Jeg er sprunget ud i et projekt med wordpress og har af den grund en række spørgsmål.
Ideen: Ideen med min nye side er at skrive om de forskellige funktioner en hjemmeside kan have, hvilke fordele og ulemper der er. Jeg vil også skrive om hvilken betydningning designet har, og hvordan de uskrevne gyldne regler er for opbygningen af en hjemmeside. Derudover vil jeg gerne lave analyser og vurderinger af hjemmesider, der giver friske nye ideer til tegnebrættet. Jeg vil også gerne give gode råd til personer som endnu ikke er sprunget ud i at lave en hjemmeside endnu, men som bare ikke ved hvordan de kommer igang.
Jeg vil på bloggen gerne lave nogle link, til nogle gode personer, der kan lave opgaven for mine læsere, hvis de syntes de gerne vil have installeret denne funktioner. Fx hvis kunden ønsker at få lavet "Relaterede produkter" på sin side, vil jeg gerne linke til en programmør der kan lave denne opgave.
Spørgsmål: Hvilke program eller programmer vil være bedst at bruge her? Ideen er jo at hjælpe folk med deres hjemmesider, samtidig med at tjene penge ved siden af, på bloggeriet.
Jeg er blevet anbefalet referrals, affliate eller adsense programmer, men er desværre ikke den store haj hvad angår sådanne programmer. Håber jeg kan trække på jeres Aminoers erfaringer.
Jeg vil på bloggen gerne lave nogle link, til nogle gode personer, der kan lave opgaven for mine læsere, hvis de syntes de gerne vil have installeret denne funktioner. Fx hvis kunden ønsker at få lavet "Relaterede produkter" på sin side, vil jeg gerne linke til en programmør der kan lave denne opgave.
Spørgsmål: Hvilke program eller programmer vil være bedst at bruge her?
Jeg er blevet anbefalet referrals, affliate eller adsense programmer
Referrals - hvor du henviser til andre er nok det du har i tankerne ?
Affiliate - er ofte hvor du videresælger et produkt og får en vis procentdel af salget, men kan også fungere anderledes afhængig af den aftale der ligger.
Tak for din henvendelse. Jeg ved godt hvad de enkelte programmer står for og gør. Det jeg spørger om, er hvilke programmer der vil virke bedst i mit tilfælde
det første afsnit du skriver fortæller du jo bare hvad du har tænkt dig... ?!
du kan jo bare bruge Wordpress som cms system, hvilket du selv skriver i din titel... ?! Her kan du jo skrive sider, indsætte billeder og skrive din forklaring.. ?!
Har måske ikke forklaret det ordenligt. Men jeg vil jo gerne have lidt reklameindtægter på bloggen. Så jeg tænkte bare der måske var nogle derude, der vidste hvad fungere, og hvad der ikke gjorde.
Hehe ja man skal nok bruge det hele, men svært lige at have overblik over alle de muligheder - når det første gang man benytter det. Men det skal læres
kunne jeg godt regne ud, efter Riisager fangede den :-)
Adsense er en god begyndelse.. nem at gå i gang med..
Partnerads er også hurtig og nem at komme i gang med..
Tradedoubler er god på lang sigt, da de fleste af deres programmer kører i lang tid...
Euroads er gode hvis du hele tiden vil skifte dine annoncer.. for deres kampagner kører ofte meget begrænset tidsperiode..
og når dit website så kører godt, og har mange besøgende (500+ unikke om dagen), så begynder du at kontakte relevante virksomheder og website, om de vil købe tekstlinks eller banner annoncer hos dig...
og så en dag, så sælger du dit website for et par millioner til freeway.... eller noget :-)
nå ja.. når du så er kommet så langt, så finder du ud af, at skrive en bog er en rigtig god måde at tjene sikre penge på.. specielt hvis man udgiver den som ebog... :-)
Ja se det var noget jeg kunne bruge til noget. Mange tak for indlæg. Jeg må lige læse lidt op på de forskellige programmer. Er de nemme at implementerer i wordspress?