Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Mig! Søger hård kritik af min nye webshop, som sælger XBox Live medlemsskaber.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Touché!

Simon S Larsen Purchasing analyst

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:23

Ditto:

Vil dog lige dele dette med jer fra Google Analytics, hvilket jeg synes er bemærkelsesværdigt.

Afvisningsprocent: 30%
Unikke besøgende om dagen i gennemsnit: 400
Sider per besøg: 5
Nye besøg: 52%
Salgskonvertering: 15% (!!)

Må indrømme jeg finder disse tal overraskende gode i forhold til hvor dårligt siden tager sig ud, så jeg tør slet ikke tænke på hvad der sker med salgskonverteringen når jeg får lavet om på sitet. Smile

Du skal også kigge på hvor dine besøgende kommer fra. Jeg er sikker på at de er amerikanske. De bider bedre på sådan et site end vi gør her i danmark. Hvis du laver det site om, så vil dine besøgende FALDE.... Hvis du vil have fat i danske kunder, så lav et nyt site på dansk på dk-domæne..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:00

Niels Henriksen:

Du skal også kigge på hvor dine besøgende kommer fra. Jeg er sikker på at de er amerikanske. De bider bedre på sådan et site end vi gør her i danmark. Hvis du laver det site om, så vil dine besøgende FALDE.... Hvis du vil have fat i danske kunder, så lav et nyt site på dansk på dk-domæne..

Hej Niels

Faktisk kommer 68% af de besøgende fra England, mens kun små 6% kommer fra USA. Resten kommer hovedsageligt fra de andre Europæiske lande.

England har en bounce rate på 30% mens USA har en højere bounce rate på 43%!! Så siden bider altså åbenbart bedre på englænderne end amerikanerne!

Må sige jeg selv undrer mig, men kan det have noget at gøre med at folk er så "glubske" at de bare tænker pris, og så ellers er villige til at tage chancen for at få det billigste?

Mvh
DItto

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:38

God vind fremover. Er spændt på at se hvad du får lavet. Smile

Med farverig hilsen

Charlotte Eland  •   webgalleri - www.charlotte-eland.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 19:10

Nå kammerater - lad os nu være konstruktive for en stund og holde os til de emner vi har noget at byde ind med. Syntes bare du skal klø på og arbejde på hvad der sælger til målgruppen, og køre nogle forskellige tests ud fra dine ændringer.

Jeg vil først og fremmest anbefale dig at vælge nogle nye farver i topmenuen, så det bliver lettere for øjet. Den lyse orange farver falder meget i et med omgivelserne, og er svær at se. Drop evt. topmenuen helt, nu hvor du sælger et simpelt produkt. Har desværre ikke tid til at komme med alt for meget, men her er nogle ting du kan starte med:

• Forsiden: Lav forsiden mere aktiv, fjern fokus fra betalingskortene og skræm ikke kunderne ved at sige at du ikke sende et fysisk kort. Gør forsiden mere aktiv ved at lave link direkte til produkterne eventuelt. Gør evt. forsiden direkte til købssiden (Buy subscriptions), for at sikre en hurtig process.
  • Buy subscriptions: Kan sættes mere overskueligt op, og der er ingen grund til at lade næsten det samme billede gå igen. Lav blot et billede af kortet (fjern evt tallet derpå), korte bulletpoints med fordele og en direkte bestilling, hvor folk blot skal vælge antallet af måneder i en drop down og bestille. På den måde kan du også spare produktsiden helt væk. "More info" og hvad du ellers vil uddybe kan du placere i en FAQ eller et andet sted, igen kort fortalt - folk ved godt hvad de køber og skal bare bruge produktet.
  • Kurv/checkout: Fjern brugeroprettelsen, lad blot folk starte ved det rigtige step 1 og lav evt. derpå en boks, hvori man kan indtaste sin e-mail hvis man har handlet i butikken før.
  • About: Fint at du fortæller din historie, men tænk også op at skabe tryghed overfor forbrugeren. Skal du absolut fortælle lidt om dig selv, så gør det kort.
  • Contact: Lav en simpel formular - presta har dette indbygget.

Der er lidt du kan starte med at se på. Drop også boksen i toppen med "Welcome guest! Feel free to login - or register a new account" og placer eventuelt valutavælgeren som dropdown ved siden af ikonerne med jeres worldwide quarantee - så undgår du uro ved at have 3 forskellige bokse i hver deres bredde.

Håber du har forstået meningen med noget af dette, du skal simpelthen bare gøre det simpelt og trygt for dem som køber koderne. Held og lykke - spændende projekt.

// Jesper Skov

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)