Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mange gode idé'er til TV-programmer, men mangler lidt hjælp nu.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg har en masse gode ide'er til tv-programmer, og hvor et par stykker af dem har meget stor potensiale.

Nu er jeg bare i tvivl hvad det bedste ville være at gøre nu.

Skal jeg kontakte f.eks metronome og fortælle min idé og så de bare stjæler den, eller skal jeg lave et firma, som udvikler gode idé'er og så sælge idé'erne til et produktions selskab, eller hvad dælen skal jeg gøre ??

Håber på lidt feedback.

Mvh.
Mogens Hansen

Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:50

Hej Mogens.

Lyder som en spændende ide, har faktisk selv tænkt på noget af det samme.

Du skal helt sikkert oprette dig et firma, og køre det der igennem, men en af de bedste ting du måske kunne gøre, det kunne fx være at lave et primitivt afsnit af programmet/serien, og fremvise, så er du lidt mere sikret.

Venlig Hilsen

Mark 

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 23:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mogens,

Det afgørende er ikke, om du har et firma. Det spiller ingen rolle i forhold til de juridiske forholdsregler, du bør tage. Det, du skal fokusere på, er at få immaterialretlig beskyttelse, før du henvender dig til potentielle aftagere... ellers kan de uden videre kopiere, alt det du præsenterer. Det er dog ikke helt simpelt, da man rent juridisk ikke kan få ophavsretlig beskyttelse af en idé, så du bliver nød til at være noget længere i processen, før du prøver at "sælge produktet". Du skal have lavet en meget udførlig beskrivelse af hele konceptet, gerne med grafiske illustrationer og detaljerede beskrivelser af hele programmet. Man kan nemlig få ophavsretlig beskyttelse af den konkrete udformning af din idé.

Hvis du har brug for mere information, har Patent- og Varemærkestyrelsen lavet en lille folder om emnet. Hvis du har brug for endnu mere information, vil jeg anbefale denne bog af Hanne Kirk Deichmann.

Held og lykke med idéerne.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:11

Jeg har selv arbejdet med TV-koncepter, men har ikke haft held til at komme ordentlig i tale med produktionsselskaber. Ikke mange selskaber er interesseret i at skrive under på erklæringer, og det er faktisk ret sjældent, at de stiller op til en præsentation, hvis de ikke på forhånd har en udførlig beskrivelse af konceptet. Det er selvfølgelig forståeligt, at de ikke kan bruge oceaner af tid på konceptpræsentationer, hvis der kommer håbefulde udviklere hver dag med nye koncepter. 

Jeg er ligesom dig overbevist om, at jeg har et koncept, der kan sælges, men har ikke haft det fornødne held med at komme produktionsselskaber i tale. Måske var der en idé i, at Amino'er med produktionserfaring i samarbejde med et par af de inspirerede konceptudviklere startede deres eget produktionsselskab op, som havde til formål at skubbe og udvikle idéer fra ukendte konceptudviklere. Jeg melder mig i hvert fald under fanerne, hvis andre end mig skulle være friske på at joine op og sætte nogle skibe i søen.

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 15:36

jeg kender nogle fyre som laver dummies og skriver koncepter. 

Vil gerne formidle kontakt - mod en erkendtlighed på et senere tidspunkt. Omvendt har de travlt, så de bruger sjældent tid på folk fra gaden. 

Sådan som tingene hænger sammen er der begrænsede indtjeningsmuligheder med mindre det bliver STORT.

husk på at du som idé-mand intet har at miste - økonomisk set. 

vil gerne være anonym

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)