Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg mon låne penge?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, nu lægger jeg fakta på bordet. Jeg barsler med en idé. Det er i en meget tidlig fase, og har kun haft et enkelt møde med en iværksætterrådgiver, som syntes idéen holdt. End til videre har jeg ikke gjort mere, da jeg er bange for om jeg kan skaffe kapital til opstart. Jeg er førtidspensionist - men er imellemtiden blevet rask. Men har et større forbrugslån grundet lang tid på kontanthjælp.Jeg har ikke muligheden for at spare særlig mange penge op, grundet lav indkomst og stor gæld. Jeg har intet af værdi - altså bil og hus. Jeg har lidt en idé om at idéen skal udleves meget snart, da markedet ellers løber fra den. Det drejer sig om en kombineret nethandel og kursusvirksomhed med et rimeligt solidt reklameoptrin - altså inden for rimelighedens grænser. Da jeg er på pension, skal jeg jo ikke tjene til min egen indkomst til at starte med. Jeg skal heller ikke have lokaler, men jeg skal have en lagerbeholdning og et reklamebudget. Måske 100.000-200.000 - tror I jeg har en chance for at låne pengene til det. Og hvorhenne? Selvfølgelig vil jeg arbejde idéen helt igennem inden jeg fremlægger den for en bank. Men jeg vil ikke drømme for vildt - hvis det alligevel er urealistisk.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Der er ikke noget der er umuligt for den der bærer viljen.

Du skal dog tænke din idé lidt om, for hvis du selv mener markedet er ved at løbe fra din idé nu, er projektet dødt allerede inden det kommer igang. Så skal du slet ikke bekymre dig om at starte op.

Nu kan jeg så heller ikke forstå at du skal bruge så mange penge, når du allerede har en indtægt og samtidigt har mulighed for at kunne arbejde på fuld tid i dit nye firma. Der findes webshopløsninger der er ganske gratis og de er nemme at gå til, og hvis man bruger lidt tid til at sætte sig ind i de forskellige funktioner kan man få et pænt resultat og en proff. shop. Man kan også købe et abb. på en shop til 3-500 kr. mdl. og så er der support og brugsanvisninger på dansk, - så det burde ikke være uoverkommeligt. Har du ikke luft til de 500 kr. i budgettet, kan du starte op med en lille tjans der giver dig en 3-4 tusind om måneden, så kommer du ikke i karambolage med reglerne for førtidspension og har stadig masser af tid til dit firma.

Varelager er noget fanden har skabt. Du må finde en leverandør der kan levere på 2-3 dage. Så kan du bestille efterhånden som du selv får ordrer og betaling for varerne, og så kan leverandøren for den sags skyld sende varerne til dig pr. efterkrav. Der er også noget der hedder dropshipping, og det kan du jo også undersøge.

Måske bliver din idé så ikke helt som du havde tænkt den, det bliver ideér sjældent,  men når Staten som udgangspunkt betaler din "arbejdsløn" så er du meget bedre stillet end så mange andre iværksættere, og det skal du forstå at udnytte.

Jeg skal da ikke afvise at du kan få et lån på din idé, - men pengene gør det altså ikke alene, og de skal betales tilbage! Så prøv at starte op ud fra de muligheder du har lige nu, og se om iværksætterlivet overhovedet er noget for dig inden du sætter dig i yderligere gæld.   

Held og lykke ,- og se at komme igang ;-)

/Michael

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:05

Hej.

Fine ord fra Michael.

Dyrebilen.dk:
men pengene gør det altså ikke alene, og de skal betales tilbage! Så prøv at starte op ud fra de muligheder du har lige nu, og se om iværksætterlivet overhovedet er noget for dig inden du sætter dig i yderligere gæld. 

Lige mine ord.
Selvfølgelig er der altid noget man kan låne sig til. Men helt klart kan viljen bane vejen også selv om man ikke har en flad øre.

Vores historie startede netop med at vi ikke havde så meget som en klejne. Afvist i vores bank osv. Vi troede på ideen er nu en rimelig hurtigvoksende virksomhed. Egenkapitalen er fin og det hele kører. Men vi startede altså på nul. Det vil sige at ikke helt på nul. Din ide er din værdi.

Vores dengang bankrådgiver har siden hen bedt og bukket om ikke vi kunne finde en løsning, så vi igen kunn skifte til ham.

Undskyld evt. korte sætninger og stavefejl, men er på vej ud af huset.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48

Tusind tak for svarene, der fik jeg lidt at tænke over...

At jeg skriver at markedet løber fra det, er nok forkert formuleret, markedet er bare modent nu, og jeg vil gerne smede mens jernet er varmt.

Jeg vil forsøge at starte op uden lån - heldigvis har jeg selv en del evner inden for layout og hjemmeside programmering, og når virksomheden kommer mere på plads, kan det profesionelle udviddes.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 13:23

Hej igen.

Det lyder jo rigtigt godt. På Amino kan du hente megen hjælp, og Thorborg har et talkshow hvor der netop nu er et emne omkring at bruge steder som Facebook til at gøre opmærksom på sit firma. Derudover er der jo mange hobbywebsites for næsten hvad som helst der har forum, og hvis der findes nogen indenfor din genre, kan du jo lave nogle indlæg der, og få lidt gratis opmærksomhed der omkring det du tilbyder. Amino har jo også en mulighed for gratis at komme med et godt tilbud til andre Aminoer.

Du kan også oprette en gratis blog på Amino, og så fortælle lidt om hvordan du nu laver dit projekt uden så mange penge, - det tror jeg vil interessere mange nye iværksættere og tjene til inspiration og du kan hente meget goodwill på den konto.

Så der jo nok at tage fat på selvom pengene er små, - så du kommer ikke til at kede dig foreløbig ;-)

Held og lykke med dit projekt.

/Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55

Da jeg nu har barslet med idéen i et halvt år, begynder jeg så småt at gribe til handling. Pga. jeres positive opfordring. Jeg har startet en blog om mit foretagende, hvor I kan følge projektet. Jeg havde nok bare brug for et lille skub.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)