Vi har et rackskab hos Fuzion i Århus, hvor vi evt. kan sætte en server / backupløsning op til jer. Og det er naturligvis til en god aminopris. Smid en mail hvis det har interesse... |
Tak Lars :)Lars Bachmann:Prøv evt. Sune fra ActiveWebs.dk, det er også ham der hoster Amino - http://www.activewebs.dk/
Du er også velkommen til at hive fat i mig (sune at activewebs.dk), vi kan hjælpe både med udlejning af servere og MS licenser samt assistere med den løbende drift. Vi har forskellige driftsløsninger afhængig af hvor meget i ønsker vi skal stå for.
Det er et argument for selv at eje ja, men omvendt er der i mine øjne flere argumenter der ofte taler for at leje i stedet. Det største argument er i mine øjne at udbyderen "kender" det hardware din server kører på, og at ansvaret for hardware ligger hos udbyderen hvorfor du ved en eventuel defekt ofte vil være langt hurtigere oppe at køre igen. Der ud over er der mindre etableringsomkostninger da du ikke skal ud og købe server, ligesom du mange steder ikke vil kunne leje software (f.eks. operativsystem og MSSQL) til en server du selv kommer med og du derfor også får disse omkostninger oven i hatten. Leveringstiden er typisk længere hvis du skal købe en server og selv få den sat op hos udbyderen, hvilket måske kan være ligegyldigt i starten men det kan blive problematisk hvis du pludselig får behov for at skalere din kapacitet.Niels Henriksen:Derfor vil det også være en fordel at EJE serverne selv så man kan rykke dem hvis det skulle blive nødvendigt.
Jo mindre man har meget specifikke hardware behov eller skal have flere servere op ved flere forskellige udbydere (hvor man ønsker at de er 100% ens), så vil jeg mene at en lejet server i de fleste tilfælde er den mest optimale løsning.