Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragdrag

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej amino’er

 

Jeg står og skal bruge en bærbar til mit firma, og er blevet lidt lun, på den nye Mac.

I mellemtiden har jeg en god ven, som har fået samme computer i jule gave, men han bruger den ikke rigtig til noget, og vil sælge den til mig for 7000kr. Det lyder meget billig, og er også lige ved at slå til, men den koster 11.500kr fra ny, og kan få 6 % studenterrabat, plus at jeg kan trække moms fra når den er ny. (hvilket ikke kan lade sig gøre når den er brugt, vel? )

Det vil sig jeg at, jeg kommer ned på: 11.500 minus 6 % = 10810kr minus skat = 8648kr.

Det er 1650kr dyre end hvis jeg køber den af min kammerats, som er fra midt i december.

Jeg har ikke skattekisten fuld af mønter, så 1650kr er også en slags penge for mig, men i denne regnestykke har jeg ikke trukket fradragt fra. Men aner faktisk ikke hvad det er på.

Derfor vil jeg hører jer her inde, om i ved hvad jeg kan få tilbage i fradrag, og gerne komme med en kommentar om i synes jeg skal købe min kammerats eller en helt ny. Det skal lige siges min kammerats Mac er som ny. Dårlig nok brugt.

Håber i kan hjælpe

 

Mvh Torben V

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Momsen kan du ikke trække fra, men du får da også skattemæssig fradrag, selvom du køber den brugt.

Så dit regnestykke r ikke helt korrekt! 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben V:

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej amino’er

 

Jeg står og skal bruge en bærbar til mit firma, og er blevet lidt lun, på den nye Mac.

I mellemtiden har jeg en god ven, som har fået samme computer i jule gave, men han bruger den ikke rigtig til noget, og vil sælge den til mig for 7000kr. Det lyder meget billig, og er også lige ved at slå til, men den koster 11.500kr fra ny, og kan få 6 % studenterrabat, plus at jeg kan trække moms fra når den er ny. (hvilket ikke kan lade sig gøre når den er brugt, vel? )

Det vil sig jeg at, jeg kommer ned på: 11.500 minus 6 % = 10810kr minus skat = 8648kr.

Det er 1650kr dyre end hvis jeg køber den af min kammerats, som er fra midt i december.

Jeg har ikke skattekisten fuld af mønter, så 1650kr er også en slags penge for mig, men i denne regnestykke har jeg ikke trukket fradragt fra. Men aner faktisk ikke hvad det er på.

Derfor vil jeg hører jer her inde, om i ved hvad jeg kan få tilbage i fradrag, og gerne komme med en kommentar om i synes jeg skal købe min kammerats eller en helt ny. Det skal lige siges min kammerats Mac er som ny. Dårlig nok brugt.

Håber i kan hjælpe

 

Mvh Torben V

 

Jeg ville da slå til - det er et fint nedslag i prisen på så forholdsvis ny en computer - under forudsætning at du rent faktisk sammenligner med markedets allerbilligste nypris - og ikke bare den nede i din lokale fona/elgiganten/ekspert eller andre af de edb-butikker som kun millionærer gider handle i.

Fra Århus
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Momsen kan du ikke trække fra, men du får da også skattemæssig fradrag, selvom du køber den brugt.

Så dit regnestykke r ikke helt korrekt! 

Hej Peter

Jo ved en ny computer kan jeg da godt trække momsen fra, hvor er fejlen henne i regnestykket?

Har du en idé om hvor meget fradrag jeg kan få ud af at købe den nye i stedet for min kammerats?

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Var det en alm. pc vi snakkede om, ville jeg sige nej. Men en Mac taber ikke så hurtig i værdi, når den forlader butikken, og den holder en god brugtværdi i mange år.

Dit regnestykke er såmænd fint nok, bortset fra, at du kalder momsen for skat. Du vil få en ny maskine for 8.648,- netto. De 1.648,- du sparer, er bestemt værd at tage med i økonomien, under forudsætning af, at du får originale kvitteringer og garantibeviser med. Og du kan få fuld skattefradrag, uanset hvilken du køber.

Jeg ville købe vennen's maskine :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Århus
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen Olsen

 

Prisen er fra Apples egen store, tror den billigeste pris der kan findes på nettet er 11,435 så ik helt ved siden af :)

Fra Århus
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

SusanneK.nu:

Var det en alm. pc vi snakkede om, ville jeg sige nej. Men en Mac taber ikke så hurtig i værdi, når den forlader butikken, og den holder en god brugtværdi i mange år.

Dit regnestykke er såmænd fint nok, bortset fra, at du kalder momsen for skat. Du vil få en ny maskine for 8.648,- netto. De 1.648,- du sparer, er bestemt værd at tage med i økonomien, under forudsætning af, at du får originale kvitteringer og garantibeviser med. Og du kan få fuld skattefradrag, uanset hvilken du køber.

Jeg ville købe vennen's maskine :)

 

Hej Susanne K

 

Tak for dit svar. Arh sq lig en smutter der, mener selvfølgelig moms :)

Okay, men hvor meget fuld skattefradrag er?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nemlig..du får også fuld fradrag for den brugte PC. Dette skal du også tage hensyn til i regnestykket.

Fuld skattefradrag...faktisk underordnet, idet det gælder i begge situationer.

Det afhænger af dine øvrige indkomstforhold....men regn du bare med ca. 30%!

Fra Århus
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Nemlig..du får også fuld fradrag for den brugte PC. Dette skal du også tage hensyn til i regnestykket.

Fuld skattefradrag...faktisk underordnet, idet det gælder i begge situationer.

Det afhænger af dine øvrige indkomstforhold....men regn du bare med ca. 30%!

Okay. Tror jeg vælger min kammerats computer :)

 

Tak til alle for de gode kommentare.

 

Mvh Torben V

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)