Jeg har intet imod VMware... ved godt at det virker for det var det jeg kørte med i første omgang. Men M$ forsøg virker faktisk strålende... :)
Nu siger du der er forskel på Virtual PC og Server, men jeg husker også jeg kørte fast som sig over flere forsøg Linux installationen virkede simpelthen ikke på Virtual PC. Hvor VMware har indstillinger til at vælge hviklen distribution af Linux og i nogle tilfælde også hvilken version, så havde Virtual PC kun alle Windows versionerne og så 'other'. 'Other' dækker så over at man ville afvikle en *BSD, en *nix eller whatever.
Microsofts virtualiseringsprodukt er sikkert glimrerne til Microsoft os'er, men jeg ville nok vælge VMware til alt andet. Så ved man at det koster kassen og at der er en chance for det virker :-)
Jeg har intet imod VMware... ved godt at det virker for det var det jeg kørte med i første omgang. Men M$ forsøg virker faktisk strålende... :)
Fair nok :) Det er et eller andet sted også den bedste både af vælge ... hvis du har prøvet begge dele har du jo dannet dig dine egne erfaring. Jeg er også lidt enig med "udvikler" i at det måske også er at fjerne muldvarpe med klyngebomber at sætte en ESX Server op til dit behov.
Men jeg vil stadig råde dig til at være forsigt med selv at køre en Linux op ... de er ikke nemme at sætte op enterprise-grade for en ny i linux miljøet. Måske det var en mulighed at du selv satte det grundlæggende op og så hyrede en til at tjekke/lave sikkerhed for dig bagefter?
Men jeg vil stadig råde dig til at være forsigt med selv at køre en Linux op ... de er ikke nemme at sætte op enterprise-grade for en ny i linux miljøet. Måske det var en mulighed at du selv satte det grundlæggende op og så hyrede en til at tjekke/lave sikkerhed for dig bagefter?
Det er også den mulighed jeg har overvejet...
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hvad er argumenterne for denne fordømmelse af Hyper-V? Jeg tror det vil være en god løsning for Niels (uden at kende hans præcise behov), særligt når han selv siger han er erfaren MS mand - så burde Hyper-V være rigtigt nemt at gribe an.
Vi kører selv både Win2008 og Linux Debian installationer under Hyper-V.