart, hvad det skal bruges til, men jeg kan for nuværende ikke sige mere om det.

Jeg håber, der er nogle, der har input alligevel.

Med venlig hilsen

Jacob (Iværksætter in Spe)

Tilmeldt 29. Sep 06
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob, velkommen til Amino.

Det du benævner som "logik" er det der koster :-). Få lavet dig kravspecifikation, jeg har svaret på en anden tråd hvorfor det er sådan en god ide: http://www.amino.dk/forums/t/51856.aspx 

Jeg er godt klar over det svært at røbe for mange detaljer men forretningslogikken er det der koster at få udviklet og for at give dig et realistisk estimat bliver man nødt til at se hvilke krav der er til systemet.

Jeg har selv leget med sms afsending/modtagelse i forbindelse med et projekt på datalogisk institut i Århus, vi brugte godt nok en mobil telefon som gsm modem.  Vi var 2 mand der fik en Ruby On Rails applikation op og stå på en uge der var istand til at holde styr på mobiltelefoner(vedligeholde session),  analysering af sms indhold, sende svar tilbage osv, alt via en database.

Jacob68:

- Hvad koster det at sende sms retur pr. sms. Kan man lave en "fastpris" aftale da mængderne (forhåbentlig) godt kan blive ret store?

Jeg har en kunde som har det samme spørgsmål, så jeg skal til og grave rapporten frem igen fra det førnævnte projekt hvis andre  aminoer ikke kan besvare spørgsmålet.

Mvh

Brian J at itnord.net

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:51

Det lyder som om du har gang noget rigtig stort og sådan noget kan hurtigt blive rigtig spændende.

Jeg vil give Brian ret i at det er vigtigt du får lavet en kravspecifikation. Det gør det bedre nemmere for os og dig selv at få et overblik over opgaven.

Vi har arbejdet med SMS modtagelse og afsendelse før i forbindelse med opgaver for forskellige kunder og vi arbejder også en del med hjemmeside design.

Der er mulighed for at træffe forskellige aftaler med udbydere af SMS-gateways så mon ikke du skal kunne find en der kan hjælpe dig. Jeg vil anbefale at du prøver snakke med Søren fra inMobile(www.inmobile.dk). De har nogle meget rimelige priser.

Som sagt har vi arbejdet med ligenende projekter før og har stor erfaring med design af den bagvedliggende "logik".

Du skal være velkommen til at sende en mail til mig på troels@burnzone.dk så kan vi måske komme lidt næmere hvad det er du skal have lavet.

Med Venlig Hilsen
Troels K. Christensen
BurnZone Software

Tilmeldt 29. Sep 06
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 15:14

Du er selvfølgelig også velkommen at til at sende en mail til mig på brianj@itnord.net med flere informationer. Jeg har kildekoden til  sms-projektet jeg lavede på uni til at ligge så det burde være trivielt. Den spændende del er det din applikation skal kunne udover det.  

Med venlig hilsen

Brian Jensen

It Nord

Tilmeldt 7. Feb 09
Skrevet kl. 22:47

Det du benævner som "logik" er det der koster :-). Få lavet dig kravspecifikation, jeg har svaret på en anden tråd hvorfor det er sådan en god ide: http://www.amino.dk/forums/t/51856.aspx 

Jeg er godt klar over det svært at røbe for mange detaljer men forretningslogikken er det der koster at få udviklet og for at give dig et realistisk estimat bliver man nødt til at se hvilke krav der er til systemet.

Hej Brian

Tak for svar. Det er dejligt med konstruktive svar. Jeg er enig i, at en kravspecifikation er nødvendig, for at kunne estimere udviklingsomkostningerne. Dit link til en anden tråd, virker dog ikke hos mig.

Jeg er dog ikke "klar" til at lave en sådan endnu. Jeg har fortsat noget arbejde at gøre med selve "ideén"/konceptet og vil derefter søge hjælp hos mit lokale vækstcenter til, hvordan jeg kommer videre. Som jeg ser det lige nu, skal jeg lave forretningsplan, og for at kunne lave den, skal jeg kende udviklingsomkostningerne, dvs. lave (ihvertfald overordnede) kravspecs og få tilbud på udvikling. Derudover ligger der også et fysisk produkt der skal laves specs. + tilbud på. Jeg har fuldtidsarbejde + kone + 2 børn :-) så det kommer til at tage lidt tid, inden jeg er klar til at lave specs. Det forbandede er også, at jeg ikke har økonomi til selv at tage det videre, så jeg skal også igennem det at rejse kapital. Jeg håber sørme det lykkes, for jeg (og dem i min omgangskreds jeg sparrer med) tror på idéen.

Jeg har noteret din email/firma og vil gerne vende tilbage hvis det bliver aktuelt (det skal det, så NÅR det bliver aktuelt).

Hvis det er nemt at finde frem, kunne det være interessant at høre omkring sms-omkostningerne.

Mvh

Jacob

Tilmeldt 7. Feb 09
Skrevet kl. 23:03

Toolz:

Det lyder som om du har gang noget rigtig stort og sådan noget kan hurtigt blive rigtig spændende.

Hej Troels

Også tak for svar til dig. Jeg mener også det kan blive stort, men mit problem er, at jeg ikke rigtig har midlerne til at sætte det i gang. Men det må jeg så skaffe :-) Og måske er det INGEN idé, men jeg tror selvsagt på det.   

Som du også kan se af mit svar til Brian, er jeg ikke helt der endnu, hvor jeg kan lave specs. Når jeg kommer dertil (jeg regner med i løbet af foråret), vil jeg da have din mail/firma med i overvejelserne og det samme med inMobile. Det som jeg ikke ved er, at HVIS jeg kan finde partnere, om disse så har "krav" til hvem der skal lave udviklingen.

Det her er "nyt land" for mig, så jeg prøver at "skynde mig langsomt", for ikke at træde for meget forkert. Jeg har også forstået, at de gode idéer der bliver til noget, er dem man drøfter med andre. Lige nu er jeg bare ikke "klar" til at drøfte det med andre end de i min  omgangskreds, jeg ved kan give brugbare input. Det er endnu for "uklart" - og desuden er det forholdsvis nemt at lave. Men den barriere skal jeg nok komme over :-)

Jeg skal nok poste fremskridt i denne her tråd og vende tilbage omkring evt. udvikling.

Mvh

Jacob

Tilmeldt 7. Feb 09
Skrevet kl. 16:08

Så fik jeg svar fra Teknologisk Institut. Der var ikke noget, der kunne patenteres eller beskyttes, da det "blot" er en idé/koncept, hvor flere kendte ting kombineres. Men det var også som jeg regnede med, så det ændrer ikke noget. Jeg arbejder videre ...

Fra Odense
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:23

Hej,

prøv evt. dem her www.suddenly.dk det ville jeg gøre - nok et af danmarks førende inde for sådanne ting.

Mvh. Nicklas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24

Hej Jacob,

Hvis du skulle få brug for lidt sparring el.lign. vil jeg gerne hjælpe dig.

Jeg har selv gang i et større projekt, som kræver en masse - herunder krav spec. og rejsning af kapital. Jeg har i forbindelse med projeket gjort mig en masse erfaringer, samt fået etableret en masse gode kontakter i et solidt netværk både mht. sparring, kapital samt udvikling.

Jeg kan fanges på rasmus@scheuer-larsen.com

Dbh Rasmus

Tilmeldt 7. Feb 09
Skrevet kl. 23:55

Nicklas: Tak, de ser interessante ud. Vil jeg absolut (også) have i baghovedet, når jeg når til den fase.

Rasmus: Tak, et meget brugbart tilbud. Jeg har 117 spørgsmål i hovedet og ca. 1/2 svar. Det første jeg gør lige nu er at færdiggøre min idé omkring det fysiske produkt og sideløbende arbejde videre med web/sms idéen. Det tager nok nogle uger. Derefter vil jeg nok kontakte mit lokale vækstcenter OG meget gerne gøre brug af dit tilbud.

I´ll be back ...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)