Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EAN nummer.. hvordan ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'r

Er efterhånden blevet kontaktet af en del kunder fra det offentlige der gerne vil bruge et EAN nummer som betaling.

Mit spørgsmål er så hvordan integrerer jeg det i mit webshop system (dandomain)  www.cueshop.dk

og hvordan fungerer hele betalingsproceduren sig egenlig?  jeg er helt blank, har ringet til min bankrådgiver som aldrig har hørt om det...

Er der nogen herinde som har erfaringer med EAN numre og hvordan man sætter det op ?

Mvh Kim Raufort

M  dfdf

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 15:09

Kim Raufort:

Er efterhånden blevet kontaktet af en del kunder fra det offentlige der gerne vil bruge et EAN nummer som betaling.

Det dine offentlige kunder gerne vil, er at du sender dem en elektronisk faktura. Ja, det er faktisk et krav for at handle med det offentlige. Jeg ved, at der findes flere indscanningsbureauer, der tager sig betalt for at indscanne almindelige fakturaer til det offentlige, og ellers kan du selv lave en via det link jeg indsatte lidt tidligere i teksten.

Om dandomain har et modul til elektronisk fakturering ved jeg ikke. Spørg dem :-) Så vidt jeg husker har f.eks. SummaSummarum et tillægsmodul der kan håndtere elektroniske fakturaer.

Og så lige en slutbemærkning: Send ikke varer til det offentlige før pengene er gået ind på din konto - Kommuner og myndigheder kan være rigtig langsomme til at sende pengene [:'(]

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16

Søren...Kommuner mv. betaler skam ikke, før de har fået varen/ydelsen leveret.

Din bemærkning opfatter jeg som en spøg/utopi!

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 15:25

Peter - Revisor:
Din bemærkning opfatter jeg som en spøg/utopi!

Bestemt ikke. Der hvor jeg har erfaringer med elektroniske fakturaer og e-handel, bliver en ordre til det offentlige behandlet som en bankoverførelse. Altså ingen penge, ingen vare. Og tro mig, det kan tage uger og i enkelte tilfælde måneder før pengene dukker op.

Uden at vide det med sikkerhed, så er det mit indtryk, at der er meget stor afstand mellem dem der bestiller varene i en webshop, og så dem der skal administrere betalingen. Så hvis f.eks. et fritidshejm køber nyt billardudstyr, så bliver betalingen administreret centralt på rådhuset. Og det kan tage lang tid! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31

Jeg har også en masse erfaring med fakturering til det offentlige via mange kunder, og min opfattelse

er stik modsat din!

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:08

OK..  Jeg har læst lidt nærmere på det link du gav mig, det gjorde mig en del klogere

Har også snakket med kunden og jeg tror vi har styr på det!

Mange gange tak for hjælpen  :=)

M  dfdf

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:12

Kim... kan du ikke lige beskrive herinde hvad du gjorde? Jeg sidder nemlig og er ved at udviklet en webshop og vil gerne lægge en auto-ean ind hvis det er muligt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:12

Hej Kim
Der er ikke i DanDomain webshop indbygget noget til håndtering af EAN fakturering. Du kan dog godt sætte felt ind til at kunden kan indtaste sit EAN nummer.
Men du vil kunne et udemærket online faktureringsprogram til at afsende EAN fakturer.
Min erfaring er med fakturaservice.net som virker helt fint til dette.

Når du danner en EAN faktura og sende via et elektronisk indlæsningsbureau som f.eks. fakturaservice.net, så fremsendes fakturaen på mail til den lokation som har det indtastede EAN nummer. Så betaler den offentlige myndighed fakturaen og så går pengene gennem systemet og kommer til din bank.
Du skal være obs på, at man ikke via EAN systemet kan betaler en faktura der ligger med forfald frem i tiden før forfaldsdatoen. Så hvis kunden skal betale fakturaen nu, så skal du smide dags dato på ved indlæsningsbureauet. Sætter du f.eks. forfaldsdatoen 8 dage frem, så betales den først om 8 dage, systemet kan ikke håndtere at det offenltige betaler en faktura før tid ;-)

Håber dette var forståeligt eller spørg gerne igen :-)

Mvh Sanne

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 16:28

Her finder du den officielle side om EAN-fakturaer:
https://www.virk.dk/myndigheder/ITST/NemHandel_Fakturablanket
https://www.virk.dk/myndigheder/ITST/NemHandel_Fakturablanket/afsend_faktura

Det fungere fint og helt uden problemer.

Blot er det offentlige noget langsomme til at betale.

Det hænder jeg må rykke, og det sker naturligvis til rekvirenten.
Kommer pengene så ikke efter ca. 5 hverdage, sendes en rykker igen med kopi til fx kommunens økonomichef og rådmand/borgmester.
Så kommer der altid skred i tingene Wink.

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 17:49

Peter Revisor, jeg har haft en SuperBest som leverede til næsten samtlige institutioner i byen, samt til rådhuset, kommunerne er de dårligste betalere og når du sætter gebyre på, siger de at det kan deres system ikke håndtere.

Resultatet, kommunens institutioner stod tit uden varer.

Så som revisor, kan jeg ikke se, hvilke regninger du skulle sende til det offentlige???

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)