Så er kom der endnu et brev med en online fagbog.. ikke noget nyt men denne er lidt sjov..
Det kom på min hjemadresse, i samme bygning hvor min far havde virksomhed, han lukkede og gik på pension for 8 år siden.. den er adresseret til ham.
Prisen, som selvfølgelig står på bagsiden, er kr. 8.999.- + 20% moms... lidt sjovt at de ikke sætter sig ind i danske momssatser.. men hajer kan måske ikke læse...
Hehe, det var da lidt spøjst. Hvis du ikke har tænkt dig at købe bogen, synes jeg bare, du skal ignorere det. Hvis du er interesseret i bogen, synes jeg, at du lige skal kontakte udgiveren og fortælle ham/hende om det.
Der er ingen grund til at indgive en anmeldelse. Det kan jo være en slåfejl.
Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.
Hehe, det var da lidt spøjst. Hvis du ikke har tænkt dig at købe bogen, synes jeg bare, du skal ignorere det. Hvis du er interesseret i bogen, synes jeg, at du lige skal kontakte udgiveren og fortælle ham/hende om det.
Nej det var på ingen måde spøjst ... det er et velkendt scam og jeg syntes det er helt fint at få advarsler mod dem!
You cant ... da der er tale om en erhvervsmæssig aftale er den normale beskyttelsespræceptivitet overfor forbrugere ikke gyldig, og de kan altså lave alle mulige underlige aftaler ifht. dig og det må forventes at du selv læser hvad du skriver under på ... så det de laver er altså fuldt ud lovligt....men utrolig dumt at skrive sig op til, brug hellere de 10.000kr på noget online markedsføring. Det får du efter min mening meget mere ud af end at stå i en eller anden ligegyldig fagbog :)
Det er ikke kun firmaer, som får dette brev. Jeg har som privatperson modtaget det samme brev som ovenstående, da jeg indtil for ca. 2 år siden var politisk aktiv. I brevet beskriver Online Fagbog så, at jeg skulle huse en politisk vælgerforening og et telefonnummer, som jeg ophørte med at bruge for ca. 10 - 12 år siden, er også nævnt.
Jeg har - ud over at true dem med det danske retsvæsen, hvis jeg skulle få en faktura på det samme beløb (brevet sendes rekommanderet!!), rettet henvendelse til BASTA på TV2 og rettet henvendelse til Forbrugerstyrelsen. Hvis andre også gør det samme, kan det jo være, at der kommer en sag ud af, da det langt fra er første gang, at fupfirmaer sender den slags ud. Dog har jeg som privatperson aldrig modtaget den slags før, hvilket vidner om at de udvider deres "markedsføring". At jeg har rettet henvendelse til hhv. BASTA og Forbrugerstyrelsen, har Online Fagbog dog ikke fået at vide, da de skal have lov til at syde i deres eget fedt.
Nej det var på ingen måde spøjst ... det er et velkendt scam og jeg syntes det er helt fint at få advarsler mod dem!
Hej Mikkel.
Jeg har simpelthen misforstået problemet. Jeg havde opfattet det som om, at bogen var bestilt udenlands, og at momsen derfor var forkert.
Men okay, det er vel meget naivt af mig at tro på det bedste i mennesker.
Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.