Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring tilbydes - billigt

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent skær det lige ud i pap for mig HVORFOR du ikke forstår hvad jeg skriver? Hvad i alverden har denne tråd med den anden at gøre? Manden her har overhoved intet med det andet at gøre!....ja du må sgu undskylde, men det pisser mig af når du hiver ting ud af kontekst og sætter dem forkert samme.

Men igen vil jeg citere hvad jeg skrev:

Vil blot sige, at jeg nu bruger ham. I første omgang gennemgik han mit regnskab for 2008 og udpegede nogle efterpostering der skulle laves. Efterfølgende har jeg stillet masser af spørgsmål omkring den daglige regnskab, som fx kørselsregnskab m.m.

Senere bliver det nok årlig gennemgang og hjælp efter behov

Jeg kan fortælle at den sidste opgave han hjalp mig med var at få posteret lager på den rigtige konto og begynde at bruger lageret i summasummarum. Han har på INTET tidspunkt været inde over mit ApS stiftelse.

Min makker har haft fat  sin "normale" revisor og jeg har haft fat i en anden, de har uafhængigt anbefalet os det samme. At du så er uenig er fint nok, jeg er her såmen for at lære, men lad være med blande tingene ind i denne tråd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:45

Tja...Bent..jeg ville have skrevet noget lignende i denne tråd som du nu skriver, men ville ikke kaste mere ild på bålet.

Det er jo meget nemt at starte et firma op indenfor regnskab/bogføring mv. Det kræver ikke de store

investeringer.

Prisen er en parameter ja....men den må ikke være altafgørende.

Jeg har haft en del diskussioner med f.eks. Jørgen Olsen angående prisen.

Nogle særdeles væsentlige elementer er erfaringen og et godt netværk.

At man læser HD eller er HD`er er skam ikke ensbetydende med, at man kan sit håndværk.

Det er da fint, at Kenneth har truffet et valg, spørgsmålet er, om valget ikke er truffet på et

for spinkelt grundlag!

I forbindelse med selskabskonstruktionen, som jeg for i øvrigt har diskuteret med en statsaut.

revisor, tyder det på, at Kenneth er blevet rådgivet forkert(hvis jeg dog har forstået denne

selskabsstiftelse korrekt, som i første omgang skulle køre som en skattefri virksomheds-

omdannelse)! 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:16

Det er meget muligt Kenneth at de to ting ikke har noget med hinanden at gøre men for sådan nogle som Peter og jeg selv - se Peters indlæg ovenfor - så skinner det umiddelbart igennem at du har foretaget nogle valg, i form af at købe rådgivning og bogføringsmæssig assistance billigst muligt. Nu handler det heller ikke kun om trådstarteren da det har udviklet sig til en mere generel diskussion om valg af revisor/bogholder

Jeg kan ikke sige at jeg er direkte uenig i den løsning som jeres "revisorer" har anbefalet jer, for jeg har kun det du har oplyst at tage udgangspunkt i. Der kan være detajler m.v. som vi ikke kender.

Efter hvad jeg kan bedømme så medfører den løsning I har valgt imidlertid, at du vil blive personligt avancebeskattet af goodwill på 86.000 kr. - se mit sidste indlæg i tråden - fordi man har overset det forhold at når den 2. part vil nytegne anparter til en højere kurs i forbindelse med stiftelsen af selskabet så kan det af skattemyndighederne tages som udtryk for at den virksomhed du har indskudt er værdiansat for lavt. Hvis det er tilfældet så er det godt nok nogle dyre lærepenge at betale.

Hermed ikke være sagt at de revisorer I har anvendt er dårlige. Jeg arbejder selv sammen med og for mange gode og fornuftige revisorer, som går til mig i netop sådan nogle problemstillinger hvorefter vi så - sammen med kunden - pejler os ind på den bedste løsning. I princippet kunne det såmænd være "nogle af dem" I taler med. I den her situation virker det som at det slet ikke er gået op for dig at der - selv i den overdragelse som I har lagt frem - er sket en skattepligtig overdragelse af goodwill. At avancebeskatningen så, som nu påpeget, kan blive endnu højere gør det jo bare endnu værre. 

Du skriver iøvrigt også at du ikke har lavet aftalen endnu,  underforstået at det er noget I selv laver. Hvis det nu er så heldigt at I ikke har gennemført selskabsstiftelsen endnu så syntes jeg da du skal overveje at sparke en fod i døren.Jeg siger slet ikke at I skal undlade at bruge de revisorer I har, men I kunne prøve at forelægge dem ovenstående scenarie og se hvad de siger til det.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:58

Det jeg finder særligt provokerende er at ALLE har nosser til at udtale at dem der er billigere end sig selv - er uduelige. Det er rent faktisk dét der foregår - og I ved det - flere vil nok påstå at det finder sted inde i mit hovede - og med gode grunde. Det er sgu ikke nogen ny og genial strategi I har fundet på - samme primitive strategi bruger danske håndværkere for at fosvare det lukrative marked overfor uddannede "fremmedarbejdere" eller hvad man kalder sådan nogle.

Jeg er træt af det fis med "man får hvad man betaler for" - jeg har aldrig fået hvad jeg har betalt for - altid meget mere eller meget mindre :) Generelt meget mindre når vi snakker serviceydelser - med enkelte undtagelser.

Denne vending burde omformuleres til: "Du betaler et eller andet - og du får et eller andet".

Godt man ikke bor i USA hvor det vælter over grænsen med folk fra Mexico med folk der kan gøre tingene billigere og bedre end de dovne amerikanere.

Når nu trådstarter er billigere end mig har jeg valgt at lade tvivlen komme ham tilgode - måske kan folk gøre en bedre handel hos ham end hos mig - og måske ikke - måske ER han i virkeligheden uduelig som mange har sagt - men jeg kan virkelig høre at der er mange der er helt overbevist fra starten af - med det samme de har set hans timepris - at han må være en lort.

Det værste er dog ikke fordommene - det er hykleriet - hvordan folk "skjuler" deres budskaber i fine flosler og mellem linierne og bagefter ikke vil kendes ved dem. Jeg mener dog ikke jeg har noget på dig i denne tråd Peter - så du behøver ikke tage paraderne op på andet end et "generelt niveau".

Et angreb på trådstarter på baggrund af ingenting udover hans pris er et angreb på alle "discount-bogholdere", herunder undertegnede. Det er meget trist at folk kan synke så dybt. Og endnu værre at jeg nu nok får at vide at jeg er rablende gal og at jeg "misforstår" jer. Det er derfor denne debat altid "går ud i sandet".

Fra Valby
Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 75
Fra  Murerfirmaet Thomas M Skrevet kl. 11:26

Ja, du roder dig da også ind i noget værre vrøvl, som du åbenbart ikke har forstand på,

men igen, ingen er jo forpligtet ud over deres evner...

thomasm

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10

Jørgen..jeg vil nu ikke give dig helt ret i dine anskuelser.

Hvis jeg nu skulle sammenligne dig med trådstarter, er der da en del ting, som du ikke skjuler og som kommer dig

tilgode:

Du agerer ikke anonymt på Amino!

Du har en hjemmeside.

Du har sikkert nogen referencer, du kan henvise til

Erfaringen er jeg ret sikker på, at du også har

Jeg har både skrevet med dig og talt i telefon med dig en del gange, og du virker meget kompetent!

Mener ikke, at du skal anse det skrevne, som et angreb mod alle "discount bogholdere", som du

selv kalder det.

Som jeg ved andre har skrevet til dig før, så underbyder du dig selv/din arbejdskraft på prisen.

Så kan man/vi jo diskutere, om det er den rette strategi, du har valgt! 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 19:15

Peter - Revisor:

Jørgen..jeg vil nu ikke give dig helt ret i dine anskuelser.

Hvis jeg nu skulle sammenligne dig med trådstarter, er der da en del ting, som du ikke skjuler og som kommer dig

tilgode:

Du agerer ikke anonymt på Amino!

Du har en hjemmeside.

Du har sikkert nogen referencer, du kan henvise til

Erfaringen er jeg ret sikker på, at du også har

Jeg har både skrevet med dig og talt i telefon med dig en del gange, og du virker meget kompetent!

Mener ikke, at du skal anse det skrevne, som et angreb mod alle "discount bogholdere", som du

selv kalder det.

Som jeg ved andre har skrevet til dig før, så underbyder du dig selv/din arbejdskraft på prisen.

Så kan man/vi jo diskutere, om det er den rette strategi, du har valgt! 

Hej Peter.

Det er nu meget sødt af dig at nærmest skamrose mig - tak for det, men:

Husk nu at det ikke er forfærdeligt lang tid siden jeg stod herinde på amino med ligeså lidt troværdighed som trådstarter - og jeg er ikke blevet forfærdelig meget klogere siden (bortset fra på PRIVATFORBRUG som du ved) :-) - jeg var dengang ligeså godt gearet til at tage bogføringsopgaver ind som jeg er nu.

Det var meget ubehageligt at stå i den situation - jeg følte mig anklaget for alt muligt på baggrund af bl.a. dine erfaringer med andre dårlige bogholdere.

Der er satme mange der starter op nu, og der er mange af dem der er billige. Hvis halvdelen af dem er uduelige vil markedet hurtigt blive meget nervøst til de mere etableredes fordele (jeg håber jeg kom ind i varmen i tide).

Jeg tror automatisk at de der fraråder brugen af folk de ikke kender noget til fremstår usympatiske. Jeg har overskredet mit karma-budget, så jeg har ihvertfald ikke råd til det.

Hvad min "strategi" angår:

I første omgang var det meningen at jeg skulle henvende mig til revisorer - så jeg slap for kontakten til alle de besværlige kunder og kunne koncentrere mig om det jeg er god til: Bogføring :)

Min erfaring er at når jeg bogfører pæne regnskaber for en revisor kan jeg stort set fakturere hele mit tidsforbrug.

Strategien mener jeg var "god nok" hvis jeg ellers kunne realisere revisor-samarbejder nok, men der er sgu næsten ikke nogen der "tør" sende det ud af huset.

Min ide var ikke engang at pumpe revisorerne p.g.a. personalemangel - jeg havde faktisk tænkt mig at de skulle spare penge i forhold til hvad det ville koste dem at have personale på sagen.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10

Jamen Jørgen..du har nogrnlunde lært at begå dig på Amino(synes jeg), selvom du stadig kan være strid engang imellem!

Vi har da haft vore sammenstød og diskussioner, men på det seneste har vi dog også været enige oftere og oftere!*S*

Der er en del her på Amino indenfor vores fag, der ikke bidrager med noget som helst til Amino-debatten, men kun

er der, når der skal bydes på opgaver! Min personlige holdning til dette er, at det er for nemt!

Dette var et budskab, som jeg godt ville ud med, og at jeg så ville/kunne få en over snotten, var jeg forberedt på.

Mit budskab var jo også indirekte, at der er mange(og der vil komme mange flere), der starter op, og den eneste parameter er prisen, som der

kan konkurreres på. Dette afgjort for at få kunder i butikken. Men andre parametre er da bestemt lige så vigtige, blandt

andet effektivitet, som du også markedsfører dig med. Desuden korrekthed,overholdelse af lovgivning mv.

Jeg må indrømme, at det først er nu, at jeg forstår din strategi....og den lyder da slet ikke så tosset. Om din timepris

er o.k., må du bedst selv kunne vurdere. Synes, at den virker for lav.

Jeg har selv gjort en lignende fejl for år tilbage, men er dog blevet klogere!

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:43

Peter - Revisor:

Jamen Jørgen..du har nogrnlunde lært at begå dig på Amino(synes jeg), selvom du stadig kan være strid engang imellem!

Vi har da haft vore sammenstød og diskussioner, men på det seneste har vi dog også været enige oftere og oftere!*S*

Der er en del her på Amino indenfor vores fag, der ikke bidrager med noget som helst til Amino-debatten, men kun

er der, når der skal bydes på opgaver! Min personlige holdning til dette er, at det er for nemt!

Dette var et budskab, som jeg godt ville ud med, og at jeg så ville/kunne få en over snotten, var jeg forberedt på.

Mit budskab var jo også indirekte, at der er mange(og der vil komme mange flere), der starter op, og den eneste parameter er prisen, som der

kan konkurreres på. Dette afgjort for at få kunder i butikken. Men andre parametre er da bestemt lige så vigtige, blandt

andet effektivitet, som du også markedsfører dig med. Desuden korrekthed,overholdelse af lovgivning mv.

Jeg må indrømme, at det først er nu, at jeg forstår din strategi....og den lyder da slet ikke så tosset. Om din timepris

Jeg har haft en en-mands virksomhed sm nu er lukket ned. Jeg ved det ikke om, jeg har brug for en revisor eller en regnskabsfører/bogfører. Er der en der kan svare på det og evt hvem der anbefales?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 13:48

2468er:

Peter - Revisor:

Jeg har haft en en-mands virksomhed sm nu er lukket ned. Jeg ved det ikke om, jeg har brug for en revisor eller en regnskabsfører/bogfører. Er der en der kan svare på det og evt hvem der anbefales?

Du er sgu da den fødte arkæolog hva :-)

Det er et meget svært spørgsmål du lægger ud med når du nu ikke engang fortæller hvad du har brug for hjælp til.

VH Jørgen Olsen

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)