Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man med fordel købe hardware hos Dell Sverige?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskriften siger (næsten) det hele.

Er der nogen der har prøvet det? eller er der nogen der har nogle gode argumenter for hvorfor jeg ikke engang skal prøve, for jeg vil gerne have disse argumenter, da jeg næsten ikke orker at snakke i telefon i flere timer med en svensktalende konsulent, for at få styr på den præcis samme ordre jeg har fået sat sammen på dansk. Big Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:39

Momsen kan være et issue. Den mener jeg ikke at du kan få tilbage igennem Skat i danmark. Dell Sverige sender ikke varen til danmark så du kan ikke bede dem sende den til dig.

Jeg har lige tjekket op på Dell Danmark og Sverige og på den server jeg bruger kan der spares 900 danske på at købe den svenske. Så jo... hvis du står og skal købe en størrer maskinpark så kan det godt svare sig. Du skal blot tænke på momsen.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:39

Jeg kunne måske forestille mig at deres onsite service kun dækker sverige?

Derudover så er det jo essentielt set parallelimport, det er hardware producenter typisk ikke særlig glade for.

Dbh

Mikkel

Fra København NV
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:47

Mange tak for jeres input! Jeg tror du kan have ret, Mikkel, ang. det med servicen, og det ville være lidt fjollet at skulle køre til Sverige og vente på on-site serviceholdet, så er fidusen ligesom forsvundet lidt. Dell's servicepartner afhænger vel også af det land man køber fra, så det passer vel egentligt meget godt. Smile

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:34
Hvis du opgiver et dansk CVR nummer burde du vel blive faktureret momsfrit af Dell (hvis de da vil sælge til dig, kan selvfølgelig også være de blot henviser dig til Dell i Danmark :)).

Hvad angår service så er en af de væsentlige fordele ved at ved at vælge Dell, HP etc. lige netop at det er globale virksomheder som har servicepartnere stort set overalt. Det er ikke ualmindeligt at en virksomhed i et land køber sine servere lokalt og efterfølgende sender dem til datacentre i andre lande, så det er en ganske almindelig problemstilling.
Vi har tidligere oplevet en udenlandsk kunde som havde købt sin HP server i Belgien og sendt den til os i Danmark, da bundkortet blev defekt kunne vi uden problemer ringe til HP Danmark og få dem til at sende en onsite tekniker. Jeg ved ikke helt hvordan det foregår med Dell, men at dømme ud fra deres FAQ så lader det til man skal anmelde en flytning af garantien til dem, og derefter skulle det vist ikke være noget problem.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:40

Sune Christesen:
Hvis du opgiver et dansk CVR nummer burde du vel blive faktureret momsfrit af Dell

Der kræves også at maskinerne skal leveres i danmark hvis der skal købes momsfrit fra en svensk virksomhed.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)