Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet brand - hvad betyder det for mig ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har modtaget en mail fra en person i Asien der påstår han har en klient der vil registrere et "Internet brand" navn som han kan se vi anvender, og som vi også har registreret som vores .dk domain.

Jeg ved selvfølgelig godt hvad selve ordet betyder, men hvad betyder dette for mig?
Han skriver videre at hvis ikke vi beskytter dette navn vil det give anledning til forvirring i søgemaskinernenettet, hvor vi kan recikere personer der søger på vores "brand" kommer til en hjemmeside der intet har med vores brand at gøre.

Er der noget om snakken, eller er han en svindler der vil tjene penge på os?
Og i fald manden har ret, hvor kan man så registrere sit brand som "internet brand"?

Mvh. Ludvig

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:46

Hej Ludvig,

For mig at se er der intet som helst i det - kopier teksten ind her på amino, men udelad dog navne og email-adresser. Så kan vi kigge bedre på det og give dig et bedre svar.

Mvh Flemming

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 23:47

Han er formentlig en svindler der vil tjene penge på dig.

Vi blev sjovt nok ringet op af en dansk sælger en dag der tilbød noget lignende. "I bruger detogdetdomæne.dk. Jeg har fået en henvendelse fra en kunde der gerne vil bestille detogdetdomæne.com og .net hos os, men jeg må ikke bare registrere det uden at spørge jer først, så jeg skal lige høre om i kunne tænke jer at få dem registreret, så der ikke er ham den anden der gør det", sagde den "flinke" mand.

Jeg takkede pænt nej, og her fem måneder efter har vores "konkurrent" stadig ikke vist sit ansigt på nettet, endsige registreret sine domæner ;-)

Med venlig hilsen
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 23:55

Her er uddrag af indholdet i hans email nr. 2  (fordi jeg svarede ham tilbage på den første med jeg ikke forstod hvad han talet om... )

Dear Sir,

First of all, I want to tell you that registrtion of domain names and Internet brand is different from that of trademarks. Registrtion of domain names and Internet brand is open for the whole world, they have the right to register the domain names and internet brand which you have not protected yet. As a domain name registrar, we have no right to dispute their application. But,considering domains and internet brand would involve the intellectual property of your company’s name,patents,trademarks,and copyright, and in order to avoid confusion between them,So required by ANIC to inform your company to protect your interest.Now,The third party is applying the following domain names and internet brand which you have not protected yet,

(her var en liste over de domains og brand's jeg burde beskytte)

If you consider them were important to your company, and would like to protect them by registering them ahead, we will send an dispute application form to you and give you the preferential right to register them within dispute period. This is the only way to prevent domain name and internet brand from being registered by others. if these won't bring any loss or bad effect to your company on the internet, we would confirm their application and finish their registration. Please make a quick decision and inform us, thanks for your support and cooperation.

Enclosed introduction to the internet brand(as attached pdf).

Looking forward to your prompt reply,

Best Regards,

Chris Wang

------------------------

Så dette var hvad han skrev...

Mvh. Ludvig*

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:03

Det er fup og svindel. Hvis der på listen skulle være nogle domæner du reelt gerne vil "beskytte" så køb dem selv hvor du normalt ville købe domæner.

Vi bliver jævnligt ringet op af den slags fjolser.

Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 00:15

Tak Allan, og jer andre.

Jeg tænkte også selv det er svindel, men man bliver jo lidt i tvivl for at lyder meget overbevisende!

Mvh. Ludvig*

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:36

Hej ludvig.

Jeg vil nok starte med at søge på google efter hans firma navn. Hvis det viser sig at han har nøjagtig det samme domaine navn som dit/jeres, så vil jeg råde dig til at få dit varemærket, på en eller anden måde.

Mine forældre havde det samme problem med deres firma, Green Farm Energy A/S med en i England, der udgav sig for at være under samme navn. De skal muligvis kører en sag på ham nu her for copyright.

Med venlig hilsen
Nils Pedersen
NP3Design.com

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:19

Jeg tror bare du skal tage det med ophøjet ro.

Vi har også fået et par af den slags henvendelser og det ender altid ud med at de gerne vil sælge disse domæner til os.

Mvh Peder

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)