Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man sige et lige så prof. forum som Amino?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg sidder lige nu med tanken om at lave et forum med samme muligheder som vi har her i amino.

Forummet skal være for danske folkeskoleelever i de øverste klassetrin. I dette forum skal de bl.a. kunne hjælpe hinanden med deres lektier og kunne debatere.  

Er der nogen af jer eksperter der kan fortælle mig hvor, hvordan jeg kan få det og hvor meget jeg skal budgettere med for at få lavet mig et sådan forum?

Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:25

Hej Martin.

Danske skoleelever kommunikerer via skolekom.dk - et UNI-C produkt. Det kan være at UNI-C vil være med på din idé, men hvorfor ikke bringe skoleeleverne ind i Amino, evt. sammen med selskabet Young Enterprise, der drøner rundt og holder iværksætter undervisning/kurser på skolerne.

Bedste hilsen 

Fra Billund 7190
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:26

Du burde høre på Martin Thorborg's talkshow. Et af emnerne kommer han ind på, hvordan han startede amino op, og hvordan man får et forum op og køre. Kan dog hurtigt informere dig om at Thorborg har brugt over 1 mio. kr. på at lave amino, bare for at give dig en idé om, hvad det kan koste :)

Dbh. Marcus!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:26
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:27

Hej Martin

Der findes en hel masse open source forums som kan bruges til formålet. Så forum i sig selv koster ikke noget. Du skal nok lægge budget af til webhosting og et par timers hjælp fra ITkyndig med konfigurering af forummet.

Begge dele er noget jeg kan hjælpe dig.

Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:47

OKay I skal have mange tak for jeres hurtige svar

Badal: Jeg skriver nok til dig for at hører nærmere omkring opbygning af et forum..

Jeg sidder lige nu og prøver at lærer et gratis forum system der hedder runboard at kende og det er for avanceret til min minimale it hjerne :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er rigeligt muligheder for skoleelever ... i forvejen er nævnt skolekom, et andet alternativ er Hval også Uni-c (jeg syntes generelt de er nogen fjolser.

Men der er en del politik i det ... for det første har Arto været på banen, og derfor er "chatrum" farlige i lærenes øjne. Arto er spæret mange steder ... ergo er der præcedense for at spære det lærerne ikke kan "li". Og argumentationen lyder at eleverne kan bruge skolekom hvis de absolut vil chatte ... jeg ved godt at der ikke er nogen de unge gider snakke med på skolekom, men det argument forstår lærene ikke.

Derudover ... hvis eleverne får hjælp til lektierne "på nettet" så kaldes det at snyde.

Sidst men ikke mindst ... ungerne gider ikke bruge computer-tid på at lave lektier ... så vil de hellere side på arto, spille wow eller lign. Du får dem ikke umiddelbart til at deltage i et kommunikations forum med henblik på at lave lektier.

Men hvis du kan overvinde de forhindringer ...

Fra Korsør
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:44

Går selv i 9'ne klasse og er temmelig enig med det Mikkel skriver :- )

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

badal:

Hej Martin

Der findes en hel masse open source forums som kan bruges til formålet. Så forum i sig selv koster ikke noget. Du skal nok lægge budget af til webhosting og et par timers hjælp fra ITkyndig med konfigurering af forummet.

Begge dele er noget jeg kan hjælpe dig.

Er et par timer virkelig nødvendigt??
Vi lavede da Amino på et par minutter ;-)

Dbh Martin

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 11:53

Hej Martin

Kan du sende mig en mail på mecci@live.dk så kan vi lige få en snak.

Venlig Hilsen

arlo

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)