Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af ny ejendomsmægler

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Jeg skal åben en ny ejendomsmæglerbutik om ca. 4 måneder i en by hvor alle kæderne er - jeg bliver selv en del af en kæde, hvorfor jeg selvfølgelig skal bruge deres image/logo, men ellers er jeg rimeligt frit stillet.

Jeg skal bruge noget inspiration til hvordan jeg sparker døren ind hos folk? Er der nogen der ligger inde med et fif eller 2 til opstarts-markedsføring. Jeg havde forestillet mig bla. at sende "noget" rundt til alle husstandene i kommunen - men ved ikke hvad? og det skal helst være noget som skiller sig ud fra alt det andet der kommer fra konkurrenterne. Jeg har brug for en masse input også til markedsføring i det hele taget, når jeg starter op.

Tak!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 00:25
Ikke at jeg har den store viden inde for dette felt.
Men tror disse her ting virker.

Lokale Aviser, især dem der omdeles gratis i dit lokalområde, her kan du få billig annoncering samtidig med redaktionel omtale.

Få trykt nogle A5 flyers f.eks. hos lasertryk.dk, tag fat i esben derfra (evt. sig jeg har anbefalet dem)

Så finder du de områder du vil have dem delt ud i.

Store ejerbolig områder, parcelhus områder osv.

f.eks. 5000 hustande.

Så tager du fat i den lokale sportsforening med unge i alderen 10-16 år.

Og høre om de vil dele dem ud for dig, for et passende beløb (lad DEM komme med en pris), evt. kunne an jo lave det som noget kombineret sponsostøtte tøj osv.

Her hvor jeg bor for jeg hver 14 dag en a5 folder for 2 forskellige mæglere så det må jo virke

Men generalt vil din markedsføring vel ske i form af de annoncer der indrykkes i aviserne for de boliger du har i udbud.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:10
Du er velkommen til at ringe, så vi kan få en snak om dine tanker.

Det er lidt vigtigt, at kende dine muligheder for at følge op på en kampagne, og det er nok også et temperementsspørgsmål, hvor pågående, den skal være.

Hvad er formålet med din første kampagne - er det kendskab, hurtigt salg eller måske de første huse ind i forretningen? Du vil jo skulle henvende dig på forskellige måder afhængig af dit budskab.

God vind

Hans

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 09:45
Jeg bor i Roskilde hvor der er en million-milliard mæglere af den traditionelle slags, og samtidig mangel på boliger, som er til at betale. Flere mæglere husstandsomdeler af og til små flyers for at få huse i kommission - og de ryger direkte i spande. Nu er vi ganske vist også uden for målgruppen, da vi ikke vil sælge.

For nylig er der åbnet en ny mæglerbutik (http://www.realmaeglerne.dk/pidmed.asp?med=238&sid=02), som jeg har indtryk af skiller sig ud. Der er tale om 2 piger, som ihvertfald ifølge lokalaviserne, tilbyder mere end den "traditionelle" pakke.  De markedsfører sig udadtil næsten mere på deres tillægsydelser, end på deres kerneforretning. Om det så er godt, er der sikker delte meninger om, men fakta er, at jeg da ihvertfald straks har fået øje på dem. For - ja undskyld - men alle mener jo, at de er verdensmestre på de traditionelle punkter, og pladrer weekendudgaven af avisen til med billeder og flatterende beskrivelser af alt med tag over.

At en ejendomsmægler har tjek på låneformer, renter og (udvidet) bygningskendskab, mener jeg er en selvfølge, mere end noget den enkelte mægler bør fremhæve som et plus.

Redaktionel omtale om andet end lige hvorvidt huspriserne fortsat vil stige, eller nye lånetypers fortræffeligheder, synes og tror jeg appelerer mere til en gennemsnitlig forbruger, for hvem realkreditlån er noget, der arkiveres i en bogreol og iøvrigt belaster den månedlige oversigt uforholdsmæssigt meget.

Med ovenstående in mente virker Hans'' tilbud ganske tiltalende...

Mvh/

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 10:43
Her kommer virkelig en gang sludder for en sladder - tag det, hvis der er noget af det, du kan bruge.

Da vi solgte hus i 2005, så valgte vi vores ejendomsmægler fordi vi
kunne se, at det var den mægler som havde den korteste tid fra huse
blev sat tilsalg til solgt skiltet var på. Vores hus nåede kun at komme
nettet om fredagen og var solgt om mandagen - den nåede slet ikke i
de lokale aviser.

Ejendomsmægleren uddelte små pamfletter ud om, at nu havde de igen
solgt en bolig i vores område (ca. 300 boliger), hvilket også gjorde,
at man hele tiden var bevidste om deres tilstedeværelse - og at de
kunne sælge.

Den valgte ejendomsmægler har kun været etableret i kommunen i fem år (mener jeg).

Kig på hvilke boliger dine konkurrenter primært sælger (type,
geografisk område, etc.). Måske der er et segment, som de ikke satser
på og her kan du så få dit nicheområde.

Støt og vær tilstede ved lokale arragementer, så du møder dine potentielle kunder.

Stå bag konkurrencer som kommunens flotteste hoveddør eller forhave gerne i samarbejde med en af de lokale aviser.

Nøjes med et væsentlig mindre salær end standardsalæret - men lad være
med at annoncere det - lad det være noget som rygtes mund til mund af
dine kunder til potentielle kunder.

Tilmeldt 17. Jun 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:32
Tusind tak fordi I gad at give jer tid til at skrive!!! Det er en enorm hjælp, når man står her i opstartsfasen og aldrig har været selvstændig før. Der er enormt mange ting at sætte sig ind og alle idéer sætter tankerne i sving, så det er en super hjælp.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 08:04
Skriv gerne tilbage om, hvad du gjorde, og hvad der kom ud af det.
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 09:47
Dato: 6/19/2006 10:43:08 AM Forfatter: Claus Agerskov Her kommer virkelig en gang sludder for en sladder - tag det, hvis der er noget af det, du kan bruge.
Da vi solgte hus i 2005, så valgte vi vores ejendomsmægler fordi vi kunne se, at det var den mægler som havde den korteste tid fra huse blev sat tilsalg til solgt skiltet var på. Vores hus nåede kun at komme på nettet om fredagen og var solgt om mandagen - den nåede slet ikke i de lokale aviser.

Min umiddelbare konklusion på ovenstående: Du solgte for billigt. Eller med andre ord: De vurderede ejendommen for lavt. Man kan diskutere om det er positivt.

Lidt offtopic...

Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:51

Det lyder som et rigtigt spændende tip..;-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)