Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg behøver en revisor, jeg ved godt det ikke er lovkrav, men for min egen skyld! Jeg har aldrig prøvet at styre et rigtigt regnskab før, selv om jeg har en Hhx eksamen i hånden til sommer!
Jeg kender en som godt vil hjælpe mig med at sætte mig ind i bogføring osv.
Så behøver jeg overhovedet en revisor til sparringspartner? og hvad koster sådanne nogle?
Det er jo forskelligt, hvad man kan have behov for. Som du skriver er det intet lovkrav - det er dog altid dit ansvar, at dit regnskab er korrekt. Det kan være praktisk at få noget hjælp. Hvis du kender en, der kan hjælpe er det jo en god start. Skulle du have nogle konkrete del-spørgsmål kan du jo forhøre dig her på Amino. Du kan jo "nøjes" med en registreret revisor eller bare en regnskabskyndig. De kan fås for omkring 4-500 kr. i timer og opefter. Du kan sikkert også finde nogle, der er billigere, men det er ofte sådan at pris og kvalitet hænger sammen og så vil det være dumt at spare 100 kr. for et dårligt råd. Men det afhænger også af, hvad du skal have info omkring.
Du skal gøre op med dig selv.. om du VIL Stå med regnskabet selv..
SKAT har ingen "krav" til det, som du selv skriver ...
Hvis du føler, du selv "kan" ... måske med lidt hjælp, er det måske værd, at prøve at starte sådan op? du kan altid tilføje en revisor, hvis du føler det vokser dig over hovedet og evner.. - på den den side, så kan det være, du betaler dig fra en hel del tanker/bekymringer og besvær, ved at starte ud med en god revisor :)
Jeg har selv valgt det sidste - jeg har "købt" mig min tid fri, til at få styr åp regnskaber, moms osv - ved at få en god revisor.. det sparer mig for en del tid og bekymringer... men koster så selvf. lidt på pengepungen.
Hilsen Annette Kids-world.dk - En af Danmarks største forhandlere af børnetøj og babytøj
.... De kan fås for omkring 4-500 kr. i timer og opefter. Du kan sikkert også finde nogle, der er billigere, men det er ofte sådan at pris og kvalitet hænger sammen .....
Hov hov, det var en unødig sårende bemærkning !!
Nytænker - Hvis du har en, der kan hjælpe dig i nød, vil du højest sandsynlig kunne klare dig med det indtil selvangivelsen skal på bordet. Det afhænger jo helt af, hvor mange bilag du har der er lidt kød på.
Jeg skriver at det ofte er sådan - men der er heldigvis undtagelser, men det er ærgerligt at stå i situationen, hvor man har forsøgt sig med billig rådgivning og havnet i et hul af den grund. Jeg har desværre set et par stykker, der netop har gået efter den billige løsning og så fået en masse problemer på halsen som kan tage lang tid at udrede - og har måttet betale bøder og gebyrer og egentlig kun bagefter kunne pege på sig selv og sige, at du har valgt forkert (og desværre også, hvor et venskab gik i vasken).
Hvis man har den fornødne ballast til at afklare om den billige rådgivning også er den gode rådgivning man har behov for så skal man selvfølgelig gå efter den prisvenlige løsning. Jeg har da også (for en måneds tid siden) set et eksempel på, at et meget stor anerkendt revisorfirma tog sig højt betalt for noget forfærdeligt makværk. Så den går begge veje.
Jeg kender ikke dine timepriser, men jeg kan forstå, at du må sætte dem lidt op