Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords ppc priser i USA vs EU

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ER der rent faktisk forskel på prisen på Google Adwords i USA og EU? Er der nogen der har noget dokumentation eller andet der påviser hvor stor en forskel evt kunne være i en direkte sammenligning?

:)
D

www.onapp.com

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener at have læst om det her på amino for nogen tid siden - men kan simpelthen ikke finde noget om det.

www.onapp.com

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde i USA, der betaler i omegnen af 80$ for visse klik inden for advokatverdenen. Samme ord i DK koster under 25 kr. pr. klik, så en bette forskel er der da. Og naturligvis.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar - men mit spørgsmål gik på at det $80 klik i USA også ville koste $80 hvis du købte det via et Dansk firma.

Altså om det samme klik har forskellige priser alt efter hvor kunden befinder sig.

:)
D

www.onapp.com

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ditlev:
ER der rent faktisk forskel på prisen på Google Adwords i USA og EU? Er der nogen der har noget dokumentation eller andet der påviser hvor stor en forskel evt kunne være i en direkte sammenligning?

Hej Ditlev,

Svaret du søger er "Ja". Dokumentationen du søger er "Google Traffic Estimator". Nedenstående er et eksempel:

Ordet "Advokat" for "Danmark" giver en anslået CPC på $1,21 - $1,51 for plads 1-3.

Ordet "Lawyer" for USA" giver en anslået CPC på $8,68 - $11,23 for plads 1-3.

Værktøjet er vist ikke 100% præcist (det kan det vist aldrig være med en 'live' auktion), men det besvarer dit spørgsmål ganske klart.

http://adwords.google.com/select/TrafficEstimatorSandbox

Prøv at køre nogle test på de søgeord, du selv bruger mest.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg må vist gøre mig mere umage med at stille de her spørgsmål.

Rygter siger at Google indretter deres priser efter de forskellige markeder. Lidt ligesom din Bigmac i US og København ikke koster det samme.

Dvs. at et klik i USA på keyword: "Lawyer" faktisk skulle koste mindre hvis købt i USA end hvis købt i UK.

Altså SAMME KLIK - ikke Lawyer i US vs Advokat i DK....Teorien går altså på at hvis en Joe Bloggs køber et klik i US med søgeordet "Lawyer" via hans US firma og US IP osv og Hans Jensen køber et klik i US med søgeordet "Lawyer" via hans Danske firma med DK IP osv....altså fuldstændigt samme klik, så ville klikket være dyrere i DK end i US, da Google har prissat klikpriserne højere i DK end i US.

:)
D

www.onapp.com

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ditlev:
jeg må vist gøre mig mere umage med at stille de her spørgsmål.

Ja du skal vist gøre dig lidt mere umage med dine formuleringer. ;)

Det har ingen betydning, hvor man som køber er placeret. Det har derimod betydning, hvilke geografiske områder man vælger til sine kampagner. Ordet ”Laywer” (for at fortsætte Thomas' eksempel) kan således sagtens være dyrere i USA end i U.K., men det afhænger jo af, hvor mange annoncører, der byder på ordet ”Laywer” på de to markeder.

Jeg håber, det besvarer dit spørgsmål.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ditlev:

Rygter siger at Google indretter deres priser efter de forskellige markeder.

Det er nu mere annoncørerne end Google der bestemmer priserne. Prisen på et søgeord stiger i takt med antallet af annoncører der byder på det og jo højere der bliver budt, jo højere bliver klikprisen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)