Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring tilbydes - billigt

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas@ trådstarter kan man ikke skrive PM til, dvs disse der ønsker at bruge ham at hører mere skal oplyse mailen her i tråden. Det er der indtil videre 4 der har gjort. Hvor er horden henne?

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 21:37

Jørgen Olsen:

Lone Skou:

Nej jeg siger ikke at man kun skal handle med dem der har regnskabsuddannelse, det har jeg da vist ikke skrevet nogen steder. Jeg siger bare at man skal være klar over, at der er forskel på den ydelse man køber og så er der jo nogen der er til det ene og nogle der er til det andet, bare man er klar over hvad det er man køber.

Jeg mener også, at der er forskel på den ydelse man får, hvis man vælger en statsautoriseret revisor frem for en bogholder (uddanelse eller ej). Det er jo ligesom hele ideen med uddannelsessystemet.

Man kunne jo evt. bede om referencer fra andre af bogholderens kunder, hvis man gerne vil vide noget om niveauet og ellers er et eksamensbevis jo et meget godt pejlemærke for et fagligt niveau.

Formålet med at spørge om det samlede tidsforbrug kunne jo være til at sammenligne med andre tilbud. Jeg anbefaler klart at man taler med 2-3 personer inden man vælger sin bogholder

Lone

Hej. Hvilken type virksomheder vil du så anbefale at bruge en ufaglaert bogholder og hvilken type virksomheder vil du anbefale bruger en faglaert bogholder?

Jeg er enig i at det er en god ide at bede om et par referencer - så man kan se at der er andre tilfredse kunder i biksen :)

Jeg vil ikke anbefale den ene eller anden type til nogen, det er jo helt op til folk selv hvad de vil vælge, Det er jo ligesom nogen handler i Netto og andre i Irma :-)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 21:44

Lone Skou:

Jørgen Olsen:

Lone Skou:

Nej jeg siger ikke at man kun skal handle med dem der har regnskabsuddannelse, det har jeg da vist ikke skrevet nogen steder. Jeg siger bare at man skal være klar over, at der er forskel på den ydelse man køber og så er der jo nogen der er til det ene og nogle der er til det andet, bare man er klar over hvad det er man køber.

Jeg mener også, at der er forskel på den ydelse man får, hvis man vælger en statsautoriseret revisor frem for en bogholder (uddanelse eller ej). Det er jo ligesom hele ideen med uddannelsessystemet.

Man kunne jo evt. bede om referencer fra andre af bogholderens kunder, hvis man gerne vil vide noget om niveauet og ellers er et eksamensbevis jo et meget godt pejlemærke for et fagligt niveau.

Formålet med at spørge om det samlede tidsforbrug kunne jo være til at sammenligne med andre tilbud. Jeg anbefaler klart at man taler med 2-3 personer inden man vælger sin bogholder

Lone

Hej. Hvilken type virksomheder vil du så anbefale at bruge en ufaglaert bogholder og hvilken type virksomheder vil du anbefale bruger en faglaert bogholder?

Jeg er enig i at det er en god ide at bede om et par referencer - så man kan se at der er andre tilfredse kunder i biksen :)

Jeg vil ikke anbefale den ene eller anden type til nogen, det er jo helt op til folk selv hvad de vil vælge, Det er jo ligesom nogen handler i Netto og andre i Irma :-)

Jamen hvorfor anbefaler du så folk at spørge hvis der ikke er nogen konklusion? Så vil jeg da mene at det er et dårligt råd.

Er der andre ligegyldige ting man skal spørge om ved lejlighed? :-)

VH Jørgen Olsen

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:50

Fred være med det :) Vel kan det være dyrt at købe billigt, men det kan også være billigt! None of us know, og sålænge kunderne er glade, kan vi jo i bund og grund kun være det samme Big Smile

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 21:50

Peter - Revisor:

Synes, at det er utroligt den respons på denne tråd.

En anonym person uden hjemmeside uden referencer mv.

Tør i det? Er det virkelig prisen, der så afgørende?

Med fare for at få en på snotten, så naive er Aminoer vel ikke?*S*

Manden tilbyder bogføring - indskrivning af en stak bilag i et regnskabsprogram. Hvor svært kan det være!!

Det er da en utrolig brødnid der er i regnskabsbranchen. Confused

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 21:51

Jørgen Olsen:

Lone Skou:

Jørgen Olsen:

Lone Skou:

Lone

Jamen hvorfor anbefaler du så folk at spørge hvis der ikke er nogen konklusion? Så vil jeg da mene at det er et dårligt råd.

Er der andre ligegyldige ting man skal spørge om ved lejlighed? :-)

VH Jørgen Olsen

Hold da op hvor kan du få meget fnider fnader ud af ingenting.

Jeg siger jo netop at det er op til hvilke præferencer folk har om de vælger det ene eller andet. For at finde frem til hvad den enkelte bogholder er for en og hvad de tilbyder er de jo nødt til at spørge ind til det, før de kan vælge

Du kan da ikke generalisere og sige at den type virksomhed foretrækker det ene og en anden type foretrækker det andet det er da helt individuelt

Og så hopper jeg lige ud af denne tråd igen, gider ikke diskutere sådan noget ville bare give et par gode råd til hvad folk skulle være opmærksom på ved valg af bogholder/revisor

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 21:56

Enig, super reklame for revisor olsen denne her tråd. Den stil skal nok skaffe ham kunder.

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:16

Hej folkens,

Sikke en fest her er i tråden ;-)

Tak til dig Kenneth for de rosende ord - glæder mig at du kan bruge mine råd :)

Til de der er nervøse for kvaliteten, kan jeg oplyse at min fuldtidsbeskæftigelse er bogføring, revision og andre relaterede opgaver samt jeg er igang med at læse HD - så der skulle være styr på de mest grundlæggende forhold ;)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:54

Hej SMSBusiness

Ja, du har da fået en vældig opmærksomhed på dit gode tilbud. Nu ved jeg ikke, hvor i landet, du kommer fra (og nogle gange er det også ligegyldigt), men hvis du er fra København eller omegn, kunne det være hyggeligt at mødes og drikke en kop kaffe sammen en dag, jo større fagligt netværk, jo bedre. Ind imellem spekulerer jeg på, om vi skulle invitere alle Aminobogholderne til noget, men så tænker jeg, at hvis samtalerne bliver lige så komplicerede som nogle af trådene her i debatten, så er det måske alligvel for meget af et eksperiment... Men nu er ideen da nævnt.

Det er en fin politik at gå lidt under "normalprisen", når man skal ind på et nyt marked. Så velkommen til.  Normalprisen er i øvrigt et meget vidt begreb når det gælder bogholderi og regnskab. Der plejer at være nok til os alle - lige netop i regnskabsbranchen er der jo mangel på mandskab. Så dygtige bogholdere vil som regel hurtigt få nok at lave, og jeg ved da også, at der er flere, af de Aminoer, som bidrager her i tråden, som ind imellem har nok at se til. Så jeg tror ikke, at diskussionen skal ses som brødnid.

Til diskussionen pris/tid/kvalitet vil jeg tilslutte mig dem, som mener, at man altid skal høre et par stykker, ligesom man skal tale med to revisorer og to banker, inden man beslutter sig. For nogle vil prisen være afgørende, men for lige så mange er det andre parametre, som tæller mere. Herunder rettidighed, muligheder for at få vejledning, gensidig sympati osv. Nogle foretrækker en personlig kontakt med en enkelt bogholder, andre føler sig sikrere, når der er tale om to eller flere i et firma. Enkelte går også efter, om bogholderen har særlig ekspertise inden for enten en branche eller et særligt bogføringsprogram, som virksomheden bruger i forvejen. Nogle bruger bogholderassistance til (avanceret) tastearbejde, andre forventer at få en regnskabschef. Og er man ude at shoppe bogholder lige nu, er det da oplagt at reagere positivt på tråden - det koster jo ikke noget at høre mere.

De bedste hilsner

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:12

Lige et indspark til denne debat. Bølgerne går højt må man sige.

Først og fremmest så må man formode at de fleste Amino-brugere ikke bare blindt  tager imod et tilbud fordi det er billigt men har en indbygget skepsis med hensyn til om det nu også er den rette løsning man vælger.

Det at vælge revisor eller bogholder er ikke det samme som at købe dagligvarer, og vælge Netto. Det er en kæmpefejl hvis man tror at det at være bogholder bare er at banke nogle bilag ind i et regnskabsprogram. Et forkert valg kan vise sig at blive meget dyrt. Det handler nemlig ikke kun om debet og kredit. Det handler om at der for hvert bilag der bogføres skal tages stilling og rigtig mange posteringer kræver at man overvejer forhold som fradragsret, beskatning m.v. Dvs. det kræver også at man overvejer forhold som der ikke er bilag på, men som man af erfaring ved der også bør tages højde for. Det kan være forhold som bildrift, telefonordning m.v. 

Så vil nogle sige: Ja men det gør revisoren da. Ja hvis vedkommende vel at mærke har en revisor. Herudover vil det kræve at revisoren sætter sig ned og gennemgår hele bogføringen fra A-Z. Det gør revisor normalt ikke. Han/hun tager nogle stikprøver. Hvis revisoren konstaterer at det er nødvendigt vil denne måske gennemgå hele bogføringen og lige præcis der kan man sige at det er noget spildt arbejde/dobbelt arbejde at alliere sig med en bogholder som kun kan bogføre blindt. Det vil de fleste faktisk selv kunne gøre efter kort instruktion.

Jeg mener man skal lytte til det Lone siger for hun har fat i den lange ende. Dernæst bør man måske overveje at finde en bogholder via den revisor man bruger. Fordelen herved er at de kender hinanden og derved kan man undgå konflikter som ovennævnte hvor revisor skal lave dobbeltarbejde og gennemgå hele bogføringen. Kender revisoren bogholderen vil denne i højere grad kunne støtte sig op ad bogholderens arbejde.

Det samme hvis man - hvad nogle gør - får en elev i revisionsfirmaet til at forestå bogføringen. Det får mig til at bemærke at de fleste elever i et revisionsfirma er igang med HD ret tidligt i forløbet. Præcist som trådstarter oplyser også at være det. En revisorelev har normalt ikke det fornødne overblik til at kunne gennemføre en bogføring og afslutte et regnskab fra A til . Det virker som om at man her ligger lidt for meget i HD-uddannelsen. Det der tæller er ikke kun uddannelse, men også praktisk erfaring og overblik.

Nu oplyser Kenneth at han har lavet en aftale med trådstarteren og er glad ved det. Det er såmænd også fint nok, men nu kan vi jo i en anden tråd læse om Kenneths overvejelser vedr. stiftelse af selskab hvor de nu er nået frem til at de ikke kan lave en skattefri virksomhedsomdannelse fordi egenkapitalen ikke er høj nok. De er herefter endt ud med en løsning som  ikke ligefrem kan siges at være specielt genial. Måske Kenneth havde fået nogle bedre indspark og en bedre løsning, hvis han havde valgt at give et par 100 kr. mere i timen for en erfaren revisor eller en erfaren bogholder med et godt netværk.

Hvis det var mig der skulle vælge en bogholder og mit udgangspunkt var Amino vill jeg da nok, udover de ting som Lone fremhæver, også kigge lidt på Amino og ud fra pågældendes indlæg m.v. vurdere om vedkommende umiddelbart havde det fornødne overblik mv. såvel fagligt som personligt. Her falder personer som Susanne K, Peter Revisor, Lone selv, m.fl. umiddelbart i øjnene som oplagte kandidater. Sagt med andre ord: Det er ikke en dårlig ide og også bedre markedsføring at skabe sine kunder på grundlag af det kendskab som de via Amino kan få til ens kundskaber/person, fremfor at hævde sig på en faktor som ene og alene er baseret på billige priser.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)