Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturanummerserie / årsskifte

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!!

Jeg er kommet i tvivl om jeg skal starte forfra mt. fakturanummerserie efter årsskiftet eller om jeg skal fortsætte den gamle??   Kan man gøre begge dele eller?

Jeg laver pt. fakturaer i word og har afsendt en faktura som også er betalt, men har kaldt denne nummer 1...   Skal jeg gøre noget for evt. at rette dette eller???

På forhånd tak!

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:19

Nu er jeg ikke bogføringshaj, men så vidt jeg ved, så skal dine fakturanumre blot være unikke. Hvad du så selv syntes er logisk i forhold til dig og dine kunder, må du om. Der er derfor ikke nogle krav om at du skal starte forfra - blot at de er unikke.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 18:17

Hej

Jeg vil foreslå at du bare fortsætter nummerserien, så får du ikke problemer med 2 forskellige faktura med samme nummer.  Mht. den faktura du har sendt, ved jeg ikke lige hvordan du klarer det. Muligvis kan du klare det med en skriftlig erklæring som du lægger ved dit regnskab (forklar hvad der gik galt).

*reklame* Jeg sælger et drøngodt faktureringsprogram der klarer det hele, se link til mit firma (Vipilon ApS) længere nede *reklame slut*

Mvh. Viggo Poulsen

Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:27

Dine faktura skal have fortløbende numre, dvs du skal kalde den første fx 1, den næste skal så hedde 2, du skal kunne genkende den foregående ud fra den næstes nummer. Hvilken serie du vælger at bruge er helt op til dig selv. Hvis du er kommet til at bruge samme nr så vil jeg forslå du printer en ny ud med rettelsen, lægger den sammen med den forkerte og skriver en forklaring på den nye, hvorfor du har rettet faktura nummeret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21

Ja...i princippet kan du lave en nummerserie som du ønsker!

Krav...at den er systematisk og fakturaerne er identificerbare.

Du må gerne gemme dine fakturaer elektronisk.

De skal være tilgængelige på anfordring og kunne udskrives.

Tilmeldt 4. Nov 08
Skrevet kl. 22:03

Ja...i princippet kan du lave en nummerserie som du ønsker!    

Så jeg kan fortsætte som jeg gør nu? Altså forfra i 2009.

Fik ikke skrevet at jeg også startede fra nr. 1 sidste år, og altså har gjort det igen i år.   Man kan vel se "forskellen" ud fra årstallet?

Men Peter, vil du administrativt anbefale at fortsætte nummerserien, altså ikke starte forfra i et nyt år eller?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06

Hej igen!

Ja...jeg ville forsætte nummerserien, og ikke starte fra 1 hvert år.

Tilmeldt 4. Nov 08
Skrevet kl. 22:13

Ok...

Tak til alle der svarede!  Smile

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:34

Ja, jeg ville klart også fortsætte nummerserien. Specielt i e-conomic, hvor man kan fakturere i både nyt og gammelt regnskabsår, bliver det noget bøvl, hvis man kører med 2 forskellige nummerserier, og ikke får rettet nummeret til, hvis man skal lave en 31/12-faktura.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:36
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville ikke starte med nr 1, men starte med 101 eller 1001 da det ser bedre ud i mine øjne.

Du giver det indtryk at kunden med faktura nr 1 er din første kunde..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)