Hej jeg har tidligere beskæftiget mig med opkøb af meget brugte pølsevogne, for så at renovere dem til videresalg, med stor succes. problemet er nu bare at jeg ikke kan finde slidte og brugte pølsevogne nogen steder. jeg ved godt at der er nogen tilsalg på dba og andre sider, men da jeg plejer at giver 5000 til 10.000 pr stk er de alt for dyre dem der er til salg der. min ide er nu at jeg vil prøve at lave dem selv da jeg heldigvis er lidt fix på fingererne. Mit spørgsmål lyder derfor, kan man bare lave vognene og sælge dem vidére eller skal de godkendes, på en eller anden måde, jeg ved jo at man må kører med hvad som helst på en trækkrog bare man kører under 30 kmt, ligesom traktorer må. så min umidbare overbevisning er at det kan man bare gøre, men har i andre synspunkter |
realtvc:Hej jeg har tidligere beskæftiget mig med opkøb af meget brugte pølsevogne, for så at renovere dem til videresalg, med stor succes. problemet er nu bare at jeg ikke kan finde slidte og brugte pølsevogne nogen steder. jeg ved godt at der er nogen tilsalg på dba og andre sider, men da jeg plejer at giver 5000 til 10.000 pr stk er de alt for dyre dem der er til salg der. min ide er nu at jeg vil prøve at lave dem selv da jeg heldigvis er lidt fix på fingererne. Mit spørgsmål lyder derfor, kan man bare lave vognene og sælge dem vidére eller skal de godkendes, på en eller anden måde, jeg ved jo at man må kører med hvad som helst på en trækkrog bare man kører under 30 kmt, ligesom traktorer må. så min umidbare overbevisning er at det kan man bare gøre, men har i andre synspunkter
Hejsa.
Først vil jeg lige sige, at det er en noget sjov branche, du beskæftiger dig indenfor. Du er i hvert fald den første pølsevognsproducent, jeg har hørt om!
Jeg er ikke sikker, men jeg kunne forestille mig, at du skal være opmærksom på regler fra Sundhedsstyrelsen, når du begynder din pølsevogn. Prøv at søge lidt på Google omkring hygiejneregler i pølsevogne.
Med hensyn til selve produktionen af pølsevogne synes jeg, at du skal prøve at kontakte nogle af dine kolleger inden for pølsevognsbranchen. Jeg har fundet frem til denne hjemmeside, der udlejer pølsevogne. Prøv at spørge dem, hvordan de gør det.
http://www.mobil-poelsevogn.dk/
Jeg håber, at det var til hjælp. Hav en god dag!