Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

job i udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg afslutter tirsdag gymnasiet, og har besluttet mig for et "sabbat-år" eller ihvertfald et læse frit år, inden jeg skal videre på Handelshøjskolen. Jeg gik direkte fra 9. kl til gym og derfor tror jeg året er givet godt ud, for at blive mere moden...

Jeg kunne rigtig godt tænke mig et arbejde i udlandet. Gerne i et engelsksproget land - england, usa eller australien. Alternativt kunne være Sverige, Tyskland eller lignende.

Opholdet skal bare finansiere sig selv. Dvs. jeg altså ikke har nogen forventninger om at skulle have en opsparing med hjem til DK igen. Jeg vil have en oplevelse ved at bo i et andet land!

Men kan ikke umiddelbart finde ud af, hvor jeg skal lede efter sådanne jobs, eller hvem jeg skal spørge. Kunne godt tænke mig at bo hos en familie, så jeg kommer ind i en dagligdag og ikke bliver for meget turist. Det vil garanteret være lettest hvis man kender nogen der kender nogen...

Nogle gode idéer eller input?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44
Du har jo muligheden for at rejse ud som Au Pair:

Her er et par links:

Og mange mange flere.. søg på Au pair på google, og du skal se ;)

Hvis du derimod vil til udlandet for at arbejde på normal vis, vil jeg anbefale dig at søge på udenlandske arbejdsformidlinger mv. Dog skal du være opmærksom på, at denne form for arbejde indbefatter eget ansvar for bolig mv.

Se bl.a.

Som du kan se er der nok at tage fat på - i hvert fald hvad angår læsestof. Du vil på de nævnte sider kunne finde de relevante informationer og regler med hensyn til opholdstilladelse, skatteregler, boligregler osv.

Men lad høre, hvis du har yderligere spørgsmål.

Tilmeldt 22. Nov 05
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:36
Hej

Tjek http://www.eures.dk arbejdesformidkingens internationale kontor.

Held og lykke med at finde et job!!

Time2Cruise - Alt om krydstogt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)