Tak for din reply Ronnikc
Det er jo altid en udfordring med SEO - og der er mange mennesker der har mange meninger og mange teorier og mange holdninger og især mange advarsler. Der er ikke den ting man ikke skal passe på med.
Men som i selv skriver, har Joomfish gjort en indsats for at hjælpe til med at det ikke skulle være en udfordring med SEO (I modsætning til mange andre udviklere). Det er så nok ikke det mest optimale endnu, men jeg tvivler ikke på at der sidder et par hardcore hajer og udvikler og udvikler og udvikler for at de løbende kan give os opdateringer der gør programmet bedre og bedre i alle henseender - også til SEO. Det er i hvert fald min erfaring at der er nogle folk derude, der sætter en ære i at udvikle godt software.
Det ser også ud til at der er bred enighed på de steder hvor der ubdybdes plug-ins til oversættelse til Joomla - at Joomfish hører til blandt eliten. Jeg skal ikke kunne bedømme det - endnu. Lige pt. er jeg helt rundforvirret over hvordan det i det hele taget fungerer, men det er jo ikke ensbetydende med at programmet er dårligt. (Tværtimod måske :-)) Det kan jo bare være mig der er lidt en rumpetorsk til at bruge den slags software. Jeg er jo mest til Maya, After Effects, Photoshop, Flash og den slags intuative programmer. ;)
-----------------
Lige en lille sjov historie om det med SEO. Jeg havde i sin tid et lille website. Dengang var sitet rent Flash. Jeg havde i princippet kun 1 side som søgemaskinerne kunne se. Jeg havde ikke bekymret mig om SEO og havde derfor ikke skrevet en dyt i mine meta-tags. Jeg opdaterede aldrig sitet.
Som jeg har forstået det, så fungerer søgemaskinerne, blandt andet, på den måde, at;
1) Indhold og tekst i Flash er noget juks. Google kan ikke ikke lide det og det kan de andre robotter heller ikke.
2) Der skal være nogle sigende og meningsfulde meta tags.
3) Jo oftere og mere du opdaterer dit site, jo større chance har du for at blive ranket højt på Google.
Og her kommer det sjove. Når man søgte på "brokop" på Google, gæt så hvem der lå højest? (Og stadig gør det faktisk)
Og det på trods af at en succesfuld country sangskriver i USA også hedder Brokop. (Lisa Brokop) Hun popper op som nummer 3-4 stykker eller sådan noget, og der ca. er 22.000 links til hendes site rundt omkring fra andre sites.
Mit umiddelbare gæt er at jeg får en del skældud her bagefter af SEO-eksperterne. Der er sikkert en bunke ting jeg har misforstået - jeg mener; når man kan skrive videnskabelige bøger og afhandlinger om emnet, så er det jo nok lidt til grin at jeg sidder her og gør mig klog på det, når jeg kun har brugt ca. 5 timer af mit liv på det. Men jeg synes stadig det er sjovt, man sådan kan bliver ranket højt uden at røre en finger :-P
Hit me!!!!!
// Brokop