Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udveksle banner med Salgstavlen.dk nu med + 50.000 besøgende

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå - nu skal vi huske, at Thomas slet ikke ønskede input m.h.t. hans hjemmeside. Synes alligevel at der er kommet nogle rigtigt gode synspunkter på banen og synes bestemt, at det er nogle guldkorn, der er værd at lytte til. Specielt bør man nok bide mærke i, at vi var to, der indenfor et minut valgte at ignorere emnet og oplyse Thomas om at siden ikke fungerede i Firefox.

Men held og lykke med både banner-udveksling og med at få rettet siden til (det er ikke så kompliceret endda. Man kan nå meget på en weekend).



Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ganske enkelt utroligt så mange gode og konstruktive svar man får her gennem Amino, og det er en genial side, som sikkert hjælper rigtig mange videre….vi har i hvert tilfælde fået en masse input som jeg kun igen kan takke for.

Jeg vil ikke rigtig starte diskussionen op omkring unikke brugere og hvordan man måler dette, for målemetoderne og måderne hvorpå folk anvender dette er ligeså forskellig som folk er til. Så der er ikke rigtig sat nogle standarder på området og folk må enten famle sig frem eller bruge skønsmæssige værktøjer som alexa.com og metricsmarket.com hvis de vil have en vurdering - vi har fået for mange bitre og dyrtkøbte erfaringer med firmaer som k2m.dk, som jo fylder godt her på Amino.dk. Så nu holder vi os til 3 parts vurderinger som alexa.com, metricsmarket.com etc.


 Umiddelbart ville vi så vurdere at vi ville vente med at udveksle banner med jobselect.dk da tallene siger


 Alexa.com


 Rank = 580.486


 Metricsmarket.com


 Visitor sessions = 20.100 de sidste 30 dage


 Til reference siger:


 Amino.dk at


Rank = 35.311 og Visitor sessions = 213.500


 Salgstavlen.dk


Rank = 198.215 og Visitor sessions = 56.800


Med hensyn til hvordan brugerne anvender explorer contra andre kan man for Danmarks vedkommende slå op på sider som chart.dk for at se nogle rimelig gode statistikker på området. I Grønland har vi dog valgt at måle på området ved at spørge folk direkte hvad de anvender (både online undersøgelse såvel papir), således at et repræsentativt udsnit er adspurgt – konklusionerne herfra viser også, at vi endnu ikke har nået det punkt hvor det kan betale sig, at bruge tiden på tilretninger endnu, men vi er meget åbne overfor andre der kan påvise at det er NU der skal tilrettes på DK siden, overfor almindelige internetbrugere som er målgruppen!


 


 


 


 


Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
desværre virker de to måle sites ikke rigtigt det kan der være mange forklaringer på... vores tal er meget højere men skidt med det...:-)

 

Jeg lagde heller ikke op til banner byt, prøvede bare at forklare hvilke typer banner der bliver brugt i dag...

 

Men som du selv er inde på er der ikke andet end at stole på den man bytter med. Men hvorfor sælge dem i stedet..

 

der er jo ca 1% eller mindre der klikker på et banner og mindre igen hvis de ikke er størrer end dem I har på siden..

 

200.000 x 1% = 2.000 så får du altså ca 2.000 flere brugere ind. pr. mdr.

 

Det er jo en start.. men dine kunder køber jo hos dig om du har 50.000 eller 52.000 pr mdr.. :-)

 

 

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/26/2006 2:37:52 PM
Forfatter: Thomas - Salgstavlen.dk

(...) Ser man ind på chart.dk er firefox
og andre browsere stadigvæk marginal browsere, da 95% stadigvæk bruger
explorer.

I følge chart.dk så er det kun 85,1% til Internet Explorer under Browserwar uge 25. Firefox ligger på 12,9% og resten på så deles om en enkelt.

Ændre det på din holdning?
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej i statistikkens verden kan du ikke kun basere din konklusion på enkelt observationer, da der så ikke tages hensyn til spredning/standard afvigelser.


Set over en længere periode end uge 25, siger vores on-måling i Grønland og tilgængelige statistikker nærmere 95 % end de netop opgivne !


Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/27/2006 3:01:06 PM
Forfatter: Thomas - Salgstavlen.dk

Nej i statistikkens verden kan du ikke kun basere
din konklusion på enkelt observationer, da der så ikke tages hensyn til
spredning/standard afvigelser.

Set
over en længere periode end uge 25, siger vores on-måling i Grønland og
tilgængelige statistikker nærmere 95 % end de netop opgivne !

Du henviser til Chart.dk som begrundelse for de 95%, jeg slår op på Chart.dk og ser 85,1%.

Så når talene lige pludseligt går dig imod, så begynder du og lære mig om statistik. Jeg ved udmærket godt, at statistik ikke er til at stole på, da det ofte misbruges til egen overbevisning uanset, hvordan det reelt ser ud.

Jeg snakker om danske sider (herunder Salgstavlen.dk), hvor du hele tiden kommer med Opslagstavlen.gl.

Det er jo klart, at dine side får flest hits med Internet Explorer, når de er nærmest ubrugelige med andre browsere - og så opfylder du jo din egen profeti om, at 95% af alle besøgende bruger (eller rettere identificerer sig som) Internet Explorer.

Har du næranalyseret din weblog for at se, hvor ofte en bruger med en anden browser end Internet Explorer vender tilbage - og om de bevæger sig rundt på webstedet eller blot ser en enkelt eller to sider for så at forsvinde igen?
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/27/2006 3:01:06 PM
Forfatter: Thomas - Salgstavlen.dk

Nej i statistikkens verden kan du ikke kun basere
din konklusion på enkelt observationer, da der så ikke tages hensyn til
spredning/standard afvigelser.

En statistik for hele uge 25 er ikke en enkelt observation, så du har ikke ret.

Da datagrundlaget er stort, så er det begrænset, hvor stor standarafvigelsen er. Og der er endda tale om reel statistik for de udvalgte hjemmesider, der er tilknyttet Chart.dk, som selvfølgelig ikke kan benyttes til med sikkerhed at sige, hvordan det totalt ser ud for alle de danske websteder.

Jeg forventer da også klart, at der er flere, der besøger mine websteder med Firefox i forhold til gennemsnittet, da mine websteder i større grad henvender sig til folk, som er interesseret i andre systemer end Microsofts. Men derfor er mine steder alligevel udviklet op mod W3C''s specifikationer for HTML og CSS, så jeg ikke behøver at bekymre mig særlig meget om, hvilke browsere folk besøger mine sider med.
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
 Uge 25 er en enkelt observation – du er nødt til at se på hvordan tallene har stået i forgange uger og udtalelsen omkring 95 % baserer sig på, at vi har fuldt udviklingen lige så længe som Opslagstavlen.gl har været i luften, da vi her kunne sammenholde den med de undersøgelser vi selv har lavet (online analyse og papirskemaer).

I Grønland taler og læser folk også dansk og vi mener sagtens at kan overføre erfaringerne herfra direkte til Danmark. Så udtalelserne baserer sig på egne undersøgelser, hvor vi ikke kun kigger på WEBlogs etc. men rent faktisk har spurgt et repræsentativt udsnit af internetbrugere i Grønland, hvad de anvender, og dette sammenholder vi så med Chart.dk og andre danske sites, for at drage paralleller til Danmark.


Men lad det nu ligge, fokus er ved at være væk i denne tråd nok en gang – som vi skriver på siden er den optimeret til Explorer, andre laver sider der henvender sig til specielle grupper fitnessdating, farmerdating etc. etc.


Man må træffe nogle valg en gang i mellem, og vores erfaringer og hidtidige oplevelser fra Opslagstavlen.gl siger os også, at udviklingen mod firefox m.fl. kan vente endnu, og i stedet for er det vigtigere at bruge pengene på markedsføringen af Salgstavlen.dk og her er bannerudveksling en mulighed vi gerne vil afprøve mere - og jo egentlig det som denne tråd omhandlede fra starten! 700.000 sider skulle efterhånden være oprettet i DK ifølge notabene, og der kommer hele tiden flere til, så vi tror at prioriteringen er rigtig pt. også selvom der mistes nogle firefox kunder indledningsvist.


Side 3 ud af 3 (28 indlæg)