Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal man gå hen når man ikke har en fuldtids IT-ekspert?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et rackskab hos Fuzion i Århus, hvor vi evt. kan sætte en server / backupløsning op til jer. Og det er naturligvis til en god aminopris.

Smid en mail hvis det har interesse...

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:49
Lars Bachmann:

Prøv evt. Sune fra ActiveWebs.dk, det er også ham der hoster Amino - http://www.activewebs.dk/

Tak Lars :)

Du er også velkommen til at hive fat i mig (sune at activewebs.dk), vi kan hjælpe både med udlejning af servere og MS licenser samt assistere med den løbende drift. Vi har forskellige driftsløsninger afhængig af hvor meget i ønsker vi skal stå for.

Niels Henriksen:

Derfor vil det også være en fordel at EJE serverne selv så man kan rykke dem hvis det skulle blive nødvendigt.

Det er et argument for selv at eje ja, men omvendt er der i mine øjne flere argumenter der ofte taler for at leje i stedet. Det største argument er i mine øjne at udbyderen "kender" det hardware din server kører på, og at ansvaret for hardware ligger hos udbyderen hvorfor du ved en eventuel defekt ofte vil være langt hurtigere oppe at køre igen. Der ud over er der mindre etableringsomkostninger da du ikke skal ud og købe server, ligesom du mange steder ikke vil kunne leje software (f.eks. operativsystem og MSSQL) til en server du selv kommer med og du derfor også får disse omkostninger oven i hatten. Leveringstiden er typisk længere hvis du skal købe en server og selv få den sat op hos udbyderen, hvilket måske kan være ligegyldigt i starten men det kan blive problematisk hvis du pludselig får behov for at skalere din kapacitet.

Jo mindre man har meget specifikke hardware behov eller skal have flere servere op ved flere forskellige udbydere (hvor man ønsker at de er 100% ens), så vil jeg mene at en lejet server i de fleste tilfælde er den mest optimale løsning.
Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 17:25

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg har haft et par trælse oplevelser med Plushost ... du får hvad du betaler for og nogengange betaler man åbenbart hos for lidt hos dem.

Eneste problem udover deres 3-6 måneders binding jeg har oplevet var da en medarbejder ved et uheld rebootede min server (!!!) og han ramte selvfølgelig den forkerte. Fik ingen information om dette (han var vel ikke klar over det) det resulterede så i overflødig nedetid eftersom jeg ikke havde sat nogle services til at starte op.
Det var lidt uproffesionelt af begge parter, men synes dog godt et undskyld kunne være på sin plads Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:15

Niels Henriksen:

Jeg har været hos plushost i en del år nu og det kører som det skal. Jeg ved ikke hvornår du har haft de oplevelser, men korrekt at der var problemer i starten. Men det hele kører for dem nu.

Muligvis ... men ejerkredsen er den sammen og det var en af ejerne som forsøgte at røvrende mig. Derfor anbefaler _JEG_ dem ikke, hvad du gør er din hovedpine :)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)