Super. Men det er rigtig nok, hvis jeg gør: Debet salgsmoms: 1000 kr. Debet salgsmoms: 1500 også den dato hvor pengene er på kontoen: |
Yep Marc.......du har comprende!*S*
Super. Men det er rigtig nok, hvis jeg gør: Debet salgsmoms: 1000 kr. Debet salgsmoms: 1500 også den dato hvor pengene er på kontoen: |
Yep Marc.......du har comprende!*S* |
Mange tak for svar. |
Lige en ting...vi taler her skattemæssige afskrivninger! Du må afskrive maks. 25% p.a. skattemæssigt.......de er ubundne....d.v.s. når du kan afskriver 10% et år.. mister du ikke de 15%.....! Noget andet er driftsøkonomiske afskrivninger, hvor du f.eks. godt kan afskrive efter levetid mv. Prøv at kigge i afskrivningsloven! |
Super. Tak skal du have endnu en gang. Har nu afsluttet regnskabet for 2008 - har lige et spørgsmål hertil. Hvorfor overfører den "Tilgang i året drift / inventar" og "Årets afskrivninger"? Beløbene er de samme som i 2008 - går den udfra, at jeg køber det samme inventar hvert år - eller er det mig der læser det forkert? |
Hej! Det afhænger af, hvordan du har opsat systemet. Du skal nok flytte beløb fra tilgang til primo og årets afskrivninger til afskrivninger primo! |