Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hårde odds for unge iværksættere?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoner.

Som overskriften ligger op til, så er spørgsmålet og debatten om det der er meget hårde odds for unge iværksættere. Jeg selv går rundt med en masse idéer omkring at starte nogle forskellige virksomheder op hovedsageligt online. Jeg løber dog gang på gang i den mur, at jeg dog ikke er myndig endnu og derfor ikke kan få adgang til det mine idéer bygger på.

Som iværksætterspirer vil jeg selvfølgelig gerne igang, men det kræver som sagt jeg er ældre. Et andet spørgsmål er altså om iværksætteri er tilegnet folk i alderen 18+? Og om det er naivt at i en ungere alder at gøre ved noget ved ens drømme i en ungere alder?

Jeg er naturligvis klar over, at mine odds er sværerer som ung iværksætterspirer i forhold til opkøb af fx lokaler mm. - Og derfor vælger jeg at holde mig til nettet hvor langt de fleste af mine evner også er i forhold til programmering og erfaring med web communities.

Konkret er mit spørgsmål er det for tidligt at prøve at realliserer sine drømme?

Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:06

Ja, det er egentligt rigtigt der er hårde odds...... Ville mange sige..

Men det er jeg slet ikk enig i :) .. Det handler om at springe ud i det .. Jeg selv er netop igang med mit første projekt og har 2-3 mere upcoming :) .. Det skal siges at dette første er ikke 100% mit, derfor jeg har tid og overskud til mere :)

Jeg lægger selvfølgelig 100% i at få dette op og køre.. Det du siger med programmering - du skal virkelig være hård for at få det til at køre langsigtet.. Du kan selvfølgelig sagtens starte op med din egen kode og køre det første 1,5 år vil jeg tro - som Martin Thorborg siger: Ting tager 3 år!

Kontakt mig endelig over Privat Besked-systemet hvis du vil snakke en lidt mere "nærværende" samtale omkring det hele :) ..

Med Venlig Hilsen

Dennis Lauritzen

Tilmeldt 31. Jan 09
Skrevet kl. 22:22

Jeg ville gerne kontakte dig over privat besked-systemet, men det lader til, at den ikke giver muligheden for det.

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 22:23

Det korte svar på dét spørgsmål er sådan set meget simpelt:
NEJ!

Det er ikke for tidligt - det vil det aldrig være. (Ikke efter min mening i hvert fald.)
Det er klart; det er nok ikke liiiiige tiden til at gå hen i sin bank og spørge om lov til at låne 15 milliarder til at bygge sit firma op - men så igen; har det nogensinde været det rigtigt tidspunkt til det?

Én af de mest succesfulde iværksættere i verden; Ingvar Kamprad - manden som stiftede IKEA, startede som lille knægt i det smålandske landskab, med at være en 'rigtig' købmand: købe billigt, sælge dyrere - og han har netop sat en ære i aldrig at låne penge for at få sin virksomhed op og køre. (Det er så ikke ensbetydende med, at du ikke skal gøre det. Det er jo afhængtigt af dit setup.)
Til inspiration kan du  høre udsendelsen om ham her:
http://www.dr.dk/P1/Europaklip/Udsendelser/2008/islandsombillede.htm

(Bare spol hen over den deprimerende del med Island :)

Men en god idé ville da være, at søge efter ressourcerne du behøver, her på Amino. Der er mange der gerne stiller deres ekspertise til rådighed - enten som en "den-ene-hånd-vasker-den-anden"-tjeneste, eller en  barteraftale eller noget helt tredje.

GO!!

// Brokop

http://brokop.com/

Tilmeldt 25. Jan 09
Skrevet kl. 22:26

d e n l a u [at] e - m a i l . d k

<< uden mellemrum :P

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28

Det er absolut ikke for tidligt at starte op. Der er op til flere herinde under 18, som har gang i deres egne projekter med succes. Men jeg kan sagtens sætte mig ind i dine bekymringer mht. at være under 18. Men find den perfekte idé og tal derefter med dine forældre og/eller nogen herinde om opstart af det hele.

Det kan godt lade sig gøre at starte op, du skal bare være klar over, at det at blive selvstændig er hårdt arbejde, og du kan ikke rende ned på diskoteket og købe Möet hver weekend

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 22:35

Hej netagent.

Jeg selv er også under 18, og jeg har allerede gang i en del internetkoncepter. Det er absolut ikke hårde odds - det handler bare om, at springe ud i det. Men selvfølgelig er al begyndelse svær, og det er måske ikke alle i din omgangskreds, som helt kan forstå, hvordan du kan iværksætte i så ung en alder.

Jeg vil anbefale dig, at tilmelde dig denne gruppe: http://www.amino.dk/groups/unge_ivrksttere_p_nettet/default.aspx

Her er vi et community af unge under 25 år, som jævnligt debatterer mv., der er utroligt mange kompetente unge, som uden tvivl står klar til at hjælpe.

Fra Billund 7190
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:37

Kendet det alt for godt ja, men det handler jo om at tro på sig selv. I starten må du heller ikke tænke alt for praktisk, og blive forvirret over du ikke kan overskue, hvordan du evt. skal kunne organisere det hele når du er så ung,. Få ideen, arbejd med dem og snak med evt. dine venner og familie om det og se om de kan hjælpe dig lidt. Kan du så det, og virkelig brænder for det, er der intet der kan sætte grænser! If you can dream it, you can do it :)

Tilmeldt 25. Jan 09
Skrevet kl. 22:39

d e n l a u [at] e - m a i l . d k

uden mellemrum selvfølgelig :)

kan kontaktes på MSN på denne mail .. :)

Tilmeldt 31. Jan 09
Skrevet kl. 22:42

Jeg vil først lige sige tak for de mange hurtige og dybdegående svar :-) Som mange af jer også siger hvis man har idéen og brænder for den så skal man nok komme frem, at vejen så måske virker sværerer. Jeg tænker dog på om der er en lovgivning på området?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)