Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomfish: HJÆÆÆÆÆÆÆÆLLPP!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej dér

Jeg synes jeg har søgt lidt på Joomfish her på Amino og det ser ikke ud til, at nogen er ramt ind i de samme udfordringer som jeg er. Derfor springer jeg ud i at lave et indlæg.

Som en begyndelse vil jeg starte med at spørge efter om der er nogen her, der har erfaring med at bruge det nævne oversættelsesmodul. Hvis ikke, vil det ikke være umagen værd at skrive en lang klagesang over hvilke irriterende udfordringer jeg slås med i det modul.

Så; hvis du ved lidt om Joomfish, gider du så ikke bare lige skrive "hep" - som reply på den her og så kan jeg ellers love dig for, at jeg nok skal give den hele armen :)

Dem som ikke kender noget til det, kan i ikke lige sende mig en tudekiks.....

Tak :)

// Brokop

http://brokop.com/

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 23:53
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 00:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hep... Mest for joomfish til Joomla 1.5..

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:42
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Joomfish kan absolut ikke anbefales. Ligesom de fleste andre sprogversioneringssystemer så er det en ufattelig dårlig strategi til at internationalisere sit website.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 00:51
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ronnikc:
Joomfish kan absolut ikke anbefales. Ligesom de fleste andre sprogversioneringssystemer så er det en ufattelig dårlig strategi til at internationalisere sit website.

I Typo3 skulle jeg adskilde med pipeline, så f.eks. jeg i title-feltet skrive "Hjem | Home" hvis jeg brugte dansk og engelsk på siden. Det var edermanme mere skidt end Joomfish :-)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:56
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hehe ja :P

Joomfish er som sådan også en af de bedre implementationer der findes men generelt set så vil den slags sprogversioneringer aldrig blive optimale og på trods af decideret SEO support i joomfish så holder det ikke rigtigt i længden.

Derudover så starter de fleste med relativt statiske forhold for hvert sprog men som det udvikler sig vil hvert sprogområde typisk differenciere mere og mere for så tilsidst at være mere målrettet til de forskelle der er i de markeder man søger.

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 10:10

Hej MichaelValentin

Du er en skat for at svare, som jeg har bedt om :)

( Websafe: Tak for tudekiksen. Den trængte jeg til..... :-D )

Jeg overvejede om jeg skulle sende dig en PM Michael, men tænkte at det kunne være at der var andre derude der havde vrøvl med Joomfish også, som derved godt kunne  bruge den her streng til noget.

Så; here goes:
1) Generelt bliver jeg forvirret over hele modulet. (Jeg har brugt adskillige andre plug-ins til Joomla og efter en  halv times tid har de mere eller mindre givet mening, men det her.......????) Så jeg kunne godt bruge en meget kort skitsering af hvordan modulet er tænkt - og hvordan man bruger det.

2) Jeg bruger også Joomla 1.5 (Bare lige for at informere dig om det)

3) Lige pt. har jeg 2 sprog; engelsk og dansk. Dansk er 'hovedsproget' hvilket også figurerer på sitet. Jeg kan bare ikke helt forstå, at inde under translations ligger dansk som 'ikke-publiceret' og uden oversættelser.

4) Lige pt. er den engelske version dansk. Hvis jeg går ind under 'translations' og vælger engelsk og content, kan jeg se det hele er publiceret og oversat. Jeg kunne så mægtig godt tænke mig, at det engelske ikke er dansk, men derimod engelsk. Og jeg kan ved min død simpelthen ikke regne ud, hvordan jeg får lov til at editere i den tekst der ligger i den nu. Det er jo grånet ud.
Man kan kopiere den og lave en translation inde i tekst-delen, men den tekst jeg laver der, kommer ikke ud nogen steder. Hverken som default sprog, eller engelsk eller dansk. Så jeg er helt rundforvirret over hvordan i alverden jeg bærer mig ad med at få oversat min nuværende tekst til dansk. Det er egentlig i bund og grund det jeg ønsker mig.

5) Hvordan opretter jeg et nyt sprog?

Det var ordene indtli videre. Håber det giver lidt mening og du har tid / lyst / overskud til at svare på det.

Hav en funky dag og tak for reply alle sammen.

// Brokop

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 10:32

Tak for din reply Ronnikc

Det er jo altid en udfordring med SEO - og der er mange mennesker der har mange meninger og mange teorier og mange holdninger og især mange advarsler. Der er ikke den ting man ikke skal passe på med.

Men som i selv skriver, har Joomfish gjort en indsats for at hjælpe til med at det ikke skulle være en udfordring med SEO (I modsætning til mange andre udviklere). Det er så nok ikke det mest optimale endnu, men jeg tvivler ikke på at der sidder et par hardcore hajer og udvikler og udvikler og udvikler for at de løbende kan give os opdateringer der gør programmet bedre og bedre i alle henseender - også til SEO. Det er i hvert fald min erfaring at der er nogle folk derude, der sætter en ære i at udvikle godt software. 
Det ser også ud til at der er bred enighed på de steder hvor der ubdybdes plug-ins til oversættelse til Joomla - at Joomfish hører til blandt eliten. Jeg skal ikke kunne bedømme det - endnu. Lige pt. er jeg helt rundforvirret over hvordan det i det hele taget fungerer, men det er jo ikke ensbetydende med at programmet er dårligt. (Tværtimod måske :-)) Det kan jo bare være mig der er lidt en rumpetorsk til at bruge den slags software. Jeg er jo mest til Maya, After Effects, Photoshop, Flash og den slags intuative programmer. ;)

-----------------

Lige en lille sjov historie om det med SEO. Jeg havde i sin tid et lille website. Dengang var sitet rent Flash. Jeg havde i princippet kun 1 side som søgemaskinerne kunne se. Jeg havde ikke bekymret mig om SEO og havde derfor ikke skrevet en dyt i mine meta-tags. Jeg opdaterede aldrig sitet.

Som jeg har forstået det, så fungerer søgemaskinerne, blandt andet, på den måde, at;
1) Indhold og tekst i Flash er noget juks. Google kan ikke ikke lide det og det kan de andre robotter heller ikke.

2) Der skal være nogle sigende og meningsfulde meta tags.

3) Jo oftere og mere du opdaterer dit site, jo større chance har du for at blive ranket højt på Google.

Og her kommer det sjove. Når man søgte på "brokop" på Google, gæt så hvem der lå højest? (Og stadig gør det faktisk)
Og det på trods af at en succesfuld country sangskriver i USA også hedder Brokop. (Lisa Brokop) Hun popper op som nummer 3-4 stykker eller sådan noget, og der ca. er 22.000 links til hendes site rundt omkring fra andre sites.

Mit umiddelbare gæt er at jeg får en del skældud her bagefter af SEO-eksperterne. Der er sikkert en bunke ting jeg har misforstået - jeg mener; når man kan skrive videnskabelige bøger og afhandlinger om emnet, så er det jo nok lidt til grin at jeg sidder her og gør mig klog på det, når jeg kun har brugt ca. 5 timer af mit liv på det. Men jeg synes stadig det er sjovt, man sådan kan bliver ranket højt uden at røre en finger :-P

Hit me!!!!!

// Brokop

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 10:58

Brokop:
Mit umiddelbare gæt er at jeg får en del skældud her bagefter af SEO-eksperterne. Der er sikkert en bunke ting jeg har misforstået - jeg mener; når man kan skrive videnskabelige bøger og afhandlinger om emnet, så er det jo nok lidt til grin at jeg sidder her og gør mig klog på det, når jeg kun har brugt ca. 5 timer af mit liv på det. Men jeg synes stadig det er sjovt, man sådan kan bliver ranket højt uden at røre en finger :-P

Hit me!!!!!

Din browser er indstillet til at foretrække dansk - det er derfor. For alle andre sprog eksisterer du praktisk talt ikke.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 10:59

Og jeg er ikke SEO-expert, men jeg kunne lave en side der ville score højere.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)