En ven og mig er ved at starte et hjemmesidefirma op, men vi mangler lidt information om forskellige ting. Fx: Hvordan et regnskab skal udformes Skatteregler Momsregler Registrering af firma osv. Håber der er nogen der kender nogle gode steder at finde disse informationer. Hilsen Carsten_MC |
Opstarts information
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Franciskanerserien med fokus på information til iværksættere. Bind 2 i serien omhandler netop regnskab og har titlen Årsregnskab for enkeltmandsvirksomheder. Selvom bogen er skrevet til enkelmandsvirksomheder, så kan den også bruges til interessentselskaber (I/S). |
Det lyder som om at I grundlæggende har et større arbejde foran jer med at sætte jer ind i alle de ting. Men lad jer ikke skræmme. Udover Claus'' forslag vil jeg også foreslå, at i får fat i den CD-rom, der hedder Firmastart. Den er gratis og fås flere steder. Det er bare at ringe efter den. Jeg mener at jeg fik den via Krak for længe side. Prøv at søge via eks. google. Den er rigtig god og giver svar på en hel masse. Pøj pøj med firmaet. Hilsen Jakob |
Jeg er sikker på din ven er rigtig god til at lave hjemmesider, så den tid det tager ham at grave en bog igennem eller hvad han nu skal sætte sig ind i, er måske dårligt givet istedet for at betale en tusse hos en revisor som har prøvet det før og så bruge resten af tiden på at lave hjemmesider som kan faktureres. Jeg siger på ingen måde at du ikke skal sætte dig ind i emnet og bøger / CD´er er ganske udemærket, men måske lige i opstarten er der vigtigere ting end dem du nævner og den viden kan man købe sig til forholdsvis billigt. Hav bogen liggende på natbordet ;-) Held og lykke ! |
Men jeg vil give Claus ret, se på Anette Sand''s bogserie. Det er små kortfattede bøger, ja vel nærmere hæfter, som tydeligt og forståeligt forklarer det grundlæggende og nødvendige når du starter op. De koster 60-70 kr. med Amino rabat så vidt jeg husker, så det er en mindre investering. mvh Carsten |
Og uanset hvad der vælges så er det rimelig væsentligt at det er de korrekte informationer, man får at vide og at man er sikker på at have forstået det. Der skrives af og til noget værre vrøvl også her på Amino, og det kan være vanskeligt for en udefrakommende lige at forstå, hvad man helt vil og hvilke regler, der lige vedrører den enkelte. Specielt skat er individuel og for moms er der også regler, man lige skal være opmærksom på. Så et er at man har fået det generelle at vide hos en revisor eller andre. Et andet er at vide, hvilke områder man skal have afklaret. Jeg kan kun anbefale at man sætter sig ind i hvad det går ud på og at man så gennemtænker sin situation/forbereder sig inden et møde - og så er vi tilbage til at det altid kan betale sig at bruge 1-2 aftener på at sætte sig ind i stoffet med enten bøger, CD-rom eller andet. Hilsen Jakob |
Hej Der er megen hjælp at få til start af virksomhed. Både personligt og digitalt. Du kan få godt fire timers gratis personlig hjælp til bl.a. start af regnskab og bogføring. Find dit lokale erhvervsservicecenter her: http://www.startogvaekst.dk/sw487.asp |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)